Rozpoczęcie roku: Pomysły na naukę w dowolnym miejscu

Podczas gdy szkoły w całym kraju wciąż decydują o tym, jak bezpiecznie wrócić do szkoły, ja powoli pracuję nad nowymi pomysłami, próbując zaplanować to, co może być rokiem pełnym zmian w naszych klasach i poza nimi.

Od czego zacząć?

Myślę, że najważniejszym sposobem na rozpoczęcie roku jest poznanie naszych uczniów, a oni nas.

W jaki sposób możemy wejść z nimi w interakcję, zaangażować ich w różne działania związane z nauką, pracować z nimi indywidualnie i sprawić, by czuli się komfortowo i byli wspierani w przestrzeni edukacyjnej, gdziekolwiek by to nie było?

Czytaj więcej: 7 Wskazówek, jak dostosować relację nauczyciel-uczeń podczas nauczania online

Zdecydowałam, że najlepszym sposobem na przygotowanie się jest stworzenie listy zajęć i materiałów, które będą przydatne niezależnie od tego, czy jesteśmy w klasie fizycznej, czy uczymy zdalnie, czy też przechodzimy przez cały rok.

5 Pomysłów na naukę w dowolnym miejscu

Korzystając z tych pomysłów, stworzymy przyjazne środowisko i pozytywną kulturę uczenia się poprzez angażowanie naszych uczniów w rozmowy, okazywanie zainteresowania nimi i tym, na czym im zależy, a także tym, co wnoszą do klasy.

Jest wiele sposobów na rozpoczęcie nowego roku szkolnego, które sprawdzą się i będą pomocne, niezależnie od tego, czy jesteśmy w naszych klasach, w hybrydowym modelu nauczania, czy w całości uczymy się wirtualnie. Oto pięć pomysłów, od których warto zacząć:

    Spotkanie z nauczycielem Czy to na początku roku, czy przez cały rok, uczniowie i rodziny muszą zrozumieć, kim jesteśmy i jakie są nasze cele dla naszych uczniów. Ponieważ wiele szkół może mieć ograniczone możliwości organizowania otwartych domów lub wieczorów z rodzicami, warto skorzystać z narzędzia takiego jak Flipgrid, gdzie możemy stworzyć "przestrzeń", aby się przedstawić, a może nawet zaprosić uczniów i rodziny do nagrania własnych prezentacji, abyśmy mogli się poznać. Buncee, które jest narzędziem do tworzenia multimediów, ma wiele dostępnych szablonów do tworzenia O mnie, Poznaj Nauczyciela lub Członka Wydziału tygodnia. Dzięki temu nauczyciele mogą się przedstawić, zamieścić nagranie wideo lub audio oraz dodać linki lub inne informacje o klasie, aby uczniowie i ich rodziny mogli ich poznać. Poznaj uczniów Istnieją lodołamacze, które można przeprowadzić w naszych klasach lub wirtualnie, prosząc uczniów, by podzielili się tym, kim są i wykorzystując niektóre z dostępnych narzędzi. Jednym z pomysłów, który sprawdził się w przypadku moich uczniów, było stworzenie wspólnej prezentacji Google. Stworzyłam szablon i dodałam swój własny slajd, a następnie każdy uczeń dodał jeden slajd o sobie. Wszyscy uczniowie mieli wtedy możliwość poznania swoich kolegów z klasy, co można wykorzystać w klasie lub w nauczaniu na odległość. Innym pomysłem jest stworzenie ściany Padlet, na której studenci będą mogli dodać post z filmem, zdjęciem lub tylko tekstem. Z Padletem, każdy uczeń ma możliwość zobaczenia i interakcji ze swoimi rówieśnikami i dzielenia się doświadczeniami w przestrzeni cyfrowej. Może to być również świetne rozwiązanie do promowania globalnej współpracy. Ponadto, używając Flipgrid, uczniowie mogą szybko się przedstawić i odpowiedzieć sobie nawzajem, co jest korzystne dla budowania ważnych relacji i umiejętności społeczno-emocjonalnych. Czytaj więcej: Czy EdTech może umożliwić Społeczne Nauczanie Emocjonalne (SEL)? Newsletters Jakie są najlepsze sposoby, aby dzielić się informacjami o naszej klasie z uczniami i rodzinami? Niezależnie od tego, czy korzystamy z poczty elektronicznej, aplikacji do przesyłania wiadomości, czy innej formy komunikacji, tak wiele różnych metod może być przytłaczających. Pomysłem, który może pomóc jest stworzenie cotygodniowego biuletynu, który będzie zawierał linki i ważne informacje. Używając niektórych narzędzi, takich jak Buncee, Canva, Piktochart czy Smore, możemy dodać różne formaty multimedialne, aby uczynić biuletyny bardziej angażującymi sposobami uczenia się o tym, co nadchodzi lub co wydarzyło się w poprzednim tygodniu. Narzędzie takie jak Wakelet może być również doskonałym sposobem na dzielenie się wiadomościami, a nawet zawierać filmy Flipgrid, aby uczniowie i rodziny mogli się z Tobą połączyć. Dyskusje klasowe Potrzebujemy sposobów, aby dowiedzieć się, co myślą nasi uczniowie. Komunikacja i sposób na połączenie się ze sobą jest kluczem do sukcesu. Jak zamierzasz być dostępny dla studentów, kiedy cię potrzebują? Być może uda się zorganizować wirtualne godziny biurowe, czy to za pomocą platformy wideokonferencyjnej, czy też forum dyskusyjnego. Polecam wdrożenie jakiegoś sposobu, aby studenci mogli się z Tobą połączyć i mieć dostęp do pomocnych zasobów. Niektóre pomysły obejmują użycie Padlet lub tablicy Trello lub posiadanie klasowego podcastu do dyskusji za pomocą narzędzia takiego jak Synth. Narzędzia takie jak Remind są przydatne, by dać uczniom możliwość skontaktowania się z nauczycielem w razie pytań. Zapewnienie opcji, które promują komunikację i współpracę poza naszą salą lekcyjną przyniesie korzyści uczniom teraz i w przyszłości. Czytaj więcej: Podcasting w klasie: Cyfrowe narzędzie, którego powinieneś używać Lekcje Pomyśl o lekcjach, które prowadzisz w ciągu roku, a które mogłyby zyskać na tym, że uczniowie będą mieli więcej możliwości interakcji. Myśląc o przejściu przez cały rok, warto stworzyć materiały, które mogą być przydatne podczas sesji na żywo lub asynchronicznie. Czytaj więcej: Przyjmowanie asynchronicznego sposobu myślenia dla lepszego uczenia się online Możliwością jest stworzenie interaktywnej prezentacji za pomocą narzędzi takich jak Nearpod lub PearDeck, które pozwalają studentom pracować we własnym tempie i mieć dostęp do różnych materiałów w jednej przestrzeni. Korzystając z takich narzędzi, można dodać linki, filmy lub dźwięk i mieć je gotowe do użycia. W przypadku, gdy będziemy musieli dokonać szybkich przejść, nie będziemy potrzebowali dużo czasu na wymyślenie materiałów. Innym pomysłem jest wykorzystanie narzędzia takiego jak Edpuzzle do stworzenia interaktywnych lekcji wideo, które zaangażują uczniów w treść. Takie lekcje z pewnością będą doskonałym źródłem wiedzy dla uczniów, a to świetny sposób na to, byśmy uczyli się i rozwijali jako nauczyciele.

Podsumowując

To tylko kilka działań i zasobów, które będą dla nas korzystne podczas planowania roku i przygotowywania się do ewentualnych zmian, których będziemy musieli dokonać. Te narzędzia i pomysły na ustanowienie pewnych norm i wspieranie lepszej komunikacji i połączeń będą miały duże znaczenie dla uczniów w nadchodzącym roku. Mając przestrzeń do interakcji i budowania podstawowych umiejętności SEL i umiejętności cyfrowych, najlepiej przygotujemy naszych uczniów na przyszłość, tworząc wspierające i rozwijające się środowisko uczenia się.