7 porad dotyczących nauczania online, które instruktorzy powinni znać

Globalna pandemia wpłynęła na sposób, w jaki instruktorzy uczą i komunikują się ze swoimi studentami. E-learning stał się obecnie głównym źródłem nauczania - ale jest to nowe terytorium dla wielu nauczycieli.

Nagły zwrot ku cyfrowemu nauczaniu spowodował, że system edukacyjny znalazł się w rozsypce. Istnieje jednak kilka sposobów na nauczanie online, które instruktorzy mogą zastosować już teraz.

Oto siedem wskazówek, jak sprawić, by cyfrowe nauczanie było bardziej owocne dla wszystkich zaangażowanych:

1. Korzystanie z technologii e-learningowej

Technologia nigdy nie była bardziej potrzebna niż teraz. Szkoły musiały wdrożyć nowe tryby cyfrowego nauczania niemal z dnia na dzień. Krzywa uczenia się dla nauczycieli była stroma, ale muszą oni być tak dostrojeni, jak to tylko możliwe, aby zapewnić swoim uczniom możliwość kontynuowania nauki.

Czytaj więcej: O wyzwaniach i możliwościach: Awaryjne nauczanie na odległość

Instytucje, którym udało się wdrożyć lub rozszerzyć systemy zarządzania nauczaniem, musiały zaoferować nauczycielom dodatkowe wsparcie w zakresie jak najlepszego wykorzystania oprogramowania w tych czasach. Wielu nauczycieli korzysta także z narzędzi do wideokonferencji, aby prowadzić zajęcia online, a także z narzędzi do pracy i współpracy, aby dzielić się zadaniami z uczniami.

Niezależnie od tego, jakiej technologii używają instruktorzy, ważne jest, by poświęcić trochę czasu na jej przetestowanie przed rozpoczęciem zajęć. Należy upewnić się, że proces uczenia się nie jest zbyt trudny dla studentów - narzędzia wymagające zbyt wielu kroków, przycisków lub linków mogą stać się mylące. Chcesz uniknąć spędzania więcej czasu na wyjaśnianiu, jak korzystać z systemu, niż na faktycznym nauczaniu.

Ważne jest również, aby zebrać informacje zwrotne od studentów: czy uważają, że system jest łatwy w użyciu? Jakie obszary można poprawić? Nie wszystkie informacje zwrotne będą konstruktywne, ale jeśli pewne kwestie są powtarzane przez kilku studentów, należy się temu przyjrzeć.

2. Stwórz swoją własną rutynę

Praca zdalna oznacza, że harmonogramy, zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów, uległy ogromnym zmianom. Regularne godziny szkolne, do których ludzie byli przyzwyczajeni, nie mogą być realizowane w środowisku domowym.

Wielu uczniów mieszka razem z rodzicami, którzy również pracują w domu - każdy członek rodziny musi teraz pracować wokół harmonogramów innych osób. To samo dotyczy nauczycieli - oni również muszą dopasować swój harmonogram do swoich rodzin i obowiązków w domu.

Ta obecna sytuacja jest bezprecedensowa i wymagająca; nawet po tygodniach ludzie mają trudności z utrzymaniem rytmu w swoim życiu.

Czytaj więcej: Top 7 wskazówek dotyczących zdalnego nauczania, które powinni znać Twoi uczniowie Podczas gdy pozostawanie w kontakcie ze swoimi uczniami jest niezwykle ważne, musisz stworzyć własną rutynę nauczania, aby nie czuli się tak, jakby byli na wezwanie przez cały czas. Dlatego ważne jest, aby ustalić ścisły okres dostępności, podczas którego można wchodzić w interakcje i odpowiadać swoim studentom. W przeciwnym razie nie dostaniesz żadnego wolnego czasu i doświadczysz niepokojącego poziomu wypalenia zawodowego.

3. Znajdź dodatkowe zasoby

Wraz ze zmianą systemu edukacji, której obecnie doświadczamy, ważne jest, aby nauczyciele poszerzyli zakres zasobów, z których korzystają, aby udzielać korepetycji swoim uczniom. Na przykład, wiele narzędzi ma darmowe wersje, które ograniczają rodzaje dostępu - nie jest to coś, czego chcemy się nauczyć w połowie lekcji.

Jeśli opcje technologiczne dostępne dla nauczycieli nie są satysfakcjonujące, muszą oni jak najszybciej znaleźć alternatywy. Wyszukiwanie alternatyw dla Slacka w Google da Ci wiele wyników, wraz z recenzjami, abyś mógł dokonać odpowiedniego wyboru.

Ponieważ biblioteki i zasoby szkolne są również zamknięte, nauczyciele muszą szukać zasobów online, które ich uczniowie mogą wykorzystać do zwiększenia ich nauki. Biblioteki publiczne, JSTOR, Encyklopedia Britannica i Smithsonian są świetnymi źródłami dla uczniów, aby uzyskać dodatkowe informacje na tematy, które studiują.

Ich zebranie może być czasochłonne, ale dzięki temu uczniowie będą mieli lepsze doświadczenia w nauce i będą mogli prowadzić lepsze rozmowy.

4. Uczyń spotkania wideo swoim przyjacielem

Pandemia zmieniła sposób, w jaki komunikujemy się ze sobą, a to ma wpływ na to, jak nauczyciele radzą sobie z e-learningiem.

Nikt nie mógł przewidzieć, jak bardzo świat zacznie polegać na spotkaniach wideo, ale właśnie w tym miejscu jesteśmy teraz. Rozmowy wideo są świetnym sposobem na regularne spotkania z uczniami - uzyskuje się interakcję twarzą w twarz, dzięki której wszyscy czują się bardziej związani.

Jednak, choć rozmowy wideo mają swoje zalety, nie mogą symulować sali lekcyjnej. Zamiast próbować ją odtworzyć, bądź kreatywny podczas rozmów wideo:

    Poproś swoich studentów, aby wykorzystali kreatywne tła Zoom, Wprowadź do sesji swojego zwierzaka, Niech Twoi uczniowie podzielą się jednym zabawnym faktem, którego się nauczyli (niekoniecznie związanym ze szkołą).

Wykorzystaj wideorozmowy jako sposób na zwiększenie interakcji między uczniami i zachęć ich do omawiania tematów i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami. Chcesz uczyć swoich uczniów, ale chcesz też, by dobrze się bawili podczas sesji, a technologia wideo może im to umożliwić.

5. Regularnie komunikuj się z innymi

Sprzeczne harmonogramy uczniów i nauczycieli podczas blokady utrudnią regularną interakcję w klasie, do której wszyscy są przyzwyczajeni. Zamiast tego należy wykorzystać dostępne narzędzia, aby zapewnić regularną komunikację z uczniami.

Wysyłaj im ostateczne instrukcje, porządek dnia, terminy i zadania. Niech wiedzą, które arkusze muszą być wypełnione i wysłane, i do kiedy. Jeśli możesz, daj im zadania do wykonania w trybie offline, ale w domu, aby nie musieli ciągle patrzeć na ekrany.

Regularna komunikacja może mieć również nieoczekiwany efekt uboczny: introwertyczni uczniowie, którzy nie chcą się wypowiadać w klasie, mogą poczuć się bardziej komfortowo dzięki tej metodzie.

Czytaj więcej: 5 Powodów, dla których e-learning jest idealny dla introwertycznych studentów

Jeśli obawiasz się, że studenci nie zrozumieją jakiejś kwestii, podaj przykład, aby ją wyjaśnić. Jasna komunikacja jest niezbędna, gdy nie ma bezpośredniej interakcji z uczniami; jest zbyt wiele okazji do nieporozumień, gdy korzystamy z technologii.

Należy zrobić wszystko, co możliwe, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo, że uczniowie będą zdezorientowani, wykorzystując dostępne narzędzia.

Czytaj więcej: Jak kształcenie na odległość sprzyja globalnej współpracy

6. Bądź elastyczny

Blokada wpłynęła na uczniów w różny sposób: podczas gdy niektórzy uczniowie są w stanie kontynuować swój plan zajęć bez trudności, inni nie mają tyle szczęścia. Niektórzy uczniowie mogą nie mieć nieograniczonego dostępu do sieci Wi-Fi lub nie mieć go w ogóle. Inni mogą być zmuszeni do pomocy w domu w obowiązkach i pracy, a jeszcze inni mogą mieć gosposie, które uwolnią ich od nauki.

Nauczyciele muszą być elastyczni w swoich wymaganiach wobec uczniów, jeśli chcą zapewnić, że wszyscy mają równe szanse w tym okresie. Choć terminy są konieczne, to jednak dla uczniów, którzy mają dodatkowe obciążenia, powinna być zachowana pewna elastyczność.

A uczniom, którzy czuli, że musieli oddać zadanie poniżej normy tylko po to, by dotrzymać terminu - i w konsekwencji otrzymali niską ocenę - należy umożliwić ponowne jego wykonanie. Wydłużenie terminów i umożliwienie uczniom ponownego oddania pracy w celu uzyskania lepszej oceny sprawi, że proces uczenia się w tym czasie będzie bardziej owocny.

Przeczytaj więcej: Odkrywanie nowych pomysłów: Zdalne nauczanie kierowane przez uczniów

7. Wykorzystuj ponownie swoje treści

Zasoby są ograniczone dla każdego w edukacji, w tym dla nauczycieli. Repozycjonowanie treści to termin często kojarzony z marketingiem, ale ma on również zastosowanie w dziedzinie edukacji. Możesz wykorzystać jeden obszar badań, aby wygenerować więcej treści. To również wzmocni ten temat u Twoich uczniów.

Zamiast tworzyć wiele dokumentów, skopiuj i wklej jeden dokument i dostosuj jego brzmienie. Stwórz kilka szablonów prezentacji, które będziesz mógł regularnie wykorzystywać. Częściej będziesz prowadzić prezentacje podczas wideorozmów, więc najlepiej jest mieć zasoby, do których można sięgnąć w razie potrzeby.

Jeśli prowadzisz kilka zajęć w ciągu dnia i musisz stworzyć ciekawe, interaktywne quizy, zamieniaj słowa i zwroty zamiast projektować nowe pytania.

W tym okresie będziesz musiał zaprojektować dużą ilość treści, ale nie oznacza to, że wszystko musi być tworzone od zera. Wykorzystuj ponownie, kiedy tylko możesz, aby zmniejszyć obciążenie pracą.

Najważniejsze wnioski

Siedem hacków dotyczących nauczania online, które tutaj zidentyfikowaliśmy, pomoże instruktorom uczynić proces e-learningu bardziej efektywnym, jednocześnie zmniejszając presję na nich samych.

Podsumowując, oto co nauczyciele mogą zrobić, aby uczynić e-learning lepszym:

    Używaj narzędzi online Stwórz rutynę pracy w domu Wzmocnij naukę dzięki dodatkowym zasobom W pełni wykorzystywać spotkania wideo Komunikuj się często Bądź elastyczny Wykorzystuj treści ponownie.

Korzystając z tych wskazówek, możesz sprawić, że cyfrowa nauka stanie się zabawna i wciągająca dla Twoich uczniów.