Odkrywanie nowych pomysłów: Zdalne nauczanie kierowane przez studentów

Dla wielu szkół były to prawie dwa miesiące zdalnego nauczania. Wiele szkół na całym świecie ułatwia zdalne nauczanie przez pozostałą część tego roku akademickiego, a być może dłużej, i możemy to potraktować jako okazję do wypróbowania nowych pomysłów.

Wraz ze zbliżającym się końcem roku szkolnego, musimy poświęcić trochę czasu na przemyślenie powrotu do naszej fizycznej klasy. Istnieje wiele możliwości, które możemy zaprojektować, aby promować elastyczność w uczeniu się, pomóc uczniom rozwinąć umiejętność myślenia o rozwoju oraz promować lepsze sposoby współpracy i komunikacji.

Czytaj więcej: Co edtech ma wspólnego z growth mindset?

Rozmawiając z nauczycielami w ciągu ostatnich kilku tygodni, a także oferując serię webinarów, największą obawą, jaka się pojawiła, jest strach przed przytłoczeniem uczniów i ich rodzin.

Mamy tak wiele opcji do wykorzystania, jeśli chodzi o technologię i strategie nauczania. Wybór odpowiednich narzędzi lub podjęcie decyzji o zastosowaniu konkretnych metod może być wyzwaniem w naszej zwykłej klasie; jednakże, jak dobrze wiemy, musimy mieć na uwadze potrzeby naszych uczniów i dostęp do odpowiednich zasobów.

Jako nauczyciele, musimy być gotowi do adaptacji, zmiany tego, co może być naszą tradycyjną lub wygodną praktyką nauczania i przyjmowania nowych rzeczy, szczególnie teraz, gdy decydujemy, jak najlepiej zapewnić naszym uczniom resztę roku akademickiego.

Nauczanie online może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o te istotne interakcje społeczne między nami a naszymi studentami oraz między studentami a ich rówieśnikami. Znalezienie sposobów, które pozwolą nam promować rozwój ważnych umiejętności społeczno-emocjonalnych, a także umożliwią uczniom współpracę niezależnie od miejsca, w którym się uczą.

Czytaj więcej: Classroom collaboration: Wspólna nauka

Korzystanie z różnych narzędzi cyfrowych, które są dla nas dostępne, może pomóc lepiej przygotować uczniów do rozwoju osobistego i przyszłego rozwoju zawodowego.

7 narzędzi do łączenia się i rozwoju

W mojej klasie pracuję nad znalezieniem sposobów na większe zaangażowanie uczniów w naukę, która daje im możliwość wyboru. Wykorzystując takie koncepcje, jak myślenie projektowe, wyzwania lub uczenie się oparte na projekcie (PBL), program nauczania STEM, a nawet wspieranie przedsiębiorczych poszukiwań, możemy zaoferować naszym uczniom możliwość kierowania swoją nauką.

Technologia, jeśli jest używana w sposób celowy, może bardzo pomóc nauczycielom i uczniom, szczególnie w tym okresie. Kiedy wykorzystamy odpowiednie narzędzia, możemy zaoferować naszym uczniom doświadczenia edukacyjne, które promują kreatywność, sprawiają, że są ciekawi nauki i zwiększają ich globalną i kulturową świadomość.

Czytaj więcej: Jak kształcenie na odległość sprzyja globalnej współpracy

Oto siedem opcji, które warto poznać, a które pozwolą na kontynuację nauki i sprawdzą się niezależnie od miejsca, w którym się ona odbywa.

    Empatico Empatico oferuje globalne możliwości dla uczniów w wieku od 6 do 11 lat. Wybierz spośród zajęć, które pozwalają połączyć uczniów z klasami z całego świata. Uczniowie mogą uczyć się o takich tematach jak kultura, folklor, żywność, szkoła i pogoda. Empatico oferuje "lekcje w małych kawałkach", które pomagają uczniom rozwijać umiejętności SEL w domu. Flipgrid Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie Flipgrid do edukacji, a także do łączenia rodzin razem. Aby promować komunikację i współpracę, Flipgrid oferuje naszym uczniom wygodną przestrzeń do dzielenia się pomysłami i dołączania do dyskusji z nauczycielem i kolegami z klasy. W Flipgrid's Disco Library znajdują się pomysły, z którymi można od razu zacząć. Łatwo jest znaleźć coś sensownego, przeszukując dostępne tematy i być może zaoferować uczniom szansę zaprojektowania ich własnego PBL. Inną zabawną opcją byłoby, aby uczniowie doświadczyli, jak to jest być wynalazcą, dowiedzieć się więcej lub włączyć jeden z codziennych cudów dostępnych w Wonderopolis. Full STEAM Ahead Projekt Full STEAM Ahead, który jest realizowany przez MIT, oferuje tygodniowe cyfrowe i niecyfrowe możliwości nauki dla uczniów klas od K do 12. Strona zawiera wiele przydatnych linków, powiązanych filmów i lekcji, które uczniowie mogą przerabiać. Na koniec każdego kursu uczniowie mogą stworzyć końcowy projekt lub wynalazek, którym mogą podzielić się z kolegami z klasy lub nawet z rodziną. Moi uczniowie zbadali godzinę geniuszu i wypróbowali lekcję "Krok do wynalazku". Kreator wycieczek Google Google Tour Creator to opcja, dzięki której można zabrać uczniów na wycieczkę, jednocześnie ucząc się w domu. Nauczyciele mogą stworzyć wycieczkę, kazać uczniom stworzyć własną wycieczkę po danym miejscu lub poznać niektóre z tych dostępnych na platformie. Niektóre pomysły mogą być takie, aby uczniowie zaplanowali wycieczkę do jednego miejsca, które chcieliby odwiedzić i zachęcić uczniów do dodania miejsc o znaczeniu historycznym, znaleźć sposoby na połączenie z bieżącymi wydarzeniami i wykorzystać to jako okazję do zanurzenia uczniów w nauce poprzez tworzenie! Parlay Parlay jest platformą dyskusyjną, gdzie nauczyciele mogą tworzyć własne pytania / tematy do dyskusji lub wybrać z biblioteki tematów dyskusji dostępne. Korzystanie Parlay, studenci mają kod, aby dołączyć do dyskusji i mogą dołączyć do dyskusji na żywo Roundtable lub kontynuować go asynchronicznie. Dla podpowiedzi, studenci mają materiały do przeglądu i mogą następnie przesłać swoje odpowiedzi, zapewnić rówieśnikom informacje zwrotne i uczestniczyć w dyskusji w stylu Sokratesa. Nauczyciele mają dostęp do danych i mogą udzielać uczniom informacji zwrotnej w odpowiednim czasie i w bardziej spersonalizowany sposób. Czytaj więcej: Przyjmowanie asynchronicznego sposobu myślenia dla lepszego uczenia się online PBL Works PBL Works oferuje kilka pomysłów na rodzinne PBL i można je nieco rozszerzyć, aby połączyć je z naszymi treściami, ale służą jako świetny sposób na zaangażowanie uczniów w bardziej znaczące uczenie się. Dzięki nauczaniu opartemu na projektach, jesteśmy w stanie stworzyć naszym uczniom okazję do zajęcia się czymś, co ich naprawdę interesuje. Jest to sposób, by pomóc im przygotować się do życia w realnym świecie i nawiązać do treści w sposób, który jest dla nich autentyczny. Czytaj więcej: Zainspiruj się Project Based Learning! 3 niesamowite studia przypadków PBL Wonderopolis Aby promować kreatywność i angażować uczniów w naukę opartą na dociekaniu, sprawdź Wonderopolis. Każdego dnia jest nowy cud, który jest dostarczany z pomocą czytania i krótki quiz, aby sprawdzić zrozumienie. Z każdym codziennym "cudem" są zadania "Wypróbuj to", które są świetne do wykorzystania jako rozszerzenie nauki. Przeszukaj ich bibliotekę, aby znaleźć tematy do zbadania przez uczniów, które można wykorzystać w PBL lub jako codzienny temat do dyskusji. Wonderopolis jest dobrym punktem wyjścia, aby dowiedzieć się, co interesuje uczniów, a następnie zaoferować im możliwość stworzenia czegoś, co pozwoli im dzielić się swoimi własnymi cudami!

Uwagi końcowe

Dając uczniom różne możliwości wyboru dzięki wielu dostępnym narzędziom i metodom cyfrowym, dajemy im możliwość kierowania swoją nauką, określania własnych zainteresowań, a w trakcie tego procesu rozwijania podstawowych umiejętności i empatii. W tym czasie stwarzamy również możliwości, aby pomóc naszym uczniom rozwijać umiejętności społeczno-emocjonalne (SEL) podczas pobytu w domu.

Czytaj więcej: Czy EdTech może umożliwić uczenie się społeczno-emocjonalne (SEL)?

Pięć kompetencji uczenia się społeczno-emocjonalnego jest ważnych dla życia teraz i dla przyszłego sukcesu. Używając tych narzędzi i strategii, nasi uczniowie mogą budować swoje umiejętności samoświadomości, zarządzania sobą, świadomości społecznej, umiejętności nawiązywania relacji i odpowiedzialnego podejmowania decyzji.

Zapewnienie większej liczby niezależnych możliwości poprzez PBL, STEM i STEAM pomoże uczniom w tym zdalnym doświadczeniu edukacyjnym i przyniesie korzyści po powrocie do naszych klas.