W jaki sposób szkolny system LMS wykracza poza powierzchniową naukę dla uczniów

Ten post został zaktualizowany 23 października 2018 r.

Uczący się powierzchniowo nie są nowym gatunkiem. One zawsze tu były. Po prostu nie byli nazywani przez taką naukową nazwę. Dla tych z was, którzy nie są zaznajomieni z tym terminem, uczący się powierzchniowo to ci uczniowie, którzy przyjmują nowe fakty i pomysły, które są niepowiązane w ich umysłach, wyłącznie w celu zapamiętania i przechowywania ich jako odizolowanych przedmiotów. Innymi słowy, nie zależy im na nauce nowych rzeczy, zależy im tylko na uzyskaniu pozytywnej oceny. Ci studenci postrzegają kurs jako materiał do nauczenia się na następny egzamin. Nie tworzą żadnych powiązań, nie potrafią odróżnić zasad od przykładów, a uczenie się na pamięć jest ich najlepszym przyjacielem.

W pewnym momencie zdarza się to każdemu z nas. Nie oznacza to, że jesteśmy zbyt leniwi lub niewystarczająco inteligentni. Czasami po prostu nie jesteśmy zainteresowani tematem, albo nauczycielowi nie udaje się nas zainteresować i zaangażować. Ja na przykład zapamiętałem długie strony matematycznych demonstracji na studiach tylko po to, żeby zdać egzamin. Robiłem to, ponieważ nie pasjonowałem się matematyką; miałem inne rzeczy do zrobienia. Byłem bardzo dobrym uczniem w tych przedmiotach, które mnie interesowały, i prawie niczego się nie nauczyłem w tych, które mnie nie interesowały. Ale to oznaczało, że musiałem pracować ciężej, bo uczenie się na pamięć nie jest dla każdego. Myślę, że zgodzisz się ze mną, że zawsze łatwiej jest uczyć się czegoś, co się lubi.

Dajmy cezarowi to, co należy do cezara

Kiedy uczymy w klasie pełnej uczniów, może być trochę trudno naprawdę spersonalizować doświadczenie uczenia się dla każdego. Bez względu na to, z jaką pasją i bystrością nauczyciel prowadzi zajęcia. Oczywiście, każdy dobry nauczyciel dostosuje treść do poziomu klasy, ale nie da się tego zrobić na poziomie każdego ucznia, przynajmniej nie w klasie z czterema ścianami.

Dlatego właśnie systemy zarządzania nauczaniem są przydatne dla wszystkich nauczycieli i uczniów, którzy chcą "wyjść poza powierzchnię" i uzyskać dostęp do głębszego poziomu nauczania.

Kropla po kropli, szklanka się napełnia

Kiedy staram się utrzymać większe zaangażowanie uczniów w naukę i uzyskać lepsze wyniki - najlepiej te długotrwałe - jest jedna cecha LMS, która od razu przychodzi mi do głowy i mogę postawić na nią wszystkie moje pieniądze.

Mówię o drip content.

Czy kiedykolwiek w szkole miałeś wrażenie, że nauczyciel próbował wlać Ci wiedzę do głowy, ale Twój mózg był już wypełniony większą ilością nowych koncepcji, niż byłeś w stanie pojąć? Wszystko wydawało się rozlewać i zarówno ty, jak i twój nauczyciel traciliście swój cenny czas. Cóż, koncepcja "drip content" została stworzona, aby zapobiec rozlewaniu się treści.

Oznacza to, że uczeń może przejść do nowego rozdziału tylko po udowodnieniu, że zrozumiał dotychczasowe pojęcia - niezależnie od tego, czy mówimy o quizie, eseju czy innej formie oceny. Kolejny rozdział lub moduł nauki zostanie odblokowany po spełnieniu określonego warunku, ustalonego przez nauczyciela. Zamiast więc otrzymywać całą treść naraz i być przytłoczonym, uczniowie dostają małe kawałki do przetworzenia i nauczenia się, a dopiero potem przechodzą dalej.

Ta funkcja zapewnia nauczycielowi środki do zaoferowania bardziej spersonalizowanych instrukcji. Można zaobserwować, którzy uczniowie mają zaległości i gdzie mają problemy, a następnie zaoferować im dodatkową pomoc i zasoby w odpowiednim czasie i dla odpowiedniej osoby. Ma to również efekt uboczny: uczniowie, którzy otrzymują odpowiednie wsparcie, stają się bardziej zainteresowani przedmiotem i chcą wiedzieć więcej niż wymaga tego klasa.

Zachęć wszystkich do rozmowy

Inną metodą zaangażowania studentów jest prowadzenie debat, dyskusji i porównań. Systemy nauczania online oferują dość szeroki wachlarz narzędzi współpracy dla studentów i nauczycieli. Poznawanie nowych punktów widzenia, a nawet różnic kulturowych będzie wzbogacającym doświadczeniem dla każdego. Nigdy nie można wiedzieć za dużo. A ciekawa historia może sprawić, że Twoi uczniowie będą bardziej uważni na zajęciach.

Osobista historia: za każdym razem, gdy ja i moi koledzy uczyliśmy się nowego autora na zajęciach z języka francuskiego, nasza nauczycielka opisywała kilka powieści lub wierszy tego autora. Miała taki dar opowiadania historii, że nie tylko pamiętaliśmy autora przez lata, ale czuliśmy potrzebę pójścia do biblioteki, znalezienia tej książki i przeczytania jej. Mogę powiedzieć z całą pewnością, że ta klasa francuskiego była jedyną klasą, której nikt nie opuścił, tylko dla tych opowieści.

Właściwa informacja zwrotna przejdzie długą drogę

Równie ważna jak treść, jest informacja zwrotna, którą otrzymuje uczeń. Dzięki czatom, e-mailom i funkcjom podobnym do mediów społecznościowych, które można znaleźć w LMS-ach, żaden nauczyciel nie może powiedzieć, że nie ma możliwości dotarcia do studentów. Konstruktywna informacja zwrotna i autentyczne wsparcie mogą sprawić, że różnica między ślęczeniem nad egzaminami, aby uzyskać ocenę pozytywną, a znalezieniem nowej pasji, a może nawet kariery na całe życie, będzie ogromna.

Wydaje się, że to takie małe działania, ale razem wzięte mogą przejść długą drogę.

Nauczyciele mogą zrobić to wszystko i jeszcze więcej dzięki odpowiedniemu szkolnemu systemowi LMS. Co jeszcze powinieneś rozważyć?

Dołącz do CREW

Co to dokładnie oznacza?

Połącz się - stwórz społeczność uczących się. Uczniowie z klasy matematycznej nie powinni rozmawiać tylko o rachunku. Nauczyciele mogą tworzyć grupy zainteresowań nie tylko dla danej klasy, ale dla całej szkoły. Daje to uczniom szansę na interakcję, wymianę pomysłów, pracę nad projektami i wymyślanie nowych koncepcji. Jest to trochę jak gra typu mix & match, której końcowym rezultatem będzie większe zaangażowanie i wiedza.

Zasięg - tworzenie sieci kontaktów powinno wykraczać poza mury szkoły. Nauka nie kończy się na nauczycielu. Rodzice mogą i powinni być bardziej zaangażowani w proces uczenia się. Jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek, są one po prostu smartphone od hotelu. Również lokalni właściciele firm mogą być bardzo pomocni, oferując wykłady, przykłady na żywo i nowe materiały do szkolnego centrum zasobów.

Upełnomocnienie - uczniowie powinni być odpowiedzialni za własną naukę. Biorąc pod uwagę wcześniejszą wiedzę i zainteresowania uczniów, każdy nauczyciel może stworzyć spersonalizowaną ścieżkę nauki dla każdego z nich. Wyznacz ścieżki i pozwól im iść własną drogą i stylem (jedni chodzą, inni biegają, a jeszcze inni jeżdżą na deskorolce - wszyscy musimy wykorzystać swoje najlepsze atuty).

Drut - technologia jest sługą, a nie panem. Choć wciąż mogą istnieć nauczyciele niechętnie nastawieni do wykorzystania technologii w edukacji, jestem głęboko przekonany, że nie ma pełnej nauki bez technologii (biorąc pod uwagę czasy, w których żyjemy). Technologia musi być używana mądrze - zgadzam się z tym - ale powinna być używana z pełnym potencjałem. Pomyślcie tylko, ile barier zostało przełamanych dzięki e-bibliotece.

Uwagi końcowe

Każdy uczący się powierzchniowo ma możliwość zagłębienia się w ten czy inny temat. Nikt nie chce naprawdę uczyć się "tylko tyle, żeby zdać". Studenci potrzebują rozbudzić swoje zainteresowanie. Korzystając z funkcji LMS, takich jak drip content, narzędzia do współpracy i możliwość przekazywania natychmiastowej, ukierunkowanej informacji zwrotnej, nauczyciele mogą podsycić to zainteresowanie. Ale w końcu to od uczniów zależy, czy znajdą to, co ich pasjonuje i będą się tego uczyć. Jeśli podobał Ci się ten artykuł, znajdziesz więcej podobnych w naszej kategorii lms dla szkół.