6 rzeczy, których możesz nie wiedzieć o MOOCs

Pomimo brzmienia jak postać z Dr Seuss, MOOCs są rzeczywiście poważnie tech nauki. MOOC to skrót od Massive Open Online Course, i jest zazwyczaj oferowany jako "taster" kurs wprowadzający przez główne uniwersytety za pośrednictwem platform internetowych. Chodzi o to, aby dać szeroki przegląd tematu i wprowadzić uniwersytet akademicki, w nadziei, że może to zainspirować niektórych uczniów do kontynuowania nauki dalej, i zapisać się na rzeczywisty kurs zarabiania kredytów. W tym procesie Internet jest teraz zapchany poważnie mind-blowing możliwości uczenia się, wiele z nich za darmo.

Drążąc dalej dowiedziałem się, że pedagogiczne myślenie stojące za MOOCs jest znaczące, i dlaczego miałoby nie być? Ponieważ wiele MOOCs są zaprojektowane przez wyspecjalizowanych pracowników akademickich, cMOOCs (zgaduję, że C oznacza konstruktywne) są uważane przez niektórych za bardziej zaawansowaną formę platformy edukacyjnej, i pozwalają na zagregowane treści, które rozwijają się w trakcie kursu, a nie są wstępnie wybrane.

cMOOCy zachęcają również studentów do łączenia się ze sobą, aby wspólnie odkrywać i budować odpowiedzi i rozwiązania. cMOOCy zazwyczaj wykorzystują fora, media społecznościowe, Second Life, Skype i inne platformy współpracy, aby budować społeczności uczące się wokół celów i treści kursu.

xMOOC (X może oznaczać eksperta) są bardziej tradycyjne i prezentują eksperta "przed" klasą online, w formie video-wykładu, używając wcześniej wybranych materiałów kursu. Uczący się mają bardziej pojedynczą i predefiniowaną ścieżkę nauki i nie muszą docierać do innych studentów, aby ukończyć kurs.

6 rzeczy, których możesz nie wiedzieć o MOOCs

OK, spójrzmy teraz na kilka interesujących, dogłębnych ciekawostek, z których niektóre, mam nadzieję, mogą oświecić i zaskoczyć nawet ekspertów MOOC wśród nas:

    Coursera jest największym na świecie dostawcą kursów i partneruje swojej platformie z treściami z ponad 161 uniwersytetów na całym świecie. Według stanu na luty 2017 miała 28 milionów użytkowników. Jednym z największych kursów online wszech czasów jest FutureLearn's Understanding IELTS: Techniques for English Language Tests, gdzie w 2015 roku kurs przygotowawczy do egzaminu oferowany we współpracy z British Council, zarejestrował 440 000 studentów. Rok 2012 został nazwany przez New York Times "Rokiem MOOC", ponieważ był świadkiem pojawienia się edX, Coursera i Udacity. W 2013 roku University of Tasmania zaprojektował jeden z niewielu kursów, który został uznany przez Nature, prekursorskie czasopismo naukowe. Kurs Understanding Dementia miał wyjątkowo wysoki wskaźnik ukończenia na poziomie 39%. Po ogromnym szumie w 2012 roku, MOOCs zostały nieco zszargane przez fakt, że średnio tylko 10% studentów kończy MOOCs. Ciekawy artykuł kontrujący negatywne aspekty tego zjawiska można znaleźć tutaj, gdzie autor argumentuje, że ukończenie jest mniej ważne niż kęsowe, samodzielne uczenie się, które treści MOOC oferują ludziom chcącym wzmocnić lub wyspecjalizować konkretne umiejętności (raczej niż osiągnąć stopień uniwersytecki). Fascynująca lista najlepszych MOOCs wszech czasów pokazuje, że świat jest rzeczywiście szeroki i interesujący. Oczywiście, wiele z najbardziej popularnych kursów dotyczy programowania i informatyki, ale cieszy fakt, że kursy takie jak Dino 101: Dinosaur Paleobiology, The Moralities of Everyday Life i Medical Neroscience również znalazły się w Top 50.

MOOCs przeszły przez energiczny hype-cycle, w którym kiedyś uniwersytety były scrambling dostać się na pokładzie pociągu MOOC, przerażony, że nowa technologia uczyni ich kampusy przestarzałe; MOOCs następnie przeniósł się do fazy spadku zainteresowania i inwestycji, gdzie wiele uniwersytetów opuścił ich MOOCs dryfować, wszystko, ale bez nadzoru, w Internecie w małej nadziei, że przyciągną one płacącego studenta, przez gdzie jesteśmy dzisiaj: MOOCs znajdują dojrzały środek, i zaczęły - co niezwykłe - mieć najbardziej znaczący wpływ na kursy na terenie kampusu.

Niektórzy badacze odkryli, już w 2012 roku, że mieszanie mocy treści online już stworzonych dla MOOC jako "praca domowa" ze starannie dobranym czasem zajęć i pracą opartą na projekcie, w niektórych przypadkach poprawiło ukończenie kursu na kampusie o 91%!

Czy znalazłeś MOOC, który działa dla Ciebie i Twoich studentów, chciałbym usłyszeć wszystkie i wszystkie Twoje przygody z MOOC w komentarzach poniżej.

Aby uzyskać więcej artykułów związanych z e-learningiem, odwiedź naszą kategorię e-learning.