9 wskazówek, jak sprawić, by studenci byli podekscytowani e-learningiem

E-learning zyskuje coraz większą popularność wraz z postępem technologii edtech i technologii w ogóle. Zdolność studentów do nauki za pomocą platformy online rozwiązuje problemy związane z nauką w cztery oczy i pozwala studentom na dostęp do większej ilości informacji niż kiedykolwiek wcześniej.

W środku globalnej pandemii, e-learning stał się teraz koniecznością dla wielu uczniów. Dla nauczycieli i rodziców lub opiekunów, którzy nie są przyzwyczajeni do pielęgnowania środowiska e-learningowego, przejście to może wydawać się onieśmielające.

Czytaj więcej: Najlepsze praktyki wspierania rodziców w nauczaniu zdalnym

Niektórzy uczniowie będą nieuchronnie sprzeciwiać się rutynie e-learningu. W rzeczywistości, ostatnie badanie przeprowadzone przez NSHSS ujawniło, że spośród uczniów szkół średnich i studentów zapytanych o przyszłość edukacji, około jedna trzecia uczniów stwierdziła, że nie chciałaby uczęszczać do szkoły, gdyby odbywała się ona wyłącznie online. Mimo to, ponad połowa uczniów stwierdziła, że na razie jest w stanie poradzić sobie z kształceniem online.

Zachęcenie uczniów do e-learningu

Zarówno rodzice, jak i nauczyciele mają szansę sprawić, by uczniowie byli naprawdę podekscytowani e-learningiem tej jesieni i później, pomagając w tworzeniu narracji. Miejmy nadzieję, że uczniowie w końcu będą mogli uczyć się osobiście, ale podekscytowanie uczniów e-learningiem otwiera cały świat możliwości dla przyszłości edukacji.

Oto dziewięć wskazówek dla rodziców i uczniów, które pomogą wzbudzić entuzjazm dla e-learningu w tym roku szkolnym.

    Stwórz pozytywną atmosferę wokół e-learningu Po pierwsze, i być może najważniejsze, należy jak najbardziej nagłośnić sytuację związaną z e-learningiem. Niezależnie od grupy wiekowej, uczniowie w sposób nieunikniony będą reagować na postawę dorosłych wokół nich. Rodzice, jeśli będziecie narzekać na e-learning, wasze dzieci też będą. W rzeczywistości postawa rodziców może w dużym stopniu wpłynąć na nastawienie uczniów do nauki. Nauczyciele, jeśli martwisz się o e-learning, twoi uczniowie wyczują to i będą martwić się razem z tobą. Zarówno rodzice jak i nauczyciele mają możliwość podkreślenia pozytywnych aspektów e-learningu. Zrób listę zalet i sprzedawaj je tak często, jak tylko możesz. Oczywiście, będziesz chciał przyjąć autentyczne podejście i naprawdę mieć na myśli to, co mówisz; ale skupienie się na pozytywach pomoże uczniom zrobić to samo. Być może widzisz e-learning jako szansę dla uczniów na stworzenie ich własnego ulubionego miejsca do nauki w ich domach. Być może e-learning pozwoli im zgłębić temat w ich własnym czasie. A może twój uczeń będzie cieszył się elastycznością czasu i nauczy się zarządzać swoim czasem na własną rękę. Bez względu na to, jakie są zalety e-learningu, upewnij się, że uczniowie słyszą, że jesteś zadowolony z tej możliwości, a nie, że narzekasz lub się martwisz. Daj uczniom aktywną rolę Jeśli chodzi o sukces studentów, to zrobienie niewielkiego kroku w kierunku umożliwienia im krytycznego i kreatywnego myślenia jest bardzo ważne. Jeśli studenci mają wpływ na to, jak podchodzą do e-learningu lub czują, że są aktywną częścią procesu transformacji, z pewnością będą ciężej pracować na sukces swojego doświadczenia. Przydziel uczniom rolę w klasie internetowej i poproś ich o pomoc przy niektórych zadaniach. Zarówno rodzice, jak i nauczyciele mogą powierzyć uczniom obowiązki, które pomogą im w tym procesie, co pozwoli im poczuć, że sukces e-learningu zależy także od ich udziału. Nauczyciele mogą rozważyć taką taktykę, jak poproszenie jednego ucznia, by poprowadził klasową odprawę w każdej klasie lub w tygodniu, by pomóc uczniom poczuć, że przyjmują role przywódcze w klasie. Pozwoli to również utrzymać zaangażowanie uczniów podczas interakcji online. Czytaj więcej: Nauczanie uczniów, jak radzić sobie z cyfrowymi rozproszeniami uwagi Wykorzystaj interaktywne narzędzia Niezależnie od tego, jakich technologii edtech używa twoja szkoła, aby angażować i edukować uczniów, platforma prawdopodobnie ma wiele interaktywnych narzędzi, które nauczyciele mogą wykorzystać. Na przykład, jeśli używasz Zoom, możesz sprawdzić różne strategie Zoom, aby stworzyć interaktywne środowisko klasowe online. Niektóre z nich obejmują ankiety, które można wykorzystać do sprawdzenia obecności, pokoje do prowadzenia dyskusji w małych grupach oraz różne wirtualne tła, które można dopasować do treści lekcji. Dowiedz się, jakie funkcje oferuje Twoja platforma e-learningowa i kreatywnie wykorzystaj te narzędzia. Pozwoli Ci to zmieniać lekcje tak, aby uczniowie byli zainteresowani i obecni podczas nauczania. Zaangażuj rodziców, informując ich, czego mogą się spodziewać po platformach e-learningowych. Mogą oni również pomóc uczniom podekscytować się tymi możliwościami! Czytaj więcej: Jak utrzymać zaangażowanie rodziców w zajęcia szkolne za pomocą LMS Włączanie gier Ponieważ uczniowie mogą być już przyzwyczajeni do grania w gry na swoich komputerach, znalezienie sposobu na włączenie gier do e-learningu pomoże im poczuć, że zajęcia są zabawą. Nauczyciele mogą przekształcić lekcje w gry komputerowe lub nawet w internetowe ciekawostki, podczas gdy rodzice mogą sprawić, że udział uczniów w zajęciach lub umiejętność odrabiania zadań domowych na czas staną się grą. Im więcej dorosłych w tej sytuacji może sprawić, że uczniowie poczują, że ich e-learning jest rzeczywiście zabawą i inną okazją, tym lepiej. Czytaj więcej: 5 Wskazówek, jak gamifikować swoją klasę Stwórz system nagród Tak samo jak w klasie fizycznej, również w klasie e-learningowej należy stworzyć system nagród dla uczniów. Jak nauczyciele zapewne już wiedzą, istnieje wiele korzyści płynących z systemów nagród w klasie. Oferowanie nagród dla uczniów promuje pozytywne zachowania i postępy. Ponadto, kiedy uczniowie wiedzą, że mogą spodziewać się nagrody, takiej jak dodatkowa gra lub punkty bonusowe, a nawet impreza online, są bardziej skłonni do pozostania zaangażowanymi podczas lekcji i bardziej aktywnego uczenia się. Zachęcaj do komunikacji Komunikacja będzie kluczem do sukcesu, szczególnie dla uczniów, nauczycieli i rodziców, którzy nigdy wcześniej nie zagłębiali się zbytnio w e-learning. Nauczyciele i rodzice/opiekunowie powinni mieć otwartą linię komunikacji na temat tego, czego można się spodziewać i jak uczniowie się dostosowują. W międzyczasie nauczyciele i rodzice/opiekunowie powinni stale komunikować się z uczniami, aby upewnić się, że rozumieją materiał i potrafią efektywnie pracować z używanymi technologiami. Należy znaleźć sposoby na budowanie relacji uczeń-nauczyciel, zwłaszcza że uczniowie prawdopodobnie przechodzą przez trudne lub niewygodne chwile. Pomoże to również stworzyć relację, jaką nauczyciele i uczniowie cieszyli się w klasie fizycznej. Czytaj więcej: 7 Wskazówek, jak dostosować nauczyciel-student rapport podczas nauczania online Pozwól na elastyczność Ponieważ wielu uczniów, nauczycieli i rodziców/opiekunów może być nowych w e-learningu, uznaj, że będzie to ważny czas dla elastyczności. Rodzice powinni być elastyczni w sposobie motywowania swoich uczniów, podczas gdy nauczyciele powinni zdawać sobie sprawę, że nie wszystkie techniki e-learningowe będą dla nich odpowiednie. Uczniowie również będą musieli być elastyczni, więc dorośli powinni być gotowi przyznać się do błędów, które popełnili w trakcie procesu i zmienić taktykę, jeśli to konieczne. Jeśli uczniowie widzą, jak ich rodzice i nauczyciele odbijają się po porażkach, będą bardziej skłonni uczyć się na własnych błędach i staną się bardziej odpornymi uczniami. Miejmy nadzieję, że będą się mniej bać niepowodzeń w nauce i chętniej przebrną przez trudne momenty w procesie uczenia się. Proś uczniów o informacje zwrotne Oprócz utrzymywania dobrej komunikacji, nauczyciele i rodzice powinni również rozważyć pytanie uczniów o opinie w trakcie procesu e-learningu. Informacje zwrotne od uczniów mogą być niezwykle cenne, ponieważ doświadczają oni klasy online z innego punktu widzenia. Nauczyciele wciąż uczą się, jak efektywnie udzielać uczniom informacji zwrotnej w środowisku online, ale otrzymywanie informacji zwrotnej od uczniów może być równie ważne. Czytaj więcej: 5 Bs informacji zwrotnej online, którą nauczyciele muszą opanować Prośba o informację zwrotną będzie również nadal upoważniać uczniów do przejęcia odpowiedzialności za własne doświadczenia edukacyjne. Jeśli zaproponują oni nowy pomysł na to, jak zaangażować swoich kolegów w e-learning, a Ty go zaadaptujesz, poczują się oni prawdziwymi właścicielami swojej klasy i sukcesu. Opowiadaj więcej historii Opowiadanie historii w klasie jest już skuteczną strategią stosowaną przez nauczycieli w klasach fizycznych; jednakże opowiadanie historii może być jeszcze ważniejsze w e-learningu. Uczniowie w dzisiejszych czasach są przyzwyczajeni do ciągłej rozrywki, więc opowiadanie historii pomoże im utrzymać zaangażowanie w lekcje online, gdy będą czekać na to, co wydarzy się dalej. Jakkolwiek nauczyciele mogą zamienić lekcje w opowiadania, pozwolą one uczniom na bardziej aktywne uczestnictwo w materiale lekcyjnym podczas nauki online. Miejmy nadzieję, że opowiadanie historii będzie również przyjemniejsze dla nauczycieli! A rodzice: bycie świadomym historii, które opowiadasz o e-learningu, może mieć również ogromny wpływ na Twojego ucznia. Tak więc, odnieś się do wskazówki nr 1 i podtrzymuj pozytywne historie!

Uwagi końcowe

E-learning nie musi napawać uczniów lękiem. Co więcej, e-learning nie musi stać się strasznym obowiązkiem dla rodziców i nauczycieli.

Znajdując sposoby, aby uczynić e-learning zabawnym i angażującym, rodzice mogą zapewnić, że uczniowie wyniosą jak najwięcej z całego roku e-learningu. W rzeczywistości, e-learning może nawet pokazać nowe możliwości, które nie były możliwe w klasie fizycznej.