Jak technologia informacyjna pomaga uczniom wykazać się wiedzą na więcej niż jeden sposób
Jako nauczyciele musimy zapewnić uczniom wiele możliwości rozwijania wiedzy i umiejętności z danego zakresu w sposób, który odpowiada ich zainteresowaniom i potrzebom. Przy wyborze metod i narzędzi ważne jest również, aby stworzyć uczniom możliwości rozwijania umiejętności uczenia się z wykorzystaniem emocji społecznych (SEL), ponieważ są one niezbędne do rozwoju osobistego i zawodowego.
Czytaj więcej: Wspieranie rozwoju umiejętności SEL w twojej klasie
Nasze decyzje powinny koncentrować się na pomaganiu uczniom poprzez opracowywanie ocen i sposobów pokazywania, czego się nauczyli, a także promowanie głosu i wyboru w nauce. W zależności od tego, jakich metod i narzędzi użyjemy do oceny, muszą one pomóc uczniom określić, w którym miejscu swojej drogi edukacyjnej się znajdują, a także dostarczyć nam dowodów na to, że uczeń nauczył się czegoś, co możemy wykorzystać do udzielenia mu informacji zwrotnej i zapewnienia dodatkowych zasobów.
Niektóre pytania do rozważenia przy wyborze metod lub narzędzi mogą być następujące:
- Jak możemy promować bardziej interaktywne i oparte na współpracy doświadczenia dla uczniów?
- Które narzędzia pomogą nam zapewnić dostęp do informacji zwrotnej w czasie rzeczywistym?
- Jakie są sposoby na promowanie większego wyboru ucznia w nauce?
Poza tradycyjnymi zadaniami domowymi, projektami i testami, których używamy, by określić, na jakim etapie procesu uczenia się znajdują się uczniowie, mamy dostęp do większej liczby narzędzi i metod niż kiedykolwiek wcześniej.
Od kilku lat lubię uczyć się z moimi uczniami metodą projektów (PBL) i ostatnio dowiedziałam się o programie Tract (użyj kodu RACHELLE, aby spróbować), który oferuje tak wiele dla nauczycieli i studentów badających PBL w swojej klasie.
Czytaj więcej: 10 DOs i DON'Ts w Project-Based Learning (Uczenie się oparte na projekcie)
W minionym roku szkolnym często polecałam PBL, ponieważ potrafi on wytrzymać zmiany pomiędzy przestrzeniami edukacyjnymi. Ponieważ nauczyciele musieli szukać nowych sposobów oceniania uczniów i zapewnienia im możliwości dzielenia się tym, czego się nauczyli, zadawania pytań, interakcji i poczucia więzi ze społecznością klasową, wielu z nich szukało narzędzi cyfrowych. Technologia dostarczyła wielu możliwości uczenia się i pozwala nauczycielom znaleźć coś, co odpowiada potrzebom i zainteresowaniom każdego ucznia, a czasem nawet jego poziomowi komfortu.
Ważne jest, by przekazać uczniom, dlaczego wybraliśmy daną metodę lub narzędzie cyfrowe do wykorzystania w klasie, a to pomoże nam skupić się na naszym celu. Należy zastanowić się, w jaki sposób dana metoda lub narzędzie zwiększy możliwości uczenia się lub zapewni uczniom więcej korzyści niż tylko przećwiczenie treści lub dokonanie oceny.
5 sposobów, w jaki technologia edytorska pomaga uczniom wykazać się wiedzą
Wykorzystanie narzędzi cyfrowych promuje współpracę, komunikację, kreatywność i wiele innych istotnych umiejętności, a także zwiększa zaangażowanie uczniów w naukę, ponieważ mają oni możliwość wyboru sposobu dzielenia się tym, czego się nauczyli.
Oto pięć sposobów, w jaki uczniowie mogą zademonstrować swoją wiedzę.
-
Blogowanie
Blogowanie jest skuteczne na moich zajęciach z języka hiszpańskiego od lat. Dostępne narzędzia cyfrowe ułatwiają uczniom budowanie umiejętności pisania, gdy dzielą się pomysłami z nauczycielem i ewentualnie z rówieśnikami.
Zaangażowanie uczniów w pisanie bloga pomaga również w rozwijaniu umiejętności obywatelstwa cyfrowego, zwłaszcza jeśli mają oni możliwość odpowiadania kolegom z klasy i przekazywania informacji zwrotnych.
Jedną z opcji, którą udało mi się wypróbować z moimi uczniami, jest Spaces. Używanie Spaces promuje komunikację i współpracę między nauczycielem a uczniem, może też odbywać się między uczniami i obejmować dźwięk.
Czytaj więcej: Cyfrowe narzędzia do refleksji, których Twoi uczniowie mogą używać w klasie
-
Wizualizacja danych
Możliwość przetwarzania informacji i tworzenia reprezentacji nowych pojęć pomaga uczniom lepiej zapamiętać to, czego się nauczyli. Dla wzrokowców, używanie narzędzi do tworzenia map pojęć lub infografik może pomóc w przetwarzaniu wielu informacji.
Dzięki narzędziom takim jak Canva czy Piktochart, uczniowie mogą wybierać spośród dostępnych szablonów, które pomogą im rozpocząć projektowanie infografiki. Te i inne narzędzia promują umiejętności krytycznego myślenia i kreatywność, gdy uczniowie decydują, jak najlepiej zilustrować to, czego się nauczyli.
Istnieją również opcje dla uczniów, którzy wolą nie korzystać z technologii, takie jak rysowanie mapy pojęciowej lub tworzenie szkiców, aby uchwycić to, czego się nauczyli.
-
Cyfrowe opowiadanie historii
Czy to na początku nowego działu, czy na końcu, uczniowie mogą stworzyć coś za pomocą jednego z wielu dostępnych narzędzi cyfrowych, co pomoże im dzielić się swoją wiedzą w autentyczny i znaczący sposób. Na przykład, można wybrać wiele zastosowań cyfrowego opowiadania historii lub zachęcić ich do stworzenia filmu wideo.
Moi uczniowie chętnie korzystają z narzędzi, które oferują opcje multimedialne i biblioteki pełne możliwości wyboru postaci, tła, animacji i innych elementów do opowiadania swoich historii. Niektóre z naszych ulubionych to Buncee, Book Creator, Genially i Story Jumper. Dzięki kilku z nich uczniowie mogą nawet pracować razem, tworząc prezentację lub książkę, którą mogą podzielić się z kolegami z klasy.
Czytaj więcej: 6 narzędzi do cyfrowego opowiadania historii dla hybrydowych środowisk edukacyjnych
-
Oceny oparte na grach
Możesz zachęcać uczniów do ćwiczeń i być w stanie zapewnić im informacje zwrotne oraz bardziej ukierunkowane lekcje, używając niektórych z dostępnych narzędzi cyfrowych do sprawdzania, w jakim punkcie procesu uczenia się znajdują. Możemy wdrożyć kilka praktycznych gier poprzez flashcards, gesty, rozmowy lub wykorzystać narzędzia do nauki oparte na grach, takie jak Blooket, Gimkit, Kahoot!, Quizizz i Quizlet Live!
Każde z tych narzędzi oferuje różne typy pytań lub tryby gry, które połączą uczniów z treścią i dostarczą nam danych w czasie rzeczywistym, które pomogą nam zaplanować kolejne kroki i dać uczniom znaczącą informację zwrotną.
Czytaj więcej: 5 Awesome online tools for game-based learning
-
Lekcje interaktywne
Korzystanie z narzędzi, które promują zaangażowanie uczniów poprzez różnorodność treści i działań, które można dodać do lekcji, pomaga nauczycielom lepiej zrozumieć postępy uczniów i umożliwia im budowanie samoświadomości w nauce. Dzięki narzędziom takim jak Edpuzzle, Formative, Nearpod czy Pear Deck, nauczyciele mają wiele możliwości dodawania treści i aktywności, które pomogą uczniom rozwijać ich umiejętności.
To, co naprawdę doceniam w tego typu narzędziach, to fakt, że możemy zapewnić uczniom wiele sposobów na zademonstrowanie swojej wiedzy poprzez otwarte odpowiedzi, ankiety, pytania wielokrotnego wyboru, quizy i wiele innych, w zależności od narzędzia.
Czytaj więcej: Ocenianie za pomocą wielokrotnego wyboru zamiast wielokrotnego wyboru
Formative był w zeszłym roku przełomowym narzędziem w naszej klasie, ponieważ mogłam go używać do tworzenia lekcji z filmami i instrukcjami audio, które uczniowie mogli przerabiać w swoim tempie. Mogłam również używać go w klasie do oceniania, co pozwoliło mi na dostarczenie uczniom informacji zwrotnej w odpowiednim czasie i dostosowanie moich lekcji do potrzeb. Te opcje pozwalają nam różnicować nasze instrukcje, jednocześnie promując wybór ucznia w kwestii głosu i nauki.
Zakończenie
To tylko niektóre z wielu sposobów, na jakie możemy sprawić, by nasi uczniowie zademonstrowali, czego się uczą. Ważne jest, by dać uczniom wybór, czy to za pomocą technologii i wielu dostępnych narzędzi ułatwiających komunikację, współpracę i kreatywność, czy też za pomocą tradycyjnych metod.
Kiedy możemy zapewnić opcje, które promują samodzielność w uczeniu się, prowadzi to do bardziej znaczących doświadczeń, które promują rozwój istotnych umiejętności na przyszłość i wzmacniają uczniów poprzez samodzielne uczenie się.
Bądź na bieżąco! Będziemy Cię na bieżąco informować o najbardziej wartościowych wskazówkach i zasobach EdTech. Subskrybuj i nigdy nie przegap! Rachelle Dene PothRachelleDene Poth jest nauczycielką języków obcych i STEAM w Riverview Junior/Senior High w Oakmont, PA. Jest również prawnikiem, konsultantem Edtech i autorką sześciu książek o edukacji i edtech. Można ją śledzić na Twitterze pod adresem @Rdene915
- Kliknij, aby udostępnić na Twitterze (Otwiera się w nowym oknie)
- Kliknij, aby udostępnić na Facebooku (Otwiera się w nowym oknie)
- Kliknij, aby udostępnić na LinkedIn (Otwiera się w nowym oknie)
- Kliknij, aby udostępnić na Pinterest (Otwiera się w nowym oknie)
- Kliknij, aby udostępnić na Pocket (Otwiera się w nowym oknie)
- Więcej
- Kliknij, aby udostępnić na Tumblr (Otwiera się w nowym oknie)
- Kliknij, aby udostępnić na Reddit (Otwiera się w nowym oknie)