Tworzenie atrakcyjnej historii cyfrowej

Wszystko, co dziś robimy, jest w jakiś sposób oparte na technologii cyfrowej. Często otrzymujemy aktualne wiadomości z Internetu. Dzielimy się zdjęciami w mediach społecznościowych. Modne tematy są dyskutowane na Twitterze. Blogerzy piszą opinie i zapełniają umysły czytelników. Fotografowie publikują swoje zdjęcia online, aby świat mógł zobaczyć ich dzieła sztuki.

Nauczyciele są jeszcze bardziej zainteresowani digitalizacją treści nauczania. Wszędzie są odwrócone klasy, uczniowie przynoszą swoje własne urządzenia, klasy z całego świata łączą się ze sobą za pomocą webinarów i nie tylko.

To oczywiście idzie w parze z projektowaniem nauczania skoncentrowanym na opowieści. Nauczyciele często zaczynają dostarczać swoje lekcje używając opowieści jako ram. Zaczynają tworzyć dowcipne historie o pewnych postaciach i sprawiają, że uczniowie odnoszą się do tych historii, a następnie dzielą się informacjami zwrotnymi i spostrzeżeniami. Historie zawsze pobudzały nasze umysły i wzbudzały nasze zainteresowanie, ponieważ pozwalają nam stworzyć emocjonalną więź. Zawsze mamy tę historię, która wywołuje u nas uczucie "aww", tę, która sprawia, że odczuwamy różnego rodzaju emocje, zarówno pozytywne, jak i negatywne.

Digital storytelling to kolejny krok w opowiadaniu historii. Wykorzystanie cyfrowego storytellingu jest powszechnie stosowane przez większość szkół jako metoda budowania głębszego zaangażowania uczniów, jak również uczynienia ich multimedialnymi literatami - umiejętność uczenia się w XXI wieku. Digital storytelling jest podobny do tradycyjnego sposobu - koncentruje się na konkretnym temacie. Jak sama nazwa wskazuje, cyfrowe opowiadanie historii zawiera treści multimedialne - filmy, nagrania audio, obrazy, itp. Historie cyfrowe wzbudzają zainteresowanie uczniów i wykorzystują ich talenty twórcze, ponieważ wykorzystują oni wszystkie zasoby, aby stworzyć bogatą i głęboką treść, którą mogą wykorzystać do stworzenia własnych historii cyfrowych.

Istnieją jednak historie cyfrowe, które nie są skonstruowane tak przekonująco, jak zamierzał autor. Oczywiście, autor mógł zainwestować czas i zasoby, aby stworzyć idealną cyfrową historię, ale czasami to po prostu nie wystarcza. Może się zdarzyć, że tu i ówdzie pojawi się kilka błędów. Oczywiście można tego uniknąć, więc czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak.

Nawiąż kontakt z odbiorcami i odnieś się do przekazu

Studenci, i ogólnie ludzie, zapamiętują z opowieści uczucia związane z podstawowym przesłaniem. Cyfrowe historie muszą być relatywne i sprawić, że uczniowie poczują się jak bohaterowie i że są częścią tej historii. Możesz stworzyć postacie, które odnoszą się do rzeczywistych doświadczeń studentów i możesz oczekiwać od nich "ochy i achy".

Unikaj przytłaczających projektów

Nowoczesny język projektowania podkreśla minimalizm i przewagę treści nad chromem. Apple, Google i Microsoft wprowadzają minimalizm do swoich interfejsów użytkownika. Jako cyfrowy opowiadacz historii, minimalizm powinien być również używany. Studenci często są rozpraszani przez bałagan graficzny, który sprawia, że mniej skupiają się na opowiadanej historii. Należy również unikać klastrowania, kiedy to zbyt wiele treści jest skoncentrowanych w jednym obszarze. Wyrównaj rozkład treści, aby utrzymać zaangażowanie uczniów. Pamiętaj, że mniej znaczy więcej.

Używaj realistycznych dialogów

Istnieją historie, które używają dialogów, które są zbyt ckliwe, dziwne i nie na miejscu, a to wyrzuca publiczność z opowieści. Według amandalewan.com, zwróć uwagę na dialogi i cytaty w opowiadaniu. Zrób to tak realistycznie, jak to tylko możliwe, na przykład odnosząc je do codziennej rozmowy między dwojgiem ludzi.

Zrób research

Tworzenie historii nie jest tylko po to, by ją tworzyć - musisz być ekspertem w tym, co chcesz przekazać. Zrób wystarczającą ilość badań na temat, na który piszesz. To sprawia, że historia brzmi naprawdę przekonująco i przyciąga więcej uwagi.

Rytmizuj

Upewnij się, że Twoja opowieść ma dobry rytm. Utrzymuj historię w ruchu. Ustal właściwe tempo opowieści. Zbyt wolno i jest nudno. Zbyt szybkie i widzowie muszą nadrabiać zaległości w fabule. Na przykład, historie zorientowane na akcję zwykle mają szybkie tempo, podczas gdy emocjonalne mają powolne tempo. Również wiedzieć, kiedy zwolnić lub przyspieszyć ustalone tempo, aby utrzymać zainteresowanie publiczności.

Craft dynamiczne i statyczne znaki

Zacznijmy od dynamicznej postaci. Jest to postać, która jest zmieniana przez cokolwiek dzieje się w fabule, jak szmaty do bogactwa rodzaj postaci, lub dobry-zamieniony złej osoby. Statyczna postać, natomiast, nie zmienia się pomimo konfliktów i rozwiązań w fabule. Statyczna postać utrzymuje ton i sprawia, że rzeczy nawet dla fabuły.

Jakość, nie ilość

Odnosi się to głównie do użytych obrazów. Są studenci i nauczyciele, którzy, gdy zaczynają zbierać i zestawiać zdjęcia, które mają towarzyszyć ich historii, są ogarnięci emocjami i opowiadają historie z dziesiątkami obrazów, a wkrótce historia staje się cyfrowym scrapbookiem. Oczywiście nie tak to działa. Ogranicz swoje zdjęcia do piętnastu, w zależności od tego, jak długa jest historia. Wybierz najlepsze zdjęcia do wykorzystania w swojej historii, ponieważ sprawiają one, że historie są jeszcze bardziej wciągające i przekonujące.

To zależy od Twojego gustu, ale najważniejsze jest to, że cyfrowe historie nie muszą być proste. Wstrzyknij zabawę i utrzymać zainteresowanie publiczności płynącej. Możesz spojrzeć w górę w Internecie dla najlepszych przykładów cyfrowych opowieści spreparowanych przez niektóre z najlepszych umysłów tu i tam.

Czy masz cyfrową historię, którą możesz się podzielić? Umieść je w sekcji opinii poniżej!