Top 4 mikrotrendy w e-learningu na rok 2018

W zeszłym tygodniu przedstawiłem trzy megatrendy, które mają wpływ na e-learning. Moje badania ujawniły kilka innych ekscytujących trendów i wyłaniających się idei w e-learningu, więc obiecałem kolejne cztery na ten tydzień. Nazwijmy je mikro-trendami, ponieważ mają one mniejszą skalę, ale mimo to mogą mieć wpływ na to, jak i czego się uczymy.

Top 4 mikrotrendy w e-learningu

Chociaż te trendy mogą nie mieć zastosowania w każdym środowisku edukacyjnym, nie oznacza to, że nie mogą. Mają one potencjał, aby z czasem stać się megatrendami. Zaczynajmy:

    Przedsiębiorcze uczenie się Choć bycie przedsiębiorcą może nie być przeznaczeniem każdego, umiejętności wymagane do osiągnięcia sukcesu jako przedsiębiorca są przydatne dla prawie każdego studenta, niezależnie od tego, jaką karierę lub kierunek studiów wybrał. Przedsiębiorcy zazwyczaj: Dostosowują się i uczą w zmieniających się środowiskach Rozpoznają, tworzą i wykorzystują możliwości pomysłowo wykorzystują technologię Rozumieją, jak założyć i prowadzić organizację Doceniać innowacje Edukacja w zakresie przedsiębiorczości była dość modnym słowem w latach 2008/09, kiedy nauczyciele zastanawiali się, jak przygotować młodych ludzi na załamanie gospodarcze. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat edukacja w zakresie przedsiębiorczości uległa zmianie: nie jest już postrzegana wyłącznie jako sposób tworzenia wartości finansowej przez jednostki; obecnie edukatorzy definiują przedsiębiorczość jako zbiorowy zamiar tworzenia wielu form wartości, który ostrożnie wykorzystuje zasoby i poprawia sytuację zarówno społeczności, jak i jednostek. Ponieważ możliwości kariery w tradycyjnych zawodach oraz dużych organizacjach publicznych i prywatnych maleją - pomyślmy o automatyzacji, sztucznej inteligencji i robotach - młodzi ludzie muszą przyswoić sobie umiejętności, które pozwolą im w pełni wykorzystać możliwości i wyzwania w ich własnych środowiskach gospodarczych. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości zmienia się i może stać się prawdziwą siłą umożliwiającą lepszy rozwój (zarówno indywidualny, jak i globalny) w przyszłości. Wypróbuj niektóre z tych zasobów, aby wzmocnić swoje moduły edukacji przedsiębiorczości, spróbuj także zbadać Ruch Twórców. Microlearning Dla większości nauczycieli nie będzie zaskoczeniem, że badania wykazały, iż studenci pracują lepiej i zatrzymują więcej, gdy informacje są podzielone na mniejsze części i rozłożone na "małe kawałki". Trend mikro-learningu jest ściśle związany z mikro-wiedzą, zrozumieniem, że we współczesnej kulturze uczymy się tak, jak tego potrzebujemy - googlując, szybko oglądając krótki filmik na YouTube, lub skanując i przeszukując książki online według słów kluczowych. To definiuje sposób uczenia się, który jest nie tylko wrażliwy na czas, ale także elastyczny pod względem lokalizacji. Nazywając to edukacją "just in time", znajduje ona swoje najbardziej widoczne zastosowanie w dużych organizacjach, gdzie krytyczne informacje, takie jak informacje o bezpieczeństwie i zagrożeniach, muszą być starannie i jasno przekazane. Mikro-learning znajduje drogę do edukacji K-12 i wygląda na to, że stanie się co najmniej mikro-trendem. Jednak rozważania na temat rozbicia i restrukturyzacji całego kursu tak, aby pasował do trendu mikro-learningu są przytłaczające. Oto kilka podstawowych wskazówek, które pomogą Ci zacząć: Unikaj informacji typu "miło wiedzieć". Skoncentruj swoje moduły na celach nauczania, oprzyj się pokusie dodawania mnóstwa zasobów "tła". Używaj multimediów. Jeśli masz do nauczenia skomplikowany kurs, pomyśl o wykorzystaniu różnych mediów do przekazania różnych warstw i części modułu. Ogranicz filmy do 7 minut, ponieważ badania ponownie wykazały, że optymalna długość filmów, w szczególności filmów z YouTube, wynosi około 7 minut. Uczenie się metodą peer-to-peer Ten trend można czasem znaleźć w takich pojęciach jak uczenie się społeczne lub uczenie się poprzez współpracę, ale w kontekście K-12 wyrażenie "peer-to-peer" sprawia, że jest to łatwiejsze do uchwycenia. Jako istoty społeczne, łatwiej jest nam się czegoś nauczyć, gdy wyjaśniamy to komuś innemu. A kiedy uczniowie są proszeni o wzięcie odpowiedzialności za nauczanie grupy rówieśników, zwykle traktują to zadanie całkiem poważnie. Naturalnie, ocenianie peer-to-peer pozostaje kontrowersyjne, ale niewątpliwie istnieją korzyści nie tylko z oceniania pracy przez rówieśników, ale także z komunikowania uczniom, że uczenie się jest działaniem opartym na współpracy, a nie rywalizacji. Trend uczenia się w systemie peer-to-peer wpisuje się w rozwijający się trend społeczności uczących się zarządzanych przez rówieśników. Wikipedia jest prawdopodobnie wczesnym przykładem tego trendu, choć wielu uczestników twierdzi, że stał się on nieco bardziej bezlitosny niż pierwotnie zakładano. Społeczności uczące się prowadzone przez rówieśników zakładają inne modne koncepcje, takie jak uczenie się przez całe życie i trend w kierunku systemów zdecentralizowanych (w tym odwróconej klasy). Aby uzyskać nieco więcej informacji na ten temat, zacznij tutaj. Prywatność i bezpieczeństwo Pisaliśmy o prywatności i bezpieczeństwie uczniów na Blogu NEO wcześniej, jednak jako pojawiający się problem zarówno w sferze publicznej zarządzania szkołą, jak i w prywatnym świecie poszczególnych rodzin, jest to trend, który może wytrzymać pewne powtórzenia, jak szkoły zaczynają brać egzekwowanie i rozwój bezpieczeństwa danych w swoje ręce. W zeszłym roku Consortium for School Networking zaczęło rozdawać pieczęcie Trusted Learning Environment szkołom, które wzmocniły swoje protokoły bezpieczeństwa danych uczniów poza te określone przez prawo federalne, które wymaga od szkół po prostu zabezpieczenia dokumentacji uczniów. Do tej pory CoSn przyznało pieczęć tylko 13 okręgom szkolnym w całych Stanach Zjednoczonych. Uzyskanie znaku wymaga od szkół wdrożenia 25 praktyk w pięciu głównych obszarach: przywództwo, biznes, bezpieczeństwo danych, klasy i rozwój zawodowy. Przykłady tych praktyk obejmują wyznaczenie konkretnych administratorów do opracowania i wdrożenia polityki bezpieczeństwa danych i prywatności, posiadanie udokumentowanego procesu weryfikacji zewnętrznych dostawców technologii oraz włączenie szkoleń z zakresu prywatności i bezpieczeństwa do programów rozwoju zawodowego.

Podążać czy nie podążać?

Fashionistki powiedzą Ci, że trendy to nie wszystko - i ja się z tym zgodzę. Słowiańskie podążanie za najnowszą modą jest prostą drogą do uzyskania mylnego wyglądu zewnętrznego, nie wspominając już o rozmyciu własnego stylu i tożsamości. I tak właśnie jest z trendami ed-tech.

Jako nauczyciele, którzy ciężko pracowali nad rozwojem i doskonaleniem naszego warsztatu, nie ma sensu podążać za modą tak szybko, jak się ona pojawia. Niemniej jednak, należy również przyznać, że społeczności, którym służymy, oraz uczniowie, których uczymy, również zmieniają się wraz z upływem czasu, a świadomość tych zmian w doświadczeniu, oczekiwaniach i technologii jest zawsze ważna, jeśli nasze metody nauczania mają pozostać aktualne i skuteczne.

Niektóre z trendów, które zbadaliśmy, zostały już dość mocno omówione w tym i innych źródłach ed-tech, jednak niektóre z nich były (dla mnie) miłą niespodzianką: jestem szczególnie podekscytowana i zaintrygowana ideą współpracy w nauczaniu inspirowanym peer-to-peer i z niecierpliwością czekam na zbadanie tego tematu w przyszłych postach. Jak zwykle, mam nadzieję usłyszeć od Ciebie w sekcji komentarzy poniżej.