Czy Twoi uczniowie będą gotowi do pracy w miejscu pracy?

Łatwo jest zapomnieć, wśród bliskiej manii związanej z przyjmowaniem na studia i akceptacją, że wielu uczniów nie ma predyspozycji ani funduszy, aby uczęszczać do college'u i będzie musiało pracować bezpośrednio po 12 klasie. Jest to oczywiście ważna świadomość dla nauczyciela, ponieważ miejsce pracy obecnie bardzo różni się od klasy, a jednak mamy obowiązek przygotować naszych uczniów nie tylko do akademickich rygorów college'u, ale także do realiów zatrudnienia.

Co więc dokładnie oznacza "gotowość do pracy"? Zaskakująco trudno jest znaleźć taką definicję.

Jednak większość pracodawców zgadza się, że ogólnie rzecz biorąc, miejsce pracy wymaga

    umiejętności zidentyfikowania problemu; stosowania skutecznych metod rozwiązywania problemów i umiejętności podejmowania decyzji; oraz rozpoznawania i wykorzystywania pojawiających się możliwości.

Są to dość mgliste informacje, jeśli chodzi o program nauczania, poza kursami przygotowującymi do podjęcia pracy, niemniej jednak są one pomocne w określeniu oczekiwań pracodawców.

Niektórzy pracodawcy mówią również o bardziej specyficznych umiejętnościach, takich jak punktualność, komunikacja i praca zespołowa, jako o niezbędnych umiejętnościach, które absolwenci szkół średnich powinni zademonstrować, aby być zatrudnionymi. Przy całej dobrej woli świata, jako nauczyciel nie będziesz w stanie wpłynąć na to, czego uczą się Twoi uczniowie bez uzupełnienia lub zmiany programu nauczania.

Jest jednak kilka rzeczy, na których możemy się skupić, aby lepiej przygotować uczniów do pracy w miejscu pracy, bez względu na to, jakiego przedmiotu uczymy:

Praca zespołowa

Praca zespołowa jest często wymieniana przez pracodawców jako niezbędna umiejętność i szczerze mówiąc jest również niezbędna do tego, by być dorosłym człowiekiem funkcjonującym w życiu. Zrozumienie, jak komunikować się, osiągać kompromisy i dzielić się zasługami, pomaga uczniom wnieść wartościowy wkład w projekty. Pracodawcy chcą, aby młodzi ludzie przynajmniej rozumieli, jak ludzie pracują w zespołach z niewielkim lub żadnym nadzorem.

Niektóre sposoby zachęcania uczniów do pracy zespołowej to:

    Jasne zdefiniowanie zadania; Pomaganie zespołom w określeniu ról; Wyjaśnienie, w jaki sposób otwarta komunikacja może pomóc; Burza mózgów na temat sposobów rozwiązywania nieporozumień.

Rozwiązywanie problemów

Liniowe uczenie się (powtarzanie na pamięć) może często skutkować niezdolnością do zrozumienia kontekstu problemu, a w konsekwencji niezdolnością do znalezienia bocznych, kreatywnych rozwiązań. Pracodawcy z definicji nie dostarczą odpowiedzi; oczekują, że to pracownicy dostarczą rozwiązań. Dlatego też samokształcenie, np. za pośrednictwem platform e-learningowych, jest często użytecznym sposobem odwrócenia normalnego modelu nauczania i postawienia studentom wyzwania, by wymyślili własne rozwiązania na swój własny sposób.

Jednym ze sposobów zachęcania do podejścia polegającego na rozwiązywaniu problemów jest wizualizacja zagadnień, niektóre wskazówki obejmują:

    Mapy umysłu. Pomocne jest tworzenie map umysłu problemu i jego potencjalnych rozwiązań przed rozpoczęciem pracy nad problemem. Wizualizacja pozwala uczniom zobaczyć i docenić zakres problemu oraz to, gdzie potencjalne rozwiązania mogą być zastosowane. Tabele. Excel firmy Microsoft jest jednym z najpotężniejszych narzędzi do tworzenia tabel w cyfrowym świecie. Im szybciej uczniowie docenią jego ogromne możliwości porządkowania i manipulowania informacjami - niezależnie od ich predyspozycji do obsługi komputera - tym lepiej będą przygotowani do pracy. Manipulatory. Zbyt skomplikowana nazwa oznaczająca po prostu przedmioty, którymi poruszamy. Przeniesienie problemu do rozwiązania na obiekty, które można przesuwać po powierzchni, może również pomóc uczniom przełamać się do nowego sposobu myślenia o podejściu do problemu.

Nie ma wątpliwości, że umiejętności takie jak te są nie tylko przydatne w pracy, ale także w życiu. Satysfakcjonująca jest świadomość, że skupiając się na rozwijaniu umiejętności związanych z miejscem pracy, nie tylko tworzymy pracowników, ale ostatecznie dobrze zaokrąglonych dorosłych.