5 prostych sposobów na tworzenie angażujących kursów e-learningowych [Infografika]
Ty kiedykolwiek robiłeś rzeczy które byli zabawni i łatwi zamiast naprawdę ciężkiej i naprawdę ważnej rzeczy że ty naprawdę musiałeś robić? Wiesz, jak sortowanie 10-letnich zdjęć i porządkowanie ich w nowych plikach z ulepszonymi - i bardziej kreatywnymi - nazwami, zamiast robienia tego wielkiego wiosennego sprzątania domu, które zaplanowałeś na dwa miesiące z góry.
Według mówcy TED i eksperta od prokrastynacji Tima Urbana z Whait But Why (strona internetowa, na którą natknąłem się podczas sesji prokrastynacji), wszyscy ludzie są prokrastynatorami! Wszyscy z nich. Ty i wszyscy, których znasz, jesteście prokrastynatorami. Niektórzy są jednak bardziej profesjonalni niż inni.
Jeśli jesteś nauczycielem, profesorem uniwersyteckim, niezależnym projektantem instrukcji, lub masz jakikolwiek związek ze światem nauczania - w zasadzie bycia odpowiedzialnym za przygotowanie studentów do radzenia sobie z nieznaną przyszłością - pozwól, że coś ci powiem: masz przechlapane.
Znasz złotą zasadę: zanim zaczniesz tworzyć kurs, jakikolwiek kurs (a kurs e-learningowy nie stanowi tu wyjątku), musisz wiedzieć wszystko o swoich odbiorcach. Cóż, twoi odbiorcy to wszyscy prokrastynatorzy! I mam przeczucie, że im młodsza publiczność, tym trudniej jest im kontrolować małpę natychmiastowej gratyfikacji w ich głowach.
Ale nie rozpaczaj. Wszystko nie jest stracone. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby oszukać tę małpę i sprawić, że studenci zaangażują się w Twoje kursy i będą się przy tym dobrze bawić.
Po pierwsze, musisz zrozumieć tę małpę, o której mówię (która jest zwierzakiem Tima, FYI) i dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego prokrastynatorzy prokrastynują i jak pokonać prokrastynację. Musisz znać system; w przeciwnym razie nie możesz go pokonać. To nie jest takie trudne, naprawdę.
Następnie, musisz rozważyć następujące kwestie:
5 łatwych sposobów na tworzenie angażujących kursów e-learningowych
Choć nie będziesz w stanie sprawić, że wszyscy Twoi studenci przestaną się ociągać i za każdym razem będą bez przerwy poświęcać uwagę Twoim kursom, to te rozwiązania z pewnością pomogą im zrobić więcej rzeczy i sprawią, że nauka stanie się przyjemną i łatwą rzeczą.
1. Spraw, aby treść była istotna dla studentów
Celem kursu powinno być dostarczenie studentom odpowiednich treści, które są pełne przydatnych informacji, są łatwe do zrozumienia i pomagają im osiągnąć ich cele edukacyjne.
Na początku każdej lekcji jasno określ, o czym będą się uczyć, czy potrzebują wcześniejszych informacji i ile czasu powinno im zająć przejście przez to wszystko. Rozsyp te cele nauczania po całym kursie i dodaj trochę soli i pieprzu w postaci quizu tu i ówdzie. Podziel treści nauczania na co najmniej trzy kategorie:
- Wiedza podstawowa - bez której nie powinni nawet marzyć o zaliczeniu Twoich zajęć. Powinna być raczej krótka i przejrzysta.
Going there - obejmująca dogłębne informacje na temat głównego tematu i pozwalająca im zbliżyć się do piątki.
Ekspert - daj każdemu szansę na zaimponowanie Ci, dodając dodatkowe, długie materiały na dany temat i punkty bonusowe.
2. Spraw, aby treść była atrakcyjna wizualnie
Kurs e-learningowy powinien zawierać wiele elementów, które sprawiają, że jest bardziej atrakcyjny i utrzymuje zaangażowanie uczniów. Upewnij się, że treść jest czysta, łatwa do śledzenia i zawiera zasoby takie jak zdjęcia, filmy i inne pliki multimedialne.
Z ciągle kurczącą się uwagą, studenci są dziś bombardowani informacjami z każdego kanału, jaki tylko przyjdzie Ci do głowy. Nigdy nie wiesz, kiedy Twój kurs online będzie konkurował z filmem o kocie o cenny czas Twoich prokrastynujących studentów. Nie dodawaj do kursu filmu z kotem, chyba że jest to oczywiście istotne (patrz punkt 1), ale zawsze możesz poprawić wizualizację: dodaj zdjęcia, stwórz grafikę, nagraj swój głos podczas wykładu, a nawet każ im tworzyć krótkie filmiki.
3. Wykorzystaj grywalizację
Studenci lubią elementy grywalizacji, takie jak tablice liderów, zdobywanie punktów i odznak, ponieważ sprawiają one, że nauka staje się przyjemniejsza i zachęcają do uczestnictwa.
Skręt w terminologii, której używasz, śmieszne ilości punktów w systemie oceniania, zdrowe podejście do błędów i możliwość uzyskania niesamowitej ilości istotnych danych na temat interakcji studentów z Twoim kursem mogą sprawić, że Twoje kursy gamifikowane odniosą sukces. Dowiedz się więcej o tym, jak kilka małych zmian może prowadzić do wielkich rezultatów z wykorzystaniem grywalizacji w klasie tutaj.
DARMOWE źródło: Jak sprawić, aby nauka była angażująca dzięki gamifikacji
4. Pozwól uczniom współpracować
Ważne jest, aby uczniowie mogli rozmawiać ze sobą o zajęciach, wymieniać się zasobami i współpracować nad projektami. Dlatego też narzędzia klasowe, takie jak grupy, czaty, fora, blogi i wiki są świetnymi sposobami na nawiązanie kontaktu.
Interakcja społeczna odgrywa ważną rolę w procesie uczenia się i nawet jeśli LMS nie ma tego samego ludzkiego dotyku, co klasa murowana, studenci mogą łatwo współpracować online, jeśli się znają. Urządzenia techniczne są jak przedłużacze ręki dla większości dzisiejszych młodych ludzi.
5. Wykorzystaj opowiadanie historii, aby przykuć uwagę uczniów
Historie sprawiają, że kursy są bardziej interesujące, intrygujące i motywują uczniów do nauki. Łatwiej jest zapamiętać koncepcje, jeśli są one nauczane poprzez inspirujące historie, które ich ekscytują.
Staraj się nadać kontekst każdej suchej informacji. Stwórz postać i wymyśl historię, jeśli nie ma już żadnej dostępnej. Na przykład, jeśli musisz uczyć o prawie grawitacji Newtona, możesz skopiować i wkleić definicję i wzór i pozwolić uczniom się z tym uporać, albo możesz podzielić się historią, jak Newton wpadł na pomysł, który doprowadził do powstania prawa i wzoru, a dopiero potem je przedstawić.
To pięć prostych sposobów na stworzenie angażujących kursów e-learningowych. Może nie są one idealnym przepisem na wygranie wojny z prokrastynacją, ale z pewnością mogą wygrać dla Ciebie bitwę lub dwie.
Zostawiam Cię teraz z infografiką, którą stworzył nasz wspaniały zespół. Nie zapomnijcie: dzielenie się to dbanie!