Top 3 megatrendy e-learningowe na 2018 rok

Nadszedł ten czas, kiedy zaczynamy nowy rok akademicki i zaczynamy planować, w sposób bardziej szczegółowy, co i jak nasze lekcje i program nauczania będą realizowane w kolejnych semestrach. Śledzenie pojawiających się trendów technologicznych nada planowaniu kontekst i być może zainspiruje do wypróbowania jednej lub dwóch nowych rzeczy w nowym roku.

3 megatrendy e-learningu

To nie są zwykłe trendy, to są megatrendy. Tworzą one wokół siebie wir i przyciągają wszystkich. Nauczyciele na całym świecie mogą próbować je ignorować lub po prostu unikać ich tak bardzo, jak to tylko możliwe, ale to tylko kwestia czasu, aż krajobraz edukacyjny zostanie ukształtowany na nowo przez te trendy. Opór będzie daremny.

    Boty Chatboty (lub agenci konwersacyjni) to zgrabne kawałki oprogramowania, które są używane przez dużych sprzedawców detalicznych i firmy świadczące usługi online do rozwiązywania wielu pytań poprzez komunikatory z klientami - bez ich interakcji z żywym człowiekiem. Boty stają się coraz bardziej inteligentne, w miarę jak radzą sobie z zapytaniami, szybko ucząc się przewidywać i lepiej rozwiązywać problemy. W kontekście e-learningu chatboty są wdrażane jako asystenci nauczyciela, którzy odpowiadają na często zadawane pytania od uczniów, odpowiadają na wspólne pytania i zapytania, uwalniając nauczyciela od konieczności skupienia się na projektowaniu lekcji, śledzeniu postępów i ocenach. Chatboty mogą być również zaprogramowane do proaktywnego angażowania się w życie uczniów - zachęcania do oddawania prac domowych lub przypominania o zadaniach i zadaniach. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że chatboty różnią się od automatycznych tekstów lub przypomnień, ponieważ mają ludzki, konwersacyjny styl, który stymuluje maksymalne zaangażowanie uczniów. Niektóre korzyści nauczania z chatbotów: Personalizacja. W trakcie rozmowy z chatbotem, uczy się on Twoich potrzeb i stylu komunikacji, a następnie dostosowuje się do nich. Oznacza to, że każdy uczeń będzie miał nieco inną rozmowę z chatbotem, co spersonalizuje jego doświadczenia edukacyjne. Skrzynka odbiorcza zero. Chatboty pozwalają nauczycielom zautomatyzować ogromne połacie powtarzających się zadań, takich jak odpowiadanie na typowe zapytania, przekierowywanie uczniów do zasobów i przypominanie o zadaniach i zadaniach. Śledzenie postępów. Raporty chatbota i statystyki użytkowania pozwalają nauczycielom uzyskać widok z lotu ptaka na rozmowy prowadzone przez studentów, charakter ich odpowiedzi i ich postępy w zakresie ogólnej absorpcji i postępów w danym zadaniu. PD uczestniczące Wyobraź sobie, jako nauczyciel, że twoja szkoła funkcjonuje bardziej jak kampus Google. Jak wspaniale byłoby mieć przestrzeń do współpracy, w której można by dyskutować i projektować własną ścieżkę PD z innymi nauczycielami o podobnych poglądach i potrzebach w zakresie rozwoju zawodowego. Albo możliwość pracy nad "projektami pasji", umożliwiona i wspierana przez administratorów, gdzie rozwój zawodowy opiera się na własnych zainteresowaniach. Wyobraź sobie, że możesz pracować nad mikrokredytami (w przeciwieństwie do pełnych certyfikatów i stopni naukowych) w wąskich i specyficznych obszarach umiejętności? Trendy w edukacyjnym PD obejmują mikrokredytowanie - gdzie nauczyciele są w stanie dopasować swój rozwój zawodowy do własnych zainteresowań zawodowych. Ten rodzaj PD bardzo dobrze łączy się z praktycznym zastosowaniem w klasie i zmierza w kierunku innego wyłaniającego się, ale wciąż odległego trendu, w którym osobiste portfolia edukacyjne zastępują certyfikaty i stopnie naukowe. Szkolenia z innymi nauczycielami staną się mniej formalne, bardziej skoncentrowane na wspólnym doświadczeniu i same w sobie będą odwrócone, w ramach tendencji nazwanej niezbyt fortunnie: un-conferencing. Zwróć uwagę na rosnącą liczbę możliwości, dzięki którym Twój rozwój zawodowy będzie w tym roku bardziej spersonalizowany, zabawny, praktyczny i powiązany. Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality) Augmented Reality różni się od Virtual Reality tym, że nie tworzy komputerowo generowanej rzeczywistości, po której użytkownicy mogą się poruszać. W Augmented Reality cyfrowe artefakty i doświadczenia nakładane są na istniejące materiały. Prostym przykładem są ulepszenia zdjęć na Snapchacie, takie jak wszechobecna korona z kwiatów. Tak więc, na przykład, zamiast tworzyć całą trójwymiarową wycieczkę po Luwrze, nauczyciele mogą wykorzystać istniejące obrazy i wideo, obiektywowane przez aplikacje takie jak Quiver do tworzenia animowanych treści, warstwowego tekstu i dźwięku, aby wzmocnić doświadczenie uczenia się. Należy jednak zauważyć, że aplikacje i technologie takie jak Google Cardboard już teraz dostarczają niesamowitych zasobów VR do wciągającej nauki w miejscach takich jak Luwr. W przeciwieństwie do VR, AR jest znacznie mniej kosztowne i łatwiejsze do wdrożenia, jest to również świetny sposób na dodanie interaktywności do istniejącego materiału. AR jest również genialny w zachęcaniu uczniów do wyjścia do prawdziwego świata. Pamiętasz zeszłoroczną manię PokemonGO? Możesz odtworzyć tę ekscytację za pomocą różnych aplikacji AR, takich jak Metyaverse, gdzie kody QR lub inne wyzwalacze są umieszczane w fizycznych lokalizacjach, a następnie uruchamiane, gdy uczniowie dotrą do tego punktu i zaangażują aplikację. Wyobraź sobie projekty dotyczące historii Twojego miasta, w których uczniowie zbierają i oznaczają informacje w świecie rzeczywistym w miarę ich odkrywania. Rzeczywistość rozszerzona naprawdę łączy to, co najlepsze w odkrywaniu świata rzeczywistego z technologicznymi udoskonaleniami i jest o wiele prostsza, niż się wydaje. Jest to ważny trend, który obiecuje nauczycielom i uczniom zupełnie nowy świat interaktywności.

Stay tuned!

Rozpocząłem ten blog z zamiarem omówienia trzech głównych trendów, ale okazało się to tak zabawne, że zdecydowałem się opisać kolejne cztery w następnym tygodniu. Śledźcie więc uważnie NEO Blog ????.

Więcej artykułów związanych z e-learningiem znajdziesz w naszej kategorii e-learning.