6 najlepszych narzędzi ed-tech dla kultury i sztuki

Zagłębiliśmy się ostatnio w dość techniczne rzeczy, więc pomyślałem, że dam nam wszystkim przerwę z odrobiną sztuki. W szczególności przeczesałem sieć w poszukiwaniu niektórych z najlepszych sztuki, historii sztuki i kultury witryn i aplikacji.

W dobie silnego wpływu STEM, sztuki wyzwolone, docenianie sztuki i kulturoznawstwo są postrzegane jako nieco rzadki i nierozsądny przywilej. Jednak prawdą jest również, że studenci, którzy studiują sztuki mają tendencję do wyższych wyników SAT niż ci, którzy nie. Tak więc, podczas gdy nasz blog jest oczywiście o cyfrowym i mieszanym nauczaniu, w żadnym wypadku nie zachęcamy do studiowania wyłącznie technicznych i naukowych przedmiotów.

Docenianie sztuki jest naturalnie drogą do docenienia kultury i zostało wykazane, aby poprawić szereg socjologicznych i psychologicznych korzyści. Visual Thinking Strategies jest organizacją non-profit, która umożliwia, szkoli i promuje zajęcia z doceniania sztuki w klasach już od przedszkola. Ich badania wykazały, że uczniowie w klasach, gdzie ich program był używany, mieli lepsze zrozumienie obrazów wizualnych, wykazywali silniejszy wzrost w matematyce i czytaniu, oraz wykazywali lepszy rozwój społeczno-emocjonalny niż uczniowie w klasach, które nie używały programu.

6 najlepszych narzędzi ed-tech z zakresu sztuki i kultury

Starałam się znaleźć jak najwięcej aplikacji mobilnych, ponieważ są one świetnym sposobem na odwrócenie klasy, ponieważ uczniowie mogą trzymać swoje zadania domowe i badania w kieszeni i czytać lub sprawdzać coś w dowolnym momencie: moim zastrzeżeniem jest zawsze dostęp i równość cyfrowa - co musi być uwzględnione w finansowanych przez szkołę programach 1:1 lub w finansowanym przez szkołę lub społeczność programie wypożyczania/leasingu/finansowania tabletów lub smartfonów.

    Google Arts & Culture Jest to darmowa aplikacja, z cotygodniowymi aktualizacjami, projektami i historiami. Szczególnie podoba mi się ich globalna i integracyjna baza tematyczna, dzięki której można odkryć niezwykły wachlarz subkulturowych klejnotów: od nauki o zoroastryjskiej sztuce Kusti - przędzenia świętej nici, po różne ruchy artystyczne. Można również pobrać 1000 słynnych dzieł sztuki i zapoznać się z najnowszymi eksponatami znanych na całym świecie galerii i muzeów. Smarthistory Zasób skierowany bardziej do uczniów szkół średnich lub studentów, jest to repozytorium filmów wideo od wielu specjalistów mówiących o konkretnych tematach związanych z historią sztuki, jak również teorii stojącej za wielkimi dziełami sztuki. Plusy są takie, że jest darmowy, minusy obejmują to, że jest tylko w sieci, a także, że nie wszystkie tematy są objęte z równym rygorem. Prawdopodobnie najlepiej byłoby kierować uczniów do konkretnych hiperłączy, zamiast prosić ich o samodzielne przeglądanie. ArtsEdge Prezentowane przez Kennedy Center jest to przede wszystkim zasób dla nauczycieli, który zapewnia bardzo interesujące plany lekcji i pomysły na osiągnięcie międzykulturowych i międzydyscyplinarnych eksploracji dla studentów w każdym wieku. The Culture Trip Kolejna wspaniała strona, która może być z łatwością wykorzystana przez nauczyciela lub studenta. Jest to strona w stylu magazynu informacyjnego, która porusza niezwykły zakres tematów kulturowych i historycznych. Szukaj według kontynentu, aby odkryć wszystko, od ostatniego malarza porcelany w Hong Kongu, do idealnej pieszej wycieczki po Tbilisi, stolicy Gruzji. Kuinji Łatwo jest odróżnić impresjonistów od kubistów, ale co z pointilistami od dywizjonistów? Wejdź do kunji, aplikacji opartej na quizie, która rzuca wyzwanie twojej wiedzy na temat okresów i metod sztuki. Nie tak solidna i wszechstronna, jak poprzednie wspomniane aplikacje, ale z pewnością jest przydatnym narzędziem do zaangażowania starszych uczniów w najdrobniejsze szczegóły pointylizmu. PlayART To niezwykła i zabawna aplikacja dla młodszych uczniów. Twórcy aplikacji wzięli elementy malarstwa z pięciu słynnych artystów - Van Gogh, Paul Cézanne, Claude Monet, Henri Rousseau i Paul Klee - z 25 pełnych płócien w sumie, i zredukowali je do interaktywnych elementów wizualnych, gotowych dla młodych umysłów, aby odtworzyć oryginalne kawałki, lub stworzyć coś zupełnie innego. Wspaniałe połączenie kreatywności i nauki o prawdziwych obrazach. Uczniowie mogą następnie zapisać swoje dzieła w swoim własnym "muzeum", które można udostępniać.

Wnioski

Sztuka i kultura są naturalnie bardzo specyficzne dla danej lokalizacji, narzędzia cyfrowe mają niesamowity potencjał, aby dosłownie otworzyć świat dla młodych umysłów, a to nigdy nie jest tak powszechne, jak podczas dzielenia się różnorodnymi światami kultury i sztuki w klasie.