4 sposoby na pobudzenie zaangażowania uczniów online

Nauka online jest bardzo angażującym formatem. Większość studentów jest natychmiast pobudzona przez asynchroniczny format, który stawia ich w centrum procesu uczenia się. Zakres zasobów multimedialnych, różnorodność interaktywnych platform oraz dreszczyk emocji związany z możliwością zarządzania swoim czasem i innymi zasobami zwiększa ciekawość i motywację. Dla większości studentów doświadczenie nauki online jest wyzwalającym skokiem w nowy sposób uczenia się.

Jednakże, jako instruktor online bez wątpienia jesteś świadomy tych studentów, którzy mają trudności z przejściem. Na szczęście, zestawy danych i algorytmy analizy dostępne w większości dobrych systemów LMS pomogą Ci natychmiast zidentyfikować, którzy z Twoich studentów nie są w pełni zaangażowani i którzy pozostają w tyle pod względem osobistych celów nauki.

Cztery sposoby na stymulowanie zaangażowania uczniów online

Istnieje wiele sposobów interwencji, wskazówek i trików, które można wypróbować w takich przypadkach. W tym wpisie omówię cztery z nich, a w następnym przyjrzę się kolejnym czterem.

Obecność instruktora

Wielu studentów dobrze się rozwija, gdy są w centrum swojej samodzielnej podróży edukacyjnej, ale wielu innych może uważać, że to izolujące być nagle wyrwanym ze względnego komfortu "siedzenia w klasie". Posiadanie przewodnika w postaci nauczyciela daje poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie, którego wielu studentów czuje się pozbawionych podczas nauki online. Może im zatem brakować pewności siebie, by komfortowo korzystać z platformy, jeśli w efekcie czują się osamotnieni.

Powstaje więc pytanie: jak odtworzyć fizyczną obecność w klasie online, nie tracąc przy tym korzyści płynących z autonomii i samokierowania studentów? Istnieje kilka prostych rzeczy, które można dodać do kursu, a które dadzą studentom możliwość nauki z większym przewodnikiem.

    Film wprowadzający: Powiedz "Cześć", nadaj swojej lekcji lub klasie twarz poprzez nakręcenie krótkiego filmu wprowadzającego. Spróbuj zawrzeć w nim takie rzeczy jak przegląd kursu i kilka osobistych ciekawostek na temat Twojego zainteresowania i doświadczenia w danym temacie. Rzeczywiste zdjęcia profilowe: Zachęć swoich studentów do załadowania prawdziwych zdjęć, w przeciwieństwie do zwierzątek czy awatarów. To wymusi na nich poczucie osobistej interakcji podczas korzystania z kursu i wzmocni społecznościowe aspekty programu. Najnowsze linki i e-maile: Ustaw alert Google, lub skonfiguruj kilka kanałów RSS na swój temat, które zautomatyzują dostarczanie wiadomości z danego obszaru tematycznego, bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej. Następnie możesz wysyłać aktualne, istotne wiadomości do studentów w trakcie trwania kursu, przypominając im o swojej obecności i zainteresowaniu. Możesz nawet spersonalizować te ciekawostki w oparciu o wcześniejszą aktywność studenta lub jego zainteresowania. Podcast: Spróbuj przygotować cotygodniowy podcast, który podsumuje lekcję z danego tygodnia oraz podkreśli i rozwiąże typowe problemy. Ponownie, tworzy to osobistą interakcję, która ma dodatkową zaletę bycia podsumowaniem, którego uczniowie mogą słuchać na swoich telefonach i z dala od komputera. Wypróbuj ten materiał, aby rozpocząć swoją podróż z podcastami.

Projekty zespołowe

Podczas gdy w klasie face-to-face możesz spotkać się z głośnym jękiem podczas tworzenia projektów zespołowych, może się okazać, że Twoi studenci online są bardziej entuzjastyczni. Po zaangażowaniu się w samodzielną naukę przez jakiś czas, prawdopodobnie ucieszy ich możliwość interakcji z innymi studentami. Kilka rzeczy, o których należy pamiętać przy ustalaniu zadań zespołowych:

    Przydziel role od samego początku. Pamiętając o naszym zeszłotygodniowym poście na temat inteligencji emocjonalnej, wykorzystaj to jako okazję do budowania EQ. Przydzielenie przez instruktora ról nieakademickich może pomóc każdemu w grupie poczuć się częścią procesu. Warto rozważyć powierzenie studentowi, który do tej pory zmagał się z nauką online, roli o dużej odpowiedzialności, aby rozpocząć ten proces. Rozważ również rotację ról, jeśli zadanie jest długotrwałe. Upewnij się, że grupa rozumie, w jaki sposób zadanie będzie oceniane. Muszą jasno rozumieć, które części zadania są oceniane indywidualnie, a które będą jednolicie oceniane przez całą grupę. Zwracaj uwagę na wykorzystanie technologii. Przed rozpoczęciem zadania upewnij się, że wszyscy uczestnicy wiedzą jak działają platformy technologiczne dostępne w LMS, takie jak fora, poczta bezpośrednia, czat wideo i screen casting.

Wzajemna weryfikacja

Jest to typowa cecha szkolnictwa wyższego, ale stanowi również potężny mechanizm zaangażowania online na etapie K-12. Zachęca uczniów do wspólnej nauki, z szacunkiem dla rówieśników i wzmacnia przekonanie, że ich nauka jest działaniem wspólnym. Zobaczyć, jak inni uczniowie myślą na ten sam temat, może być dla nich niezwykle korzystne i daje im licencję na bardziej kreatywne myślenie.

Oczywiście, wzajemna ocena na etapie K-12 może mieć również swoje pułapki i musi być starannie zarządzana, by zapewnić najlepsze rezultaty. Oto kilka wskazówek i trików:

    Daj uczniom ustalone wytyczne dotyczące ich opinii. Takie kategorie mogą obejmować prezentację, gramatykę i kreatywność. Zachęcaj studentów do rozpoczynania swoich recenzji od pozytywów, zanim przejdą do aspektów negatywnych. Ocena koleżeńska nie powinna być częścią ogólnej oceny i studenci powinni o tym wiedzieć od samego początku. Jednak uczniowie, którzy poświęcą czas na wnikliwą i pełną szacunku recenzję pracy swoich rówieśników, mogą liczyć na dodatkowe punkty lub oceny.

Publikowanie prac uczniów

Studenci, którzy nie czują się zaangażowani w proces nauki online, mogą zostać zachęceni do dalszego zaangażowania, jeśli ich prace zostaną udostępnione innym uczestnikom kursu, lub nawet opublikowane w sieci. To z pewnością połączy studentów z szerszą społecznością uczących się i da im poczucie dumy, jeśli nie radości.

Ponownie, może to być delikatna kwestia, biorąc pod uwagę osobowość niektórych studentów. Proces wywyższania jednej pracy nad drugą wymaga przejrzystości od samego początku. Istnieje wiele popularnych narzędzi online, z których można korzystać podczas dzielenia się pracami uczniów z klasą online, a także z rodzicami.

Wnioski

To może być trudne, gdy uczniowie są zniechęceni do kursu online, na którego stworzenie poświęciliśmy wiele godzin i dni. Pomocne jest postrzeganie niezaangażowanych uczniów jako okazji do poprawy i szansy na udoskonalenie kursu tak, aby był on atrakcyjny dla wszystkich typów osobowości i uczenia się. Mam nadzieję, że wykorzystując niektóre z narzędzi, o których dziś rozmawialiśmy, Twój kurs online stanie się bardziej efektywny, użyteczny i wartościowy. Sprawdź w przyszłym tygodniu kolejne cztery sposoby na zaangażowanie niezaangażowanego studenta online.