Jak przekształcić zajęcia bezpośrednie w kurs online [Część 3]

Ten post został zaktualizowany 23 stycznia 2020 roku.

W tym ostatnim poście z tej mini serii zajmiemy się dostępnymi technologiami, które pomogą przekształcić zajęcia face-to-face (F2F) w kurs online. Pierwszy post traktował o przygotowawczych krokach planowania, które są niezbędne do stworzenia kursu online, a drugi post dotyczył dwóch najpopularniejszych modeli projektowania instruktażowego, aby pomóc Ci modelować przepływ i zakres kursu.

Oczywiście technologia odgrywa ogromną rolę w przekładaniu treści na kurs online. Systemy zarządzania nauczaniem to oprogramowanie, które zostało zaprojektowane tak, aby podział na grupy, wzmocnienie, wsparcie i dostarczanie zajęć online było łatwe i efektywne czasowo. Kiedy zaczniesz odkrywać wiele funkcji systemu LMS, mam nadzieję, że proces przekształcania materiałów z prawdziwego świata w kurs online również stanie się łatwiejszy.

Jest jedna mała kwestia, której musimy się pokrótce przyjrzeć: Definicje.

Kiedy zaczniesz szukać technologii, które pozwolą Ci stworzyć kurs online, zauważysz wiele akronimów, a dwa z nich to LMS i LCMS. Jeden z nich to Learning Management System (LMS), a drugi Learning Content Management System (LCMS).

W bardzo szerokim sensie różnica polega na zawartości. LMS to system skierowany do studentów, który pozwala na zarządzanie ich zgłoszeniami, ocenami i portfolio, a także na planowanie i zarządzanie swoją rolą i instrukcjami. LCMS to system, który pomaga tworzyć i ładować treści do LMS; odgrywa on raczej rolę back-end.

Nie jest to kluczowe, ale może być pomocne, jeśli wybrany system LMS ma funkcję zarządzania treścią, ponieważ pomoże to w procesie konwersji i zagwarantuje, że stworzona przez Ciebie treść będzie idealnie pasować do systemu LMS, którego planujesz używać.

Przekształcanie zajęć F2F w kurs online: system LMS

Przyjrzyjmy się zatem kilku cechom, które powinien posiadać system LMS przeznaczony do nauczania w szkołach K-12:

Oparty na chmurze

Bez chmury nie ma mowy o bezproblemowej integracji własnego systemu komputerowego z systemami uczniów. Chmura to tak naprawdę inne określenie na Internet i oznacza, że nie trzeba instalować konkretnych pakietów oprogramowania na komputerach swoich i uczniów. Cały system jest online, a dostęp do niego odbywa się za pomocą zwykłej przeglądarki internetowej.

Nie trzeba dodawać, że jest to kluczowa cecha, której należy szukać podczas zakupów LMS. Korzystanie z systemu zarządzania nauczaniem w chmurze jest również naprawdę opłacalne.

Narzędzia do authoringu

Oznacza to, że Twój system LMS ma komponent LCMS, o którym była mowa powyżej. Wysokiej jakości system LMS będzie posiadał szereg łatwych w użyciu narzędzi autorskich, które pomogą Ci przechwytywać i konwertować treści w ramach systemu, dzięki czemu nie będziesz musiał korzystać z różnych pakietów do tworzenia treści i innych do ich dystrybucji.

Kompleksowe narzędzie do authoringu pozwoli Ci przesyłać różne pliki i formaty oraz konwertować je na osadzone lekcje - wszystko w jednym kroku. Dobry LMS będzie akceptował filmy, zdjęcia, dokumenty Office i Google.

SCORM

Tak, kolejny dziwny akronim, jednak ten jest przydatny i ważny. SCORM to skrót od Shared Object Reference Model i jest zbiorem norm technicznych ustalonych i zarządzanych przez Departament Obrony USA, a w szczególności zachęca dostawców e-learningu do standaryzacji obiektów nauczania (jednostek treści nauczania), aby mogły być one współdzielone w różnych systemach.

Dobrym pomysłem jest szukanie systemu LMS zgodnego ze standardem SCORM, ponieważ oznacza to nie tylko wysoką jakość LMS, ale również dużą elastyczność i wszechstronność, jeśli chodzi o rozszerzanie zasięgu i zakresu Twojego kursu online. Dowiedz się więcej o SCORM tutaj.

Spersonalizowane ścieżki nauki

Jedną z głównych korzyści płynących z przeniesienia zajęć F2F do sieci jest możliwość zobaczenia zarówno dużego, jak i małego obrazu. Dobry system LMS będzie oferował szczegółowe zestawy danych o użytkownikach, odwzorowane w całym programie nauczania, które pomogą Ci śledzić stopień opanowania materiału przez każdego ucznia.

Jak wiadomo, studenci uczą się w różny sposób i w różnym tempie; ścieżki nauki oznaczają, że można zaprojektować różne ścieżki dla studentów, a mimo to doprowadzić ich wszystkich do tego samego punktu opanowania materiału. W miarę postępów klasy system LMS powinien dawać narzędzia i wgląd w zarządzanie postępami każdego ucznia w sposób indywidualny i spersonalizowany.

Współpraca wewnątrz systemu

Mówiliśmy już wcześniej o bezpieczeństwie online w szkołach, a system LMS z wbudowanym mechanizmem współpracy jest znacznie lepszy od takiego, który wymaga od uczniów udania się do innego miejsca w celu współpracy; dotyczy to zwłaszcza młodszych uczniów.

Wszechstronny system LMS powinien mieć narzędzia pozwalające uczniom na interakcję za pośrednictwem systemu wiadomości. Jedną z funkcji, na które warto zwrócić uwagę, jest forum lub forum komunikatora, które studenci mogą tworzyć wokół konkretnych tematów lub wyzwań i wykorzystywać do prowadzenia ze sobą rozmów. Komunikatory internetowe to również kluczowa funkcja, którą powinien posiadać Twój LMS, ponieważ pozwalają one studentom kontaktować się z Tobą i ze sobą nawzajem w czasie rzeczywistym.

Podsumowując

Po przeczytaniu wszystkich trzech części tego bloga możesz mieć wrażenie, że konwersja zajęć F2F będzie zbyt czasochłonna lub wykraczająca poza twoje możliwości techniczne. Patrząc wstecz, być może nie spełniłem swojej obietnicy, aby uczynić go mniej przytłaczającym - na pewno nie planowałem poruszyć tego tematu w trzech częściach! Ale z drugiej strony, proces jest tak samo ważny jak rezultaty.

Podejmowanie ostrożnych i dobrze zaplanowanych kroków w strategiczny i systematyczny sposób zaowocuje kursem online, który będzie miał potencjał. Wierzę, że przechwytując zajęcia twarzą w twarz w formacie online, zachowujesz swoje lekcje w sposób, który jest w zasadzie ponadczasowy, jak również bez granic.

Krótko mówiąc, uważam, że rozpoczęcie procesu wykorzystywania swoich darów i umiejętności w klasie i przekształcania ich w lekcje online jest darem dla przyszłych pokoleń, który jest zdecydowanie warty zachodu.