Autentyczne uczenie się i technologia informacyjna: Połączenie stworzone w niebie

Autentyczne uczenie się jest jedną z nowości w dziedzinie edukacji. Pojawiło się jako konieczność odejścia od starego paradygmatu, w którym uczniowie odtwarzają treści przekazywane przez nauczycieli w klasie i opisuje uczenie się nowych rzeczy poprzez wykorzystanie wiedzy w rzeczywistych sytuacjach i kontekstach.

Chwalone przez tych, którzy uważają, że edukacja powinna lepiej wyposażać uczniów w narzędzia przydatne do rozwiązywania problemów życiowych, autentyczne uczenie się ma swoje prawdziwe zalety i jest z powodzeniem stosowane zarówno w szkolnictwie powszechnym, jak i wyższym, zwłaszcza w szkolnictwie zawodowym.

Niektórzy mogą powiedzieć, że jest to moda, buzzword, ale naszym zdaniem, ten trend się utrzyma. Chociaż nie ma szerokiego konsensusu co do jego możliwych zastosowań, eksperci zgadzają się, że istnieje kilka wspólnych cech dla wszystkich różnych adaptacji autentycznego uczenia się w ramach programu nauczania.

Czytaj więcej: 9 cech charakterystycznych autentycznego uczenia się

W autentycznym uczeniu się chodzi o to, by pozwolić uczniom (i nauczycielom) odkrywać więcej, być bardziej kreatywnym i znajdować nowe rozwiązania rzeczywistych problemów. Dla niektórych uczniów nie ma sensu uczyć się matematyki, jeśli nie rozumieją, jak ta wiedza może być wykorzystana w codziennych sytuacjach.

Nie ulega wątpliwości, że istnieje niezaprzeczalna elegancja równań i twierdzeń, których piękne umysły mogą doświadczyć podczas odkrywania tajemnic wszechświata. Szkoły i uniwersytety na całym świecie powinny rzeczywiście pomagać tym pięknym umysłom podążać za swoim powołaniem.

Ale inni ludzie wolą skupić się na praktycznym aspekcie rzeczy. To nie matematycy kontra inżynierowie, ale matematycy i inżynierowie w szkołach i na uniwersytetach, którzy (miejmy nadzieję) pomogą rozwijać się wszystkim typom inteligencji.

Autentyczne uczenie się i technologia informacyjna: Para stworzona w niebie

Audrey Rule w swoim edytorialu określiła cztery podstawowe składniki autentycznego uczenia się. Wierzymy, że ze szczyptą technologii edytorskich może to być dobre rozwiązanie dla wielu uczniów na całym świecie.

Problemy zakorzenione w realnym świecie

Technologia jest wszędzie tam, gdzie spojrzymy. Od algorytmów, które identyfikują produkty, które chcielibyśmy kupić lub ludzi, z którymi chcielibyśmy się umówić, po potężne gadżety inspirowane filmami science-fiction, technologia stała się nieodzowną częścią naszego życia. Internet rzeczy sprawi, że coraz więcej aspektów naszego życia będzie ze sobą powiązanych i skoordynowanych.

Dlaczego więc nie wykorzystać technologii do rozwiązywania codziennych problemów i pomóc naszym uczniom uwolnić ich kreatywność?

Czytaj więcej: 6 Nowatorskich sposobów, w jaki edukatorzy mogą uczyć kreatywności w klasie

W klasach na całym świecie są wizjonerzy i wynalazcy jutra. Pozwól im eksperymentować z technologią i zobacz, co mogą wymyślić, aby uczynić świat lepszym!

Umiejętność dociekania i myślenia

Wykorzystanie metapoznania sprawi, że uczniowie będą bardziej świadomi siebie i bardziej kreatywni w dłuższej perspektywie. Stworzenie silnego nawyku autorefleksji jest doskonałym sposobem, aby uczniowie zrozumieli, jak działają procesy poznawcze. Dzięki temu zrozumieją, skąd biorą się nowe pomysły i jak mogą wykorzystać różne podejścia do rozwiązywania problemów, które napotykają. Kreatywność zaczyna się od samoświadomości i autorefleksji.

Czytaj więcej: Złożoność samorealizacji i jak pomóc uczniom ją osiągnąć

Interakcja w społeczności uczących się

Bycie świetnym naukowcem lub inżynierem jest wspaniałe, ale może nie wystarczyć. Każdy profesjonalista potrzebuje umiejętności miękkich, aby skutecznie komunikować się z rówieśnikami, kolegami z innych dziedzin lub z szerszą publicznością. Ludzie są społeczni i tworzą wspaniałe rzeczy, kiedy współpracują.

Dlatego studenci w każdym wieku muszą zrozumieć cel skutecznej komunikacji w swojej podróży edukacyjnej. Technologia pozwala szkołom i uniwersytetom tworzyć wirtualne klasy i wspierać komunikację między studentami i nauczycielami na całym świecie. Studiowanie za granicą z własnego kampusu może być kolejnym trendem w edukacji.

Czytaj więcej: Jak kształcenie na odległość sprzyja globalnej współpracy

Wzmocnienie pozycji i osobiste doświadczenia

Każda podróż edukacyjna ma znaczenie, a studenci powinni być zachęcani do eksperymentowania tak często, jak tylko mogą i do zaakceptowania porażki jako normalnej części każdego procesu uczenia się. Uczymy się z naszych osobistych doświadczeń i własnych porażek bardziej niż z lektury czy obserwacji doświadczeń naszych nauczycieli.

Dzięki edtech możliwe jest tworzenie wirtualnych laboratoriów i pozwalanie uczniom na eksperymentowanie nawet z najbardziej innowacyjnymi metodami. Może nie wszystkie nowatorskie pomysły są genialne, ale niektóre są i mogą zmienić świat.

Czytaj więcej: Wirtualna Rzeczywistość w edukacji przybliża przyszłość

Uwagi końcowe

Autentyczne uczenie się było obecne już od jakiegoś czasu i z pewnością pozostanie. W pewnym sensie chodzi o powrót do podstaw: uczenia się i eksperymentowania w celu rozwiązywania codziennych problemów. W ten sposób na początku historii ludzkości ludzie wynaleźli koło lub zaczęli "oswajać" ogień. Dziś chodzi raczej o "oswajanie" technologii, aby uczynić świat lepszym, bezpieczniejszym i bardziej zrównoważonym.