Jak NEO pomogło mi odnaleźć się w środowisku blended learningowym
Kilka lat temu postanowiłam odwrócić swoją klasę.
Aby zacząć, przeczytałem książkę Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day autorstwa Aarona Samsa i Jonathana Bergmanna, dołączyłem do kilku grup online i śledziłem kilka podmiotów na Twitterze. Tej wiosny wziąłem ostatni semestr roku i odwróciłem go. Studenci przynieśli na zajęcia swoje własne urządzenia i wspólnie przebrnęliśmy przez arkusz celów oraz pozostałą część programu nauczania.
Jednym z najważniejszych wyników tego projektu pilotażowego było to, że uczniowie polubili przejmowanie odpowiedzialności za własną naukę, nawet jeśli jako ósmoklasiści nie byli na to w pełni gotowi. To objawienie przywiodło mnie do ruchu blended learning.
Przekształcenie mojej klasy w środowisko blended learningowe
W następnym roku nasz system szkolny zakupił kilka wózków Chromebooków i poprosił zainteresowanych nauczycieli o składanie wniosków o ich wykorzystanie. Przyznano mi tę nową technologię i zaczęłam przerabiać swój program nauczania pod kątem nauki online.
W pierwszym roku pracy z tym nowym modelem nauczania postanowiłam opracować mój program nauczania jako portal edukacyjny online. Wypróbowałam kilka internetowych systemów zarządzania nauczaniem, w tym Google Classroom i Schoology. Oba miały świetne funkcje, ale brakowało im tego, czego potrzebowałam, aby wdrożyć mój program nauczania w gimnazjum.
Wróciłam więc do komputera - i Google - aby znaleźć inną platformę, która byłaby bardziej przyjazna dla uczniów gimnazjum.
Tego lata znalazłam NEO.
Spędziłem przerwę letnią na tworzeniu mojego kursu nauki, dzieląc go na jednostki i lekcje. Dzięki NEO byłam w stanie udzielić instrukcji do ćwiczeń laboratoryjnych, przypisać pytania do analizy, a następnie poprosić uczniów o napisanie raportu z laboratorium przesłanego z ich dysku Google. Uzbrojona w plan i nowy program nauczania, moja klasa blended learningowa ożyła.
Kiedy mój plan lekcji przewiduje ćwiczenia laboratoryjne, cała klasa bierze w nich udział, a następnie uczniowie pracują we własnym tempie, aby wykonać analizy i sporządzić raporty. Uczniowie są zobowiązani do czytania i oglądania filmów poza klasą, a następnie odpowiadają na formatywne oceny na NEO, aby sprawdzić ich zrozumienie. Mogę również wymagać, aby lekcje były realizowane w określonej kolejności, a moi uczniowie wiedzą, czego się od nich oczekuje i spełniają te oczekiwania.
Ten rok idzie do przodu, a ja wprowadzam poprawki po drodze. Arkusze celów opracowane podczas planowania odwróconej klasy przekształciły się w portal edukacyjny, który daje uczniom "ścieżkę", którą mogą podążać, aby ukończyć lekcję.
Do Ciebie
Jeśli myślicie o przejściu na klasę z nauczaniem mieszanym, zachęcam Was do tego. Lektura książki Bergmanna i Samsa była świetnym punktem wyjścia.
Wszystko, co musisz teraz zrobić, to znaleźć odpowiedni system zarządzania nauczaniem. Pamiętaj, że nie każda platforma edukacyjna jest sobie równa. Poświęć czas na wypróbowanie kilku z nich, aby znaleźć ten, który najlepiej pasuje do Twoich potrzeb.
Przede wszystkim, bądź cierpliwy dla siebie i swoich uczniów. Jest to nowy sposób dostarczania lekcji, ale jeden z nich nie pożałujesz.