6 Narzędzia cyfrowego opowiadania historii dla hybrydowych środowisk edukacyjnych

W ciągu całego roku szkolnego mamy wiele okazji, aby zaangażować uczniów w cyfrowe opowiadanie historii. Na początku roku szkolnego uważam, że poproszenie uczniów o podzielenie się swoimi historiami - poprzez stworzenie strony "O mnie" lub wzięcie udziału w lodołamaczach - pomaga w budowaniu istotnych relacji w naszych klasach.

Czytaj więcej: Skupienie w nowym roku szkolnym: Budowanie relacji

Latem i przez cały rok szkolny spędzam czas na odkrywaniu nowych pomysłów i zastanawianiu się nad narzędziami, których używam i wyborami, które oferuję moim uczniom, by mogli opowiedzieć swoje historie i stworzyć coś, co będzie miało dla nich większe znaczenie niż to, czego się nauczyli. Z każdym ukończonym projektem dowiaduję się więcej o samych uczniach, a uczniowie dowiadują się więcej o sobie nawzajem, co sprzyja rozwojowi wspierającej się społeczności klasowej.

Wiele lat temu przydzielałam moim uczniom dokładnie te same projekty i nie pozostawiałam im zbyt wiele miejsca na wybór sposobu, w jaki mogliby pokazać, czego się nauczyli. Niewiele mieli możliwości, by wykazać się kreatywnością, wybrać coś, co ich zainteresuje lub co odpowiada ich specyficznym zainteresowaniom, potrzebom lub wygodzie. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat, w miarę jak odkrywałam nowe metody i narzędzia, byłam w stanie lepiej zrozumieć moich uczniów i zapewnić im bardziej autentyczne możliwości zaangażowania się w poznawane treści.

Czytaj więcej: Autentyczne uczenie się i edtech: Połączenie stworzone w niebie

Część zmian wynikała z moich własnych przemyśleń, a część z tego, że uczniowie sami zmieniali wymagania dotyczące projektu, a ja z przyjemnością oglądałam ich kreacje. Zdałem sobie sprawę, że muszę dokonać pewnych zmian w moich praktykach nauczania, aby umożliwić uczniom dokonywanie wyborów, które w większym stopniu zależą od ich potrzeb. Dzięki temu zauważyłem dużą różnicę w mojej klasie.

6 Narzędzia do cyfrowego opowiadania historii w hybrydowych środowiskach nauczania

Ponieważ wielu nauczycieli uczy zdalnie lub w środowiskach hybrydowych, musimy mieć wiele opcji dla naszych uczniów, aby mogli tworzyć i wyrażać to, czego się uczą. Powinniśmy zaoferować kilka opcji, które promują kreatywność, zaangażowanie uczniów i ich wybór.

Poproszenie uczniów o opowiedzenie historii, którą przeczytali lub stworzenie historii z wykorzystaniem materiału, którego się uczą, sprzyja większej niezależności w nauce. Pomaga to również uczniom rozwijać podstawowe umiejętności, takie jak krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów, a także, w zależności od możliwości wyboru, promuje rozwój umiejętności technicznych.

Dla uczniów, którzy chcą rysować, używać zdjęć, tworzyć podcasty lub nagrywać wideo, istnieje wiele opcji do wyboru. Wiele z nich umożliwia również uczniom wspólną pracę w przestrzeni wirtualnej. Przy zmianach w ciągu roku szkolnego, posiadanie kilku opcji dostępnych dla uczniów, aby mogli współpracować z rówieśnikami, pomoże również budować umiejętności społeczno-emocjonalne, które są niezbędne dla ich przyszłości i teraz.

Czytaj więcej: Nauczanie umiejętności SEL w edukacji online

Niektóre z narzędzi, których moi uczniowie używali do cyfrowego opowiadania historii, są świetne do tworzenia krótkich filmów, biuletynów, animacji, a nawet doświadczeń w rzeczywistości rozszerzonej. Oto kilka opcji, które warto poznać:

    Buncee Dzięki narzędziu takiemu jak Buncee, studenci i nauczyciele mają tysiące możliwości opowiedzenia historii lub stworzenia konkretnego typu prezentacji do wykorzystania w klasie. Studenci mogą wybierać spośród wielu dostępnych szablonów, mogą też zacząć od zera i dodać materiały audio i wideo. Dzięki wszystkim opcjom dostępnym na jednej platformie, jest to doskonały sposób, aby uczniowie mogli wyrazić siebie i dobrze się bawić, tworząc coś, co ma dla nich większe znaczenie. Innym pomysłem jest stworzenie przez uczniów własnego biuletynu, w którym będą mogli opowiedzieć o tym, czego się uczą, a nawet zamieścić film wideo i wybrać spośród wszystkich opcji dostępnych w bibliotece mediów, aby dodać go do swojej historii. Immersive Reader promuje również dostępność poprzez udostępnienie ponad 100 języków, które pomagają zaspokoić potrzeby językowe uczniów i rodzin. Flipgrid Flipgrid zapewnia przestrzeń dla studentów, aby być kreatywnym i zrobić wideo, które opowiada historię. Jest to sieć społecznościowa, w której nauczyciele mogą nagrywać filmy, nagrywać ekrany, dodawać dodatkowe treści za pomocą takich narzędzi jak Adobe Spark, Buncee, Nearpod, Newsela, Wakelet czy Wonderopolis. Uczniowie mogą używać Flipgrid do umieszczania refleksji, tworzenia lekcji wideo, a nawet skeczy. Nauczyciele mogą wybierać spośród ponad 10 000 gotowych tematów, które pozwolą uczniom rozpocząć naukę. Animoto Używamy Animoto we wszystkich moich klasach do tworzenia krótkich filmików, które zawierają muzykę i motywy przewodnie. Na moim kursie STEAM w ósmej klasie, kazałam uczniom nagrać filmiki, w których przedstawiali się kolegom z klasy. Innym pomysłem może być wykorzystanie dostępnych szablonów i zaprojektowanie przez uczniów wideo biuletynu lub wideo raportu o książce. Fajnie jest też tworzyć własne filmy, aby powitać uczniów w klasie, opowiedzieć o naszych zajęciach lub przedstawić siebie i nasze klasy rodzinom. W Animoto dostępne są darmowe konta klasowe dla nauczycieli. Elementari Dzięki tej platformie uczniowie mogą dowiedzieć się więcej o kodowaniu wizualnym, a nauczyciele mogą wprowadzić do klasy treści związane ze STEM. Elementari to świetna opcja, aby uczniowie stworzyli interaktywną historię poprzez remiksowanie dostępnych opowieści. Ilustracje zostały stworzone przez profesjonalistów, a historie mogą również zawierać animacje, dźwięki w tle i inne efekty. Elementari posiada lekcje dostępne dla nauczycieli, którzy mogą rozpocząć pracę w swoich klasach poprzez zapoznanie się z programem nauczania dostępnym na stronie internetowej. Elementari nie wymaga żadnych plików do pobrania ani instalacji oprogramowania, aby móc korzystać z niego z uczniami. Storybird Od kilku lat, moi uczniowie lubią tworzyć własne książki z Storybird. Istnieją opcje, aby pobrać książkę jako PDF lub wydrukować ją w miękkiej lub twardej oprawie, które są świetne do dodania do biblioteki klasowej. Przez wiele lat moi uczniowie pisali swoje własne opowiadania, a ja wydrukowałam wiele z ich książek do użytku w mojej klasie. Artyści przesyłają swoje ilustracje do wykorzystania w książkach i istnieje tysiące opcji do zbadania w celu znalezienia idealnego tła lub tematu dla swojej historii. Istnieją również książki dostępne do zbadania i przeczytania dla uczniów, aby rozwinąć ich umiejętności i zebrać nowe pomysły! Padlet Sketchnoting to zabawny sposób dla uczniów na tworzenie i opowiadanie historii za pomocą rysunków i tekstu. Dla wzrokowców, sketchnoting był bardzo pomocny dla moich uczniów, gdy ćwiczyli hiszpański i uczyli się o tematach takich jak cyfrowe obywatelstwo w mojej klasie STEAM. Sketchnoting był nawet dobrym rozwiązaniem dla uczniów, którzy nie przepadają za rysowaniem, ponieważ lubią mieć możliwość spróbowania czegoś, co jest zabawą i innym sposobem na pokazanie tego, czego się nauczyli. Do tworzenia szkiców możemy używać narzędzi cyfrowych lub uczniowie mogą rysować ręcznie, a następnie po prostu dzielić się swoimi szkicami w przestrzeni wirtualnej, np. na Padlecie!

Podsumowując

To tylko kilka z wielu dostępnych opcji, które dają uczniom więcej możliwości pokazania tego, czego się uczą w naszych klasach. Dzięki niektórym z tych narzędzi, możemy promować współpracę i pomóc uczniom rozwijać niezbędne umiejętności SEL w wirtualnych środowiskach nauczania. Używanie tych opcji pomaga również w przejściu do innych klas w ciągu roku, ponieważ mogą one być używane zarówno w fizycznej klasie, jak i w wirtualnej przestrzeni edukacyjnej.