5 Praktyczne wskazówki dotyczące nauczania online w czasie klęsk żywiołowych

W ciągu zaledwie kilku dni byliśmy świadkami tymczasowego zamknięcia szkół na całym świecie. Zamieszanie, które powstało, jest normalne, biorąc pod uwagę niepewność, z którą wszyscy musimy się zmierzyć.

Jest jednak druga strona tej historii. Widzieliśmy również, jak nauczyciele korzystają z technologii informatycznych i czynią wielkie postępy w swoich wysiłkach oferowania wysokiej jakości nauczania na odległość. Widzieliśmy, jak listy zasobów edukacyjnych krążą wokół wszystkich nauczycieli, aby wiedzieć, jak wiele opcji mają. Przede wszystkim jednak widzieliśmy, jak nauczyciele zwracają się ku metodom nauczania odpornym na katastrofy, udowadniając, że nauka może być i jest kontynuowana.

Czytaj więcej: Dlaczego e-learning jest kluczem do budowania edukacji odpornej na katastrofy

5 praktycznych wskazówek dotyczących nauczania online w czasie katastrof

Dla Jen Padernal, doświadczonej instruktorki i założycielki ruchu Disaster-Proof Education, nauczanie w czasach zakłóceń w edukacji narodziło się z konieczności, ale teraz jest to to, co robi najlepiej.

Jej praktyczne doświadczenie sprawiło, że stała się orędowniczką efektywnego wykorzystania technologii w celu zabezpieczenia edukacji. W swojej praktyce zidentyfikowała najważniejsze lekcje dla edukatorów odpornych na katastrofy. Oto pięć z nich:

    Przyjmij asynchroniczny sposób myślenia Dla wielu nauczycieli kuszące jest powielanie z uczniami zajęć opartych na instruktarzu. Biorąc pod uwagę, że normalne harmonogramy są poza zasięgiem, codzienne sesje konferencji internetowych nie są zrównoważoną metodą nauczania dla wielu z nich. Wystarczy zapytać każdego nauczyciela, który próbował przeprowadzić rozmowę wideo ze swoimi pierwszoklasistami. Podczas gdy trudno jest zaoferować edukację synchroniczną, nauka asynchroniczna pomaga uczniom uczyć się w ich własnym tempie, niezależnie od czasu i miejsca. Te ostatnie są dwiema rzeczami, których nie możemy teraz kontrolować, zwłaszcza jeśli masz uczniów, których rodziny wciąż borykają się z problemem zamknięcia szkół. Asynchroniczne uczenie się nie oznacza, że uczniowie nie mogą współpracować z rówieśnikami. Wręcz przeciwnie, muszą brać udział w dyskusjach lub być aktywni w ich rozpoczynaniu - po prostu każdy bierze w nich udział, kiedy może. Czytaj więcej: Przyjmowanie asynchronicznego sposobu myślenia dla lepszego uczenia się online Nie przytłaczaj swoich uczniów Kiedy już zaczniesz używać szkolnego systemu LMS do nauczania na odległość, będziesz chciał skorzystać z wielu różnych opcji oceny. To zrozumiałe, ale istnieje ryzyko przytłoczenia studentów zbyt wieloma zadaniami naraz, biorąc pod uwagę, że studenci mogą być zapisani nawet na osiem do dziesięciu przedmiotów w semestrze. Sytuacja jest już bardzo trudna, a przeciążenie poznawcze tylko dodaje więcej stresu do ich życia. Dlatego nauczyciele powinni umieszczać zadania pojedynczo. Na przykład, nowa lekcja jest dodawana w poniedziałek, quiz ćwiczeniowy jest dostępny w środę, a zadanie na debatę może być dodane w piątek jako praca domowa na weekend. Nie wpadaj w panikę Poprzednia rada odnosi się również do nauczycieli. Stawianie nierealistycznych oczekiwań sobie i swojej klasie jest szkodliwe dla tego, co próbujesz osiągnąć. Nie ma problemu, jeśli jeszcze nie wszystko jest gotowe; masz wystarczająco dużo czasu, aby załadować swoje lekcje, tydzień po tygodniu. Tworzenie jednego przedmiotu na raz oznacza, że nie skończysz z wirtualną stertą setek zadań do ocenienia na raz. Dobrą strategią jest praca nad lekcjami i zadaniami bezpośrednio na platformie i wciskanie przycisku "opublikuj" dopiero wtedy, gdy poczujesz się usatysfakcjonowany swoją pracą. Możesz również zaplanować moduły, które mają być publikowane w określonym czasie lub co tydzień. Dzielenie się jest troskliwe Dzielenie się tym, co tworzysz dla swoich własnych klas może mieć duży wpływ na całą społeczność szkolną. Nauczyciele mogą współpracować nad lekcjami, zadaniami i innymi działaniami, aby ułatwić to przejście. Przeczytaj więcej: Uczenie się i rozwój jako edukatorzy Wszystko, czego potrzebujesz, to scentralizowana biblioteka do przechowywania i zarządzania różnymi zasobami edukacyjnymi, takimi jak pliki, szablony klas, rubryki i treści internetowe. Zasoby te są następnie udostępniane innym nauczycielom, którzy mogą z nich korzystać na swoich zajęciach online. Kolejną dobrą wskazówką jest stworzenie szkolnego banku pytań. Bank pytań pozwala wszystkim nauczycielom na tworzenie pytań, które będą ponownie wykorzystane w quizach lub egzaminach online. Oszczędza to wiele czasu, który może być lepiej wykorzystany na interakcję z uczniami online. Pomagajcie sobie nawzajem Asynchroniczne uczenie się opiera się na dobrym wsparciu i współpracy. Otwarte linie komunikacji, gdzie nauczyciele i studenci mogą dotrzeć do siebie nawzajem, jeśli napotkają jakiekolwiek problemy lub wyzwania. Istnieje wiele sposobów komunikacji, zarówno synchronicznej (czat, konferencje internetowe), jak i asynchronicznej (fora internetowe, wiki). Rodzice również powinni mieć dostęp do platformy poprzez konta rodzicielskie i mieć możliwość łatwego kontaktu z nauczycielami. Jeśli teraz jest to zbyt wiele do zrobienia, ustal w swoim dniu lub tygodniu ramy czasowe, w których będziesz mógł odpowiedzieć na ich pytania. Co najważniejsze, nasza cierpliwość i odporność są wystawione na próbę - to stresujący czas zarówno dla rodzin, jak i szkół, więc otwarta i dobra komunikacja jest koniecznością. Czytaj więcej: Jak edtech zwiększa zaangażowanie rodziców w szkołach

Podsumowując

Nie jesteś sam. W tych niespokojnych czasach nauczyciele pokazują, jak bardzo są zdeterminowani, a także jak ważne jest bycie pedagogiem. Odporna na katastrofy edukacja pomoże Ci kontynuować pracę bez względu na to, co się stanie.

Pamiętajcie, że nie należy panikować, starać się nie przytłaczać siebie ani swoich uczniów, rozważyć prowadzenie zajęć asynchronicznych, a przede wszystkim mieć siebie nawzajem za plecami. Nie jesteście sami!