Jak kształcenie na odległość sprzyja globalnej współpracy

W obliczu pandemii, która w ciągu kilku tygodni dramatycznie zmieniła sposób, w jaki robimy praktycznie wszystko, zwłaszcza nauczyciele zostali wyrzuceni poza swoje strefy komfortu, ponieważ szkoły pozostają zamknięte, a edukatorzy są proszeni o nauczanie na odległość.

Czytaj więcej: O wyzwaniach i możliwościach: Awaryjne nauczanie zdalne

Podczas gdy ten nagły zwrot wydarzeń spowodował wiele niepokoju zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów, wyciągnięto cenne wnioski na temat tego, jak możemy wykorzystać technologię, aby przynieść korzyści edukacji. Jedną z nich jest wzrost globalnej współpracy.

Chociaż istnieje wiele nierówności, które zostały ujawnione w zakresie dostępu uczniów do narzędzi potrzebnych do nauki na odległość, istnieje również wiele sposobów, w których globalna współpraca, bezpośrednio i pośrednio, przyniosła korzyści instytucjom edukacyjnym podczas tego kryzysu.

Jak w ogóle zacząć?

Kiedy szkoły na całym świecie zaczęły zamykać swoje podwoje z powodu COVID-19, nauczyciele z krajów, które już przeszły na systemy zdalnego nauczania, zaczęli dzielić się w sieci przykładami tego, co się sprawdziło, a co nie, tak aby nowi mogli skorzystać z ich doświadczeń.

Na przykład, nauczyciele w Hong Kongu zdali sobie sprawę, że ich uczniowie potrzebują wsparcia emocjonalnego oprócz zadań wykonywanych online i zaczęli organizować regularne czaty w małych grupach oraz sposoby umieszczania ich twarzy w udostępnianych filmach, aby nauczyciele i uczniowie mogli nawiązać ze sobą znajome kontakty.

Z tego powodu, wiele okręgów w Stanach Zjednoczonych podjęło decyzję, by oferować spotkania na żywo (synchroniczne) przynajmniej raz w tygodniu, jednocześnie oferując zajęcia asynchroniczne.

Czytaj więcej: Przyjmowanie asynchronicznego sposobu myślenia dla lepszego uczenia się online

Społeczne Nauczanie Emocjonalne (SEL) Zasoby takie jak ta strona, były szeroko promowane, a wielu nauczycieli skorzystało z sugestii tych, którzy doświadczyli podobnych sytuacji, aby uniknąć prób stosowania się do konwencjonalnego szkolnego harmonogramu zadań w celu zmniejszenia niepokoju uczniów.

Z czego korzystamy?

Niezależnie od tego, czy okręgi szkolne były już zaznajomione z systemami zarządzania nauczaniem, czy też były zupełnie nowe w nauczaniu na odległość, wciąż pojawiało się wiele pytań dotyczących najlepszych sposobów komunikacji z uczniami i przekształcania tradycyjnych lekcji w takie, które będą działać na różnych platformach i dostępnych urządzeniach cyfrowych.

Aby sprostać temu nagłemu globalnemu zapotrzebowaniu, wiele firm sprzedających narzędzia dla technologii edukacyjnych uczyniło swoje plany premium darmowymi dla edukatorów w tym czasie, dając nauczycielom dostęp do wielu narzędzi, które wydawały się poza zasięgiem w przeszłości, a także czas na zbadanie wartości tych programów, aby ustalić, czy powinni się za nimi opowiadać, kiedy to wszystko się skończy.

Czytaj więcej: 5 narzędzi Edtech do wypróbowania w tym roku

Ponadto, dyskusje w mediach społecznościowych na temat wad i zalet korzystania z Zoom, Google Meet, czy Microsoft Teams doprowadziły do dodania pewnych ulepszeń, aby pomóc w zarządzaniu prywatnością i zachowaniem, ponieważ te opcje czatu wideo są testowane w tempie, którego nigdy nie można było przewidzieć.

Jak się tego nauczyć?

Nauczyciele są dzielnie próbuje zrobić najlepiej jak potrafią w środowisku, które niewielu z nich doświadczyło. Na szczęście mają wsparcie nie tylko ze strony swoich kolegów i ekspertów od technologii, ale także innych nauczycieli z całego świata, takich jak Kasey Bell, która na swoim blogu prowadzi stronę "Free PD for Teachers Stuck at Home".

Wiele firm oferujących zasoby edukacyjne, takich jak New York Times Learning Network, udostępniło bezpłatne webinaria, które zawierają sugestie dotyczące modyfikacji, jakie można wprowadzić w lekcjach, aby uczynić je "przyjaznymi dla nauczania na odległość".

Podczas uczestniczenia w webinariach na żywo, takich jak "Easy PZ with the Smithsonian", nie jest niczym niezwykłym zobaczyć edukatorów łączących się z całego świata na czacie, zadających pytania i sugerujących pomysły na najlepsze sposoby obramowania lekcji prowadzonych na odległość.

Dzięki nieco bardziej elastycznym harmonogramom, nauczyciele mają teraz więcej możliwości uczestniczenia w sesjach rozwoju zawodowego online niż kiedykolwiek wcześniej.

Czytaj więcej: Jak odnieść sukces w szkoleniach online dla nauczycieli

Co robimy?

W mediach społecznościowych dramatycznie wzrosła liczba nauczycieli dzielących się lekcjami odpowiednimi do nauczania online. Nauczyciele na Twitterze i Facebooku szybko zaczęli oferować darmowe pomysły i chętnie uczyli się od innych.

Portale takie jak Common Sense zajęły się kuratorowaniem tego wirtualnego strumienia rekomendacji, starając się uporządkować pozornie nieskończoną liczbę zasobów w kategorie, które wydają się nieco mniej przytłaczające. Catlin Tucker dzieli się "Wskazówkami dotyczącymi projektowania doświadczeń użytkownika online z wykorzystaniem 5 E", aby znaleźć sposób na przekształcenie tych pomysłów w sensowne lekcje.

Muzea, takie jak Getty i The New Children's Museum, odniosły sukces dzięki wyzwaniom online, które podkreślają dzieła sztuki, jak również kreatywność uczestników. W międzyczasie, ogrody zoologiczne mogą być zamknięte, ale są one może dotrzeć do jeszcze szerszej publiczności z ich livestream filmów, które podkreślają różne zwierzęta i ich opiekunów, jak również zapewnienie towarzyszących materiałów rozszerzających.

Jako, że szkoły starają się udostępnić urządzenia i połączenia uczniom, którzy nigdy nie mieli wielu cyfrowych opcji, istnieje więcej możliwości niż kiedykolwiek, aby "spłaszczyć" klasę i stać się bardziej globalnym społeczeństwem.

Czytaj więcej: Jak zbudować swoją globalną klasę w 4 krokach

Projekty, które zapraszają klasy do łączenia się na całym świecie, takie jak Empatico, mogą pomóc uczniom w nauce interakcji z rówieśnikami, wykorzystując zajęcia takie jak "Kęsiaste" lekcje na temat komunikacji opartej na szacunku.

Czy to podczas czatu na żywo, czy w sekcji komentarzy projektu Scratch, uczniowie mają możliwość wglądu w życie innych, co może podkreślić ich podobieństwa i różnice. Mogą przeczytać wpisy w "COVID-19 Diary from Kids Around the World" i przekonać się, że uczniowie w Indiach i New Jersey doświadczają tych samych mieszanych uczuć w związku z zamknięciem szkół. Mogą dodać do pracowni Scratch "Coronavirus Crafts" i dowiedzieć się od autorów z całego świata, jak zrobić psią kurtkę przeciwdeszczową lub maślany śluz.

W Tinkercad, innym darmowym narzędziu do projektowania dostępnym online, mogą dowiedzieć się, jakie pyszne desery zostały stworzone w 3D przez dzieci na całym świecie.

Czytaj więcej: Druk 3D w szkołach: Czy to się opłaca?

Co dalej?

Według G.K. Chestertona,

Edukacja jest po prostu duszą społeczeństwa, która przechodzi z pokolenia na pokolenie.

Wiele osób opłakiwało utratę tradycyjnej nauki w klasie podczas tej pandemii, ale można również argumentować, że te niezwykłe okoliczności mogły zwiększyć umiejętności, które nie są zwykle praktykowane w konwencjonalnych środowiskach.

Nauczyciele, którzy wahali się, czy wypróbować nowe narzędzia cyfrowe, będą mieli nową wiedzę na temat tego, co może się sprawdzić, a co nie, kiedy wrócą do szkół murowanych. Będą bardziej świadomi istnienia globalnych kolegów, na których radach mogą polegać, oprócz członków swoich własnych wydziałów.

Uczniowie przekonają się, że nauka może odbywać się wszędzie i że istnieje wiele platform, na których ich głos może być słyszany, jak również różne perspektywy, które można zobaczyć.

Czytaj więcej: Niesamowita moc ed-tech na łączeniu klas

Największym wnioskiem z tego wymuszonego eksperymentu może być to, że dusza naszego społeczeństwa jest odnowiona przez zobaczenie korzyści płynących ze wspólnej pracy.