Definicje EdTech, które każdy nauczyciel powinien znać: Część 2

Witamy w części 2 naszego postu o terminologii EdTech - gdzie mamy nadzieję dać wam stosunkowo prostą mapę drogową, aby pomóc poruszać się w gąszczu technologii edukacyjnych buzzwords i fraz, które mają tendencję do pojawiania się w dyskusjach i debatach. Ostatnim razem skupiłem się na bardziej czysto technicznych zwrotach, takich jak "sztuczna inteligencja" i "uczenie maszynowe", dziś skupię się na kilku zwrotach związanych z edukacją, które są często mylone lub zamieniane, co prowadzi do braku jasności.

Deep Learning vs. Deep Learning

Ostatnim razem omówiłem uczenie maszynowe vs. sztuczna inteligencja; fraza, która pojawiła się jako dodatek do tych dyskusji i tematów jest "głębokie uczenie". Mylące, jest to również wyrażenie bandied o w kręgach edukacyjnych, i niestety dla nas zwolenników EdTech, oznaczają one zupełnie różne rzeczy.

Deep learning (Tech): Gdzie uczenie maszynowe jest częścią szerszego parasola sztucznej inteligencji, głębokie uczenie jest z kolei funkcją lub pochodną uczenia maszynowego. Nic dziwnego, że Google jest na komercyjnym czele głębokiego uczenia się, z zespołem, który nazywają "Google Brain". Wskazówka jest w nazwie: głębokie uczenie wykorzystuje duże sieci neuronowe teraz możliwe z większą mocą obliczeniową, aby rozwijać zaawansowane algorytmy, które biorą uczenia maszynowego do bardziej produktywnych i notionally bardziej organiczny poziom.

Maszyny do głębokiego uczenia się mają zdolność uczenia się i odkrywania własnych cech, a także trenowania samych siebie - jest to funkcja tego, co większość naukowców pracujących w tej dziedzinie określa jako hierarchiczne uczenie się cech. "Deep" odnosi się tutaj do tego, jak "głęboko" algorytmy mogą się posunąć w zakresie mapowania i etykietowania "wyższych" cech i pojęć z "niższych".

Najlepsza definicja online - "Deep Learning" książka autorstwa Ian Goodfellow i Yoshua Bengio i Aaron Courville: "Hierarchia pojęć pozwala komputerowi uczyć się skomplikowanych pojęć poprzez budowanie ich z prostszych. Jeśli narysujemy wykres pokazujący, jak te pojęcia są budowane jedno na drugim, wykres jest głęboki, z wieloma warstwami. Z tego powodu nazywamy to podejście do AI głębokim uczeniem."

Deep(er) Learning (red.): Koncepcja Deep(er) Learning jest reakcją na presję i konsekwencje standaryzowanych testów. Jak mówi Ron Berger, główny oficer akademicki w Expeditionary Learning, "Nacisk w [edukacji] był tak głęboko wokół rozliczalności opartej na ocenach high-stakes, że edukatorzy stają się coraz bardziej przerażeni, że rodzaj pójścia głębiej nie był celebrowany i traktowany priorytetowo." Według Bergera i innych zwolenników reformy edukacyjnej, głębsze uczenie się daje szereg akademickich umiejętności, które pozwalają uczniom lepiej uczyć się, dostosowywać się, rozwiązywać i rozwijać w zmieniającym się lub wymagającym środowisku.

Wielu pedagogów odrzuca ten zwrot, ponieważ opisuje on to, do czego wszyscy oddani nauczyciele dążą i zawsze będą dążyć jako cel edukacyjny - i nie jest to nic nowego. W tym sensie wyrażenie to jest być może bardziej użyteczne przy opisywaniu metody, a nie rezultatu - Deeper Instruction, jak niektórzy sugerują - będziemy badać tę fascynującą koncepcję w kolejnych postach.

Najlepsza definicja online - Fundacja Hewlett: "Sześć kompetencji Deeper Learning: opanuj podstawowe treści akademickie, myśl krytycznie i rozwiązuj złożone problemy, komunikuj się skutecznie, pracuj we współpracy, naucz się jak się uczyć, rozwijaj mentalność akademicką".

Zróżnicowane uczenie się vs Uczenie się spersonalizowane vs Uczenie się zindywidualizowane

O rany! Nie tylko te trzy zwroty są względnymi behemotami obecnego leksykonu edukacyjnego, ale z dystansu oznaczają prawie to samo: stąd wiele przypadków, w których mają tendencję do bycia zamienianymi, nadużywanymi i tym samym niezrozumianymi, w kontekście edukacyjnym. W związku z tym, że te zwroty faktycznie oznaczają różne metody nauczania, niezależnie od tego, czy są one zniuansowane, nauczyciele muszą znać różnicę.

Zróżnicowane uczenie się: Ten sposób uczenia się (i nauczania) uznaje, że każdy uczy się inaczej. Oczywiście istnieją szerokie, jak również węższe kategorie, do których uczniowie mogą być przypisani ze względu na sposób, w jaki się uczą, ale ambicją zróżnicowanego uczenia się jest, na ile to możliwe, manipulowanie wkładem klasy, tempem, metodami oceniania, podejściami, grupami, zasobami i środowiskiem (dla każdego ucznia), aby osiągnąć najlepsze wyniki. Co ważne, zróżnicowane uczenie się nie oznacza żadnych zmian w programie nauczania. Cała klasa uczy się tego samego, ale uczniowie osiągają te wyniki w różny sposób.

Najlepsza definicja online - Carol Ann Tomlinson: "Zapewnienie, że to, czego uczeń się uczy, jak się uczy i jak demonstruje to, czego się nauczył, jest dopasowane do poziomu gotowości ucznia, jego zainteresowań i preferowanego sposobu uczenia się".

Indywidualizacja nauczania: Zostań ze mną tutaj: Zindywidualizowane uczenie się jest narzędziem w zestawie narzędzi do zróżnicowanego uczenia się. Jednakże, definicje nie są uzgodnione. Niektórzy twierdzą, że zindywidualizowane uczenie się odnosi się wyłącznie do tempa nauczania, podczas gdy inni traktują zróżnicowane nauczanie jako zdolność lub licencję nauczyciela do nauczania grup w obrębie klasy w inny sposób, a zindywidualizowane nauczanie definiują jako nauczanie 1 na 1. Ogólnie rzecz biorąc, znalazłam więcej odniesień do definicji dotyczącej tempa.

Najlepsza definicja online - Dale BasyeM - "Instrukcja dostosowana do unikalnego tempa różnych uczniów jest znana jako zindywidualizowane nauczanie. Jeśli różnicowanie jest 'jak', to indywidualizacja jest 'kiedy'."

Uczenie się spersonalizowane: Prawdopodobnie najczęściej używany termin, jest najczęściej używany jako fraza parasolowa, która obejmuje instrukcje, które są zindywidualizowane i zróżnicowane. W niektórych materiałach źródłowych jednak spersonalizowane uczenie się jest odróżniane od tych dwóch pozostałych, pozwalając uczniom mieć dużo większy wpływ nie tylko na to, jak i kiedy się uczą - ale również na to, czego się uczą. Zindywidualizowane uczenie się w tym kontekście jest być może najbardziej elastycznym ze wszystkich trzech stylów i opisuje prawdziwie nowoczesną relację nauczyciel-uczeń, która charakteryzuje się wysokim stopniem współpracy.

Najlepsza definicja online - Glosariusz Reformy Edukacyjnej: "Termin spersonalizowane uczenie się, lub personalizacja, odnosi się do różnorodnych programów edukacyjnych, doświadczeń edukacyjnych, podejść instruktażowych i strategii wsparcia akademickiego, które mają na celu zaspokojenie odrębnych potrzeb edukacyjnych, zainteresowań, aspiracji lub środowisk kulturowych poszczególnych uczniów."

Wnioski

Przeanalizowaliśmy dzisiaj kilka naprawdę interesujących koncepcji i jestem teraz ciekawa, w jaki sposób technologia umożliwia i wzmacnia je. Wypatrujcie przyszłych blogów, w których będziemy dalej badać te innowacyjne metody nauczania przez pryzmat technologii.