Jak nauczanie online zwiększa integracyjność w edukacji

Obietnicą edukacji w XXI wieku jest to, że żadne dziecko nie może pozostać w tyle. Chociaż ustawa Kongresu nosząca tę nazwę niekoniecznie spełniła swoją obietnicę, nadal istnieje wiele inicjatyw dostępnych dla instytucji już teraz, które mogą pomóc w zapewnieniu edukacji każdemu dziecku, bez względu na jego okoliczności lub utrudnienia.

W szczególności, zasoby do nauczania online mogą i powinny być wykorzystywane w celu zapewnienia, że materiały edukacyjne dotrą do każdego dziecka, zwłaszcza do tych, które w przeciwnym razie nie zostałyby włączone do głównego nurtu zajęć.

Jakie rodzaje uczniów pozostają w klasach?

Tradycyjny model nauczania - gromadzenie uczniów w klasie w celu prowadzenia zajęć - był podstawą nauczania przez wiele lat. Jednak nie do każdego ucznia można dotrzeć poprzez ten model, który jest najbardziej przydatny dla uczniów, od których można oczekiwać, że pojawią się i będą się dobrze rozwijać w danym miejscu, pięć dni w tygodniu i przez większą część roku.

To działa dobrze dla uczniów z przedmieść, którzy mieszkają blisko swoich szkół, ale nie jest tak dobre dla uczniów z terenów wiejskich, którzy mogą mieszkać wiele mil od swoich szkół publicznych lub od uczelni, do których mogą chcieć uczęszczać w przyszłości. Tylko 59 procent uczniów z terenów wiejskich idzie na studia. To mniej niż w przypadku uczniów z przedmieść czy miast, mimo że uczniowie z terenów wiejskich często mają podobne wyniki w nauce jak ich rówieśnicy.

Odległość jest jednym z czynników, który może prowadzić do wykluczenia uczniów, ale jest wielu uczniów, którzy są blisko szkoły, ale nadal nie są w stanie w pełni uczestniczyć w swojej edukacji. Uczniowie niepełnosprawni nie mają takiego samego dostępu do sal lekcyjnych, jak ich pełnosprawni rówieśnicy. Dotyczy to zarówno uczniów niepełnosprawnych fizycznie, którzy mogą mieć trudności z dotarciem do budynku szkoły i poruszaniem się w nim, jak i uczniów z trudnościami w nauce, którzy niekoniecznie uczą się w taki sam sposób lub w takim samym tempie jak ich rówieśnicy.

W jaki sposób nauczanie online zwiększa integracyjność

Nauczanie online polega na wykorzystaniu Internetu jako sposobu na dostarczenie uczniom materiałów edukacyjnych. Nauczanie online może być samodzielną klasą, w której wszystkie istotne materiały edukacyjne są dostępne online, lub może być połączone z nauczaniem w klasie w celu utrwalenia pojęć i stworzenia dodatkowych możliwości podejścia do materiału uczniom mającym trudności w nauce.

Model SAMR opisuje kilka różnych sposobów, w jakie technologia edukacyjna może być zastosowana w klasie. Są to:

    Zastępowanie: Użycie nowej technologii w miejsce starej. Na przykład, prowadzenie lekcji za pomocą kamery internetowej zamiast zajęć w klasie. Wzbogacanie: Wykorzystanie nowej technologii jako dodatku do starych technik edukacyjnych. Na przykład, zachęcanie uczniów do szukania źródeł do pracy badawczej zarówno w Internecie, jak i w druku. Modyfikacja: Wykorzystanie technologii do modyfikacji sposobów, w jaki uczniowie się uczą, otwierając możliwości, które nie byłyby dostępne przy użyciu starszych technologii nauczania. Na przykład, rozwiązywanie testów online w celu uzyskania natychmiastowej informacji zwrotnej. Redefinicja: Wykorzystanie technologii do nowych sposobów uczenia się, które nie byłyby dostępne przy użyciu starszych technologii. Na przykład, uczenie się o obcym kraju poprzez rozmowę wideo z osobą z tego kraju.

Czytaj więcej: Integracja ed-tech w klasie krok po kroku z Modelem SAMR

Różne części modelu mają różne implikacje dla pomocy uczniom, którzy wcześniej byli wykluczeni z klas szkolnych. Zastępstwo pozwala szkołom wyższym, a nawet szkołom średnim, dotrzeć do uczniów, którzy byli wykluczeni z powodu odległości. Kiedy można prowadzić zajęcia z odległości tysięcy mil, połączenie internetowe staje się jedyną barierą w edukacji.

Inne części modelu, takie jak rozszerzenie, modyfikacja i redefinicja, mogą pomóc w uczynieniu nauki bardziej integrującą dla uczniów, którzy uczą się w innym tempie i w inny sposób niż typowe dziecko. Na przykład uczniowie z zaburzeniami uwagi mogą korzystać z narzędzi edukacyjnych, które pomagają im lepiej zorganizować swoją naukę i umożliwiają dostęp do materiałów szkolnych w dowolnym momencie przez Internet.

W rzeczywistości każdy uczeń, który nie nadąża za typowym tempem pracy w klasie, może skorzystać z zasobów dostępnych online. Przykłady rodzajów zasobów, które nauczyciele mogą umieścić w sieci to:

    Notatki z wykładów Kryteria zadań Przykładowe eseje Filmy wideo z zajęć w klasie

Wyzwania związane z nauczaniem online

Zdecydowanie najbardziej krytycznym elementem nauczania online jest posiadanie przez studentów niezawodnego połączenia z Internetem. Mówiąc wprost, w dzisiejszych czasach studenci potrzebują dostępu do Internetu. Bez niego pozostaną w tyle za swoimi rówieśnikami i studentami z innych regionów i krajów.

Uczniowie, którzy nie mają dostępu do Internetu z domu mogą mieć możliwość dotarcia do zasobów klasy online z lokalnej biblioteki lub z komputera w szkole. Jednak programy mające na celu zapewnienie każdemu uczniowi laptopa opierają się na założeniu, że nauczanie online stworzy uczniom więcej możliwości uczenia się.

Podsumowanie

Niektórzy uczniowie zostali pozostawieni w tyle przez tradycyjny model nauczania w klasie. Poprzez przeniesienie części zajęć lub całych klas do Internetu, nauczyciele mogą zapewnić, że każdy uczeń jest osiągany.