Podcasting w klasie: Cyfrowe narzędzie, którego powinieneś używać

W podcastach chodzi o to, że są tak samo znajome, bezpośrednie i wciągające jak programy radiowe z minionych czasów. Zapytaj jakąkolwiek osobę po 40-tce, a niezmiennie przypomni sobie audycje radiowe z czasów swojej młodości, niezależnie od tego, czy były to udramatyzowane historie przygodowe, panele dyskusyjne czy teleturnieje. Jest coś magicznego w słuchaniu i pozwalaniu umysłowi na uzupełnianie szczegółów wizualnych.

Podcasty, moim zdaniem, nie są w pełni wykorzystywane w środowisku blended learning, szczególnie w świetle niektórych stratosferycznych sukcesów, jakie może odnieść to medium. This American Life, cotygodniowa, 1-godzinna audycja radiowa i podcast, jest pobierana przez 2,5 miliona ludzi każdego tygodnia.

Zalety podcastów

Oto kilka powodów, dla których uważam, że każdy nauczyciel powinien rozważyć podcasting.

Łatwość tworzenia

Tworzenie podcastu jest tak proste, jak włączenie mikrofonu w telefonie lub komputerze i mówienie. Oczywiście, trzeba trochę zaplanować, aby zdefiniować treść, upewnić się, że ścieżka jest wyraźna i dobrze płynie oraz dodać efekty dźwiękowe. Ale zasadniczo jest to bardzo prosty sposób na digitalizację treści bez czkawki i frustracji związanych z innymi formami mediów.

Immersive

Istnieje wiele powodów, dla których jesteśmy bardziej uważni, kiedy słuchamy. Jednym z nich jest tzw. prozodia: przekazywanie znaczenia za pomocą tonu i intonacji, co jest niemożliwe w tekście. Innym powodem jest fakt, że socjologicznie jesteśmy "szkoleni", aby słuchać opowieści lub rozmowy do końca. Podczas czytania możemy łatwo się rozproszyć, natomiast podczas słuchania, zwłaszcza nagranej wcześniej historii, jesteśmy bardziej skłonni wysłuchać jej do końca.

Elastyczny

Student, który chce przejrzeć poprzedni moduł lub chce mieć podstawowe wprowadzenie do następnego, który być może ma jakieś podróże do zrobienia lub po prostu jest w nastroju, aby wyjść z domu, może mimo wszystko zabrać swoją lekcję ze sobą za pomocą telefonu komórkowego, korzystając z niezliczonej ilości bardzo dobrych aplikacji do podcastów.

4 Wskazówki dotyczące tworzenia podcastów dla twojej klasy

Jeśli zastanawiasz się nad stworzeniem podcastu dla swojej klasy, rozważ niektóre z poniższych wskazówek i porad.

    Maker-podcasty Uczniowie mogą się wiele nauczyć, konstruując i tworząc własne podcasty. Od badań i stylów prowadzenia wywiadów, do technicznych aspektów nagrywania i edycji plików, podcasty oferują studentom świetny interdyscyplinarny projekt do ćwiczenia wielu umiejętności. W sieci można znaleźć wiele świetnych materiałów, z których można czerpać pomysły na to, jak założyć w klasie "studio podcastowe Maker". Nauka języków obcych Jak na ironię, nauczanie języka przy użyciu głównie plików audio okazało się mniej efektywne niż nauczanie oparte na tekście. Dlatego też, jeśli rozważasz wykorzystanie podcastów na zajęciach językowych, rozważ użycie tego formatu jako sposobu na wzbogacenie nauki opartej na tekście, a nie jako głównego narzędzia. Dobrym sposobem na ocenę rozumienia języka ze słuchu jest moduł, w którym uczniowie muszą zrozumieć i zinterpretować historię z podcastu w języku, którego się uczą. Dobrze wybierz temat Oczywiście słuchanie treści w formie audio nie powinno zastępować czytania w środowisku nauczania, zwłaszcza jeśli chodzi o przedmioty techniczne: czy możesz sobie wyobrazić próbę rozgryzienia struktury komórki za pomocą audio? Jest jednak wiele przedmiotów, w których treści oparte na opowiadaniu są kluczowe, takich jak literatura, sprawy bieżące i historia. W niższych klasach podcasty mogą być wykorzystywane do nauki rozumienia tekstu i oceny preferowanego przez ucznia stylu uczenia się (wizualny, słuchowy lub doświadczalny). Wypróbuj podcasting w ramach szkoleń Można rozważyć korzyści płynące z opracowania cotygodniowego podcastu dla pracowników szkoły, przygotowanego przez administratorów i zaproszonych nauczycieli, który byłby wydawany zamiast lub obok zwykłych biuletynów dla pracowników. W ten sposób nauczyciele będą mogli uporządkować swoje skrzynki odbiorcze i uzyskać dostęp do ważnych informacji w podróży. Istnieje również wiele naprawdę dobrych podcastów dla prawie każdego stopnia nauczyciela. Wypróbuj niektóre z tych motywujących i ciekawych podcastów dla nauczycieli: Truth for Teachers - Angela Watson's weekly inspirujące i praktyczne porady dla nauczycieli. Cult of Pedagogy - Odnieśliśmy się do pracy Jennifer Gonzales wcześniej na naszym blogu, a jej podcast jest równie wnikliwy. House of #EdTech - Tutaj Christopher Nesi bada, jak technologia wpływa i zmienia klasy, uczniów i nauczycieli. Teaching Matters: NPR, mavens nadawania publicznego, mają specjalny podcast co tydzień, w którym różni nauczyciele rozmawiają przez swoje wyzwania zawodowe i oferują porady dotyczące zarządzania klasą.

Uwagi końcowe

W dzisiejszym środowisku nauczania, które aż kipi od nowych i innowacyjnych technologii, podcasty oferują formę cyfrowo wzmocnionego cichego czasu, gdzie uczniowie mogą znaleźć trochę czasu na słuchanie i przyswajanie treści w sposób, który jest mniej frenetyczny, zorientowany na cel lub natrętny. W kolejnych postach będziemy kontynuować badanie tego nieśpiesznego bohatera i przyjrzymy się kilku scenariuszom lekcji opartym na podcastach.