7 Plusy i minusy m-learningu w klasie

Mobilne nauczanie jest ogólnie definiowane jako szkolenie lub edukacja prowadzona za pomocą urządzenia mobilnego, takiego jak smartfon lub tablet, zazwyczaj podłączonego do sieci bezprzewodowej, takiej jak GSM, G3 lub Wifi. Typowo mobilne uczenie się - lub m-learning - wiąże się z rozszerzeniem nauczania poza środowisko klasowe, łącząc się z uczniami znajdującymi się dalej, jak również dając uczniom możliwość uczenia się gdziekolwiek są.

Urządzenia przenośne są ważnym elementem naszego bloga, ponieważ są one skutecznym sposobem dla nauczycieli na zaprojektowanie modułów nauczania, które uczniowie mogą nosić ze sobą i ukończyć gdziekolwiek są. Istnieje jednak, jak sądzę, niuans pomiędzy nauką, która jest możliwa na urządzeniu przenośnym, takim jak laptop, a nauką możliwą na mniejszych urządzeniach, takich jak tablety i smartfony, różnica, która sprowadza się po prostu do ergonomii: wielkości ekranu i nawigacji.

7 plusów i minusów m-learningu w klasie

Tak więc, dla mnie, podczas gdy e-learning jest gatunkiem uczenia się, który obejmuje wszystkie rodzaje uczenia się z wykorzystaniem technologii, m-learning jest podgatunkiem, który odnosi się w szczególności do mniejszych, przenośnych urządzeń. W związku z tym uważam, że dobra strategia e-learningowa powinna zawierać m-learning, ale m-learning nie jest wystarczający jako główny czynnik napędzający treść i zaangażowanie; moim zdaniem e-learning działa najlepiej na półprzenośnym urządzeniu, takim jak laptop lub tablet z klawiaturą bluetooth.

PROs

Po co więc ta cała wrzawa wokół m-learningu? Cóż, m-learning może odegrać potężną rolę wspierającą e-learning - oto dlaczego:

    Bezpośredni: Kurs, który jest zaprojektowany ze wsparciem modułów mobilnych, może zapewnić, że studenci otrzymają przypomnienia o pracy do wykonania lub zadaniach do wykonania w formie powiadomień push na ich telefony. Nie muszą to być nudne wiadomości tekstowe, ale za pośrednictwem specjalnie przygotowanej aplikacji lub nawet szkolnego systemu LMS, który może wysyłać gamifikowane powiadomienia o ocenach, punktach, wynikach, przypomnieniach i powiadomieniach o wspólnych treściach od innych studentów. Na żądanie: Zazwyczaj ludzie wyciągają swoje telefony, gdy czekają w pobliżu, np. na przystankach autobusowych, w poczekalniach, czekając na znajomych w kawiarni itp. To normalne, że studenci w takich okolicznościach sprawdzają swoje media społecznościowe, ale interfejs e-learningowy, który jest wspierany przez aplikację mobilną, może również umożliwić naukę w biegu, gdzie studenci mogą uchwycić myśl lub pomysł, wypełnić krótki quiz lub przejrzeć fragmenty treści kursu. Kontekst: M-learning umożliwia również uczenie się na miejscu. Studenci, którzy są być może na wycieczkach lub wyprawach, używają technologii m-learningowej do zapisywania swoich odkryć, pisania raportów, dzielenia się odkryciami z innymi członkami zespołu lub sprawdzania konkretnych definicji lub faktów dotyczących kursu podczas przeprowadzania ćwiczeń lub eksperymentów w terenie. Koszt: Bring Your Own Device (BYOD) okazuje się być praktyczną strategią dla szkół, które chcą rozwijać treści online i programy nauczania, bez znaczących kosztów i logistyki dostarczania urządzeń będących własnością szkoły. Badanie wykazało, że w 2017 roku 71% nastolatków twierdziło, że posiada lub korzysta ze smartfona. Przy tego typu rosnącej wszechobecności, smartfony, mogą być przynajmniej częścią rozwiązania.

CONs

Istnieje również szereg wad mobilnego uczenia się, z których niewiele jest faktycznie opartych na możliwościach pedagogicznych "uczenia się na żądanie, w czasie" i mają więcej do czynienia z kosztami, dostępem i użytkowaniem. Przyjrzyjmy się im:

    Rozproszenie uwagi: Podczas gdy administratorzy i twórcy polityki wykręcają ręce na temat tego, czy telefony komórkowe rozpraszają w klasie, każdy nauczyciel "na miejscu" jednoznacznie powie: "tak, rzeczywiście tak jest!". Telefony komórkowe mogą mieć potencjał, aby być narzędziami do nauki, ale w rękach nastolatka, wszyscy wiemy, że gramming, Facebooking, IMing, WhatsApping, Snapchatting i Tweeting są jego podstawową funkcją. Koszty: Jedną z odpowiedzi na powyższe wyzwanie jest zapewnienie uczniom urządzeń wydanych przez szkołę, starannie oczyszczonych z wszystkich rozpraszających mediów społecznościowych. Oczywiście wiąże się to z wieloma przewidywanymi, jak również często nieprzewidzianymi kosztami, takimi jak ubezpieczenie, czas pracy administracji, personel i wsparcie techniczne. Wsparcie: Jak już wspomniałem we wstępie, m-learning, moim zdaniem, nie może być samodzielną metodologią nauczania i musi być wspierany przez inne urządzenie z większym ekranem i klawiaturą dla pogłębionych, szczegółowych możliwości uczenia się. Tak więc każda inicjatywa m-learningowa potrzebuje wsparcia w postaci przenośnych urządzeń, a nawet działań edukacyjnych.

Na koniec

Podczas gdy wyzwania związane z mobilnym nauczaniem obejmują rozmiar ekranu i klawiatury, rozpraszanie uwagi i koszty, pozostanie ono nieuniknioną częścią mieszanego systemu nauczania, ponieważ jest wszechobecne, dobrze rozumiane przez uczniów i studentów, a także niezwykle wciągające i elastyczne.

Broszura NEO: Jak pokonać wyzwania związane z wykorzystaniem BYOD w szkołach