Co powinien posiadać każdy system adaptacyjnego uczenia się

Nauczyciele od dawna wiedzą, że ich uczniowie uczą się w różnym tempie i w różny sposób. Przypomnijcie sobie frustrację zdolnego ucznia, który nauczył się jakiejś koncepcji poprzez samodzielne czytanie i musiał ograniczyć swój entuzjazm podczas konkretnej lekcji, podczas gdy reszta klasy nadrabiała zaległości. Albo odwrotnie: uczeń zmagający się z trudnościami, który mógł opuścić zajęcia w poprzedniej klasie i nie posiada podstawowych umiejętności, na których mógłby budować zrozumienie nowej lekcji.

W pośpiechu klasy, subtelności tego, kto jest chętny do nauki, a kto ma trudności, nie zawsze są tak oczywiste. Uczniowie rzadko podnoszą ręce do góry i sami określają się jako "znudzeni" lub "mający problemy". W ten sposób przegapione zostają krytyczne momenty, w których można interweniować i dostosować plan lekcji, a wraz z nimi szansa na wzmocnienie krzywej uczenia się ucznia.

Adaptacyjne uczenie się jest ambitnym celem zaawansowanych pomysłów i systemów pedagogicznych i opisuje zdolność systemu uczenia się (w większości przypadków cyfrowego) do adaptacji do różnic w uczeniu się poszczególnych uczniów, jak również do zmian w trajektorii uczenia się poszczególnych osób. Adaptacyjne systemy nauczania są częścią wysokiej jakości systemów zarządzania nauczaniem i reagują na subtelne zmiany w zrozumieniu przedmiotu przez ucznia.

Obietnica technologii adaptacyjnej trafia w sedno palących pytań pedagogicznych - niektórych tak starych jak sam formalny system edukacyjny:

    Czy istnieje lepszy sposób na przedstawienie uczniom pojęć niż podręczniki? Jakiego rodzaju zmiany w programach nauczania zwiększą zaangażowanie uczniów, a tym samym zmotywują ich do samodzielnego uczenia się? Czy zmiana struktury, stylu i kolejności lekcji może zwiększyć absorpcję i zrozumienie?

Co powinien mieć każdy system adaptacyjnego uczenia się

Wiele pakietów LMS oferuje komponent adaptacyjnego uczenia się, jednak nie wszystkie są sobie równe. Technologia adaptacyjnego uczenia się wymaga ogromnej ilości planowania i inżynierii back-end, aby stworzyć system, który jest przyjazny dla użytkownika i efektywny.

Przyjrzyjmy się cechom efektywnego systemu adaptacyjnego

    Duża ilość danych Punktem wyjścia są dane. Poza zwykłymi założeniami opartymi na wieku i ocenach, systemy adaptacyjnego uczenia się powinny dostarczać nauczycielom kopalnię innych przydatnych danych, które odzwierciedlają, jak poszczególni uczniowie reagują na różne lekcje i treści nauczania. Dodając do swojego programu nauczania komponent LMS, wyposażony w technologie adaptacyjnego uczenia się, nauczyciele są w stanie wprowadzać realne zmiany w klasie, projektowaniu zadań i ocenianiu, aby dostosować się do subtelnych różnic w profilach uczenia się swoich uczniów. Szczegółowy projekt Systemy LMS, które starają się oferować komponent adaptacyjnego uczenia się, powinny być wyjątkowo dobrze zaprojektowane i uwzględniać wiele permutacji treści w oparciu o interakcję ucznia z nimi. Jest to prawie jak pisanie jednej z tych otwartych historii, gdzie czytelnik wybiera działania bohatera na każdym kroku. Treści muszą być zaprojektowane w taki sposób, aby niemalże proteańska liczba opcji i ścieżek była zintegrowana z każdą lekcją. Szybka adaptacja Stopień adaptacji nie może być powierzchowny, oferujący szerokie możliwości zmian w oparciu o niewiele zmiennych. Musi być precyzyjnie dostrojony, tak aby każdy wybór dokonany przez ucznia na jego drodze przez materiał był odzwierciedlony przez złożony system back-end, który stale zmienia doświadczenie ucznia w oparciu o sposób, w jaki wykonuje on zadania. Ponadto, adaptacje muszą być płynne dla użytkownika (studenta), a jego doświadczenie musi pozostać pozytywne, wzmacniając zrozumienie i uczenie się, niezależnie od tego, ile razy będą musieli coś powtórzyć lub nie wykonają zadania. Mechanizmy informacji zwrotnej Wysokiej jakości adaptacyjny system nauczania będzie miał zróżnicowane mechanizmy informacji zwrotnej, które ostrzegają uczniów o błędach i prowadzą ich - w oparciu o charakter błędu - z powrotem do poprzedniego punktu lekcji lub oferują wskazówki i porady, jak rozwiązać bieżące zadanie. Konstruowanie i projektowanie takich mechanizmów informacji zwrotnej, które mogą również opierać się na grze, jest kluczowe dla zachowania tonu zachęty i utrzymania zainteresowania uczniów. Sztuczna inteligencja Dobrze zaprojektowany system adaptacyjnego uczenia się ma zdolność "czytania" interakcji ucznia i podejmowania decyzji o zmianie kolejności zadań i lekcji odpowiednio do tego. System będzie wstępnie załadowany z wielu zmiennych, które pozwalają mu zdecydować, aby zmienić sekwencję treści, w oparciu o to, czy odpowiedzi ucznia oznaczają trudności. W ten sam sposób system powinien być w stanie zidentyfikować szybkie zrozumienie i wykonanie zadań, i dostosować lekcję do uzdolnionych lub zainteresowanych uczniów.

Adaptacyjne systemy nauczania pozostają "gorącym ziemniakiem" wśród szkół, tylko około 20% szkół w USA do tej pory przyjęły technologie adaptacyjnego uczenia się, z wielu rad szkolnych i rodziców cytując obawy o prywatność i ograniczenia finansowe jako czynniki ograniczające.

Jednak historie sukcesu również obfitują - szczególnie w odniesieniu do uczniów mających problemy z nauką.

Dzięki technologii, treści i systemy nauczania wciąż ewoluują. Jak w przypadku każdej ewolucji, przetrwają te, które są silnie skoncentrowane na uczniu i opierają się na rozwiązywaniu rzeczywistych problemów edukacyjnych. Aby znaleźć więcej artykułów na ten temat, sprawdź kategorię E-learning.

DARMOWE źródło: Jak uczynić nauczanie i uczenie się bardziej elastycznym za pomocą automatyzacji