Jak technologia informacyjna pomaga uczniom wykazać się wiedzą na więcej niż jeden sposób

Jako nauczyciele musimy zapewnić uczniom wiele możliwości rozwijania wiedzy i umiejętności z danego zakresu w sposób, który odpowiada ich zainteresowaniom i potrzebom. Przy wyborze metod i narzędzi ważne jest również, aby stworzyć uczniom możliwości rozwijania umiejętności uczenia się z wykorzystaniem emocji społecznych (SEL), ponieważ są one niezbędne do rozwoju osobistego i zawodowego.


Czytaj więcej: Wspieranie rozwoju umiejętności SEL w twojej klasie


Nasze decyzje powinny koncentrować się na pomaganiu uczniom poprzez opracowywanie ocen i sposobów pokazywania, czego się nauczyli, a także promowanie głosu i wyboru w nauce. W zależności od tego, jakich metod i narzędzi użyjemy do oceny, muszą one pomóc uczniom określić, w którym miejscu swojej drogi edukacyjnej się znajdują, a także dostarczyć nam dowodów na to, że uczeń nauczył się czegoś, co możemy wykorzystać do udzielenia mu informacji zwrotnej i zapewnienia dodatkowych zasobów.

Niektóre pytania do rozważenia przy wyborze metod lub narzędzi mogą być następujące:

  • Jak możemy promować bardziej interaktywne i oparte na współpracy doświadczenia dla uczniów?
  • Które narzędzia pomogą nam zapewnić dostęp do informacji zwrotnej w czasie rzeczywistym?
  • Jakie są sposoby na promowanie większego wyboru ucznia w nauce?

Poza tradycyjnymi zadaniami domowymi, projektami i testami, których używamy, by określić, na jakim etapie procesu uczenia się znajdują się uczniowie, mamy dostęp do większej liczby narzędzi i metod niż kiedykolwiek wcześniej.

Od kilku lat lubię uczyć się z moimi uczniami metodą projektów (PBL) i ostatnio dowiedziałam się o programie Tract (użyj kodu RACHELLE, aby spróbować), który oferuje tak wiele dla nauczycieli i studentów badających PBL w swojej klasie.


Czytaj więcej: 10 DOs i DON'Ts w Project-Based Learning (Uczenie się oparte na projekcie)
W minionym roku szkolnym często polecałam PBL, ponieważ potrafi on wytrzymać zmiany pomiędzy przestrzeniami edukacyjnymi. Ponieważ nauczyciele musieli szukać nowych sposobów oceniania uczniów i zapewnienia im możliwości dzielenia się tym, czego się nauczyli, zadawania pytań, interakcji i poczucia więzi ze społecznością klasową, wielu z nich szukało narzędzi cyfrowych. Technologia dostarczyła wielu możliwości uczenia się i pozwala nauczycielom znaleźć coś, co odpowiada potrzebom i zainteresowaniom każdego ucznia, a czasem nawet jego poziomowi komfortu.

Ważne jest, by przekazać uczniom, dlaczego wybraliśmy daną metodę lub narzędzie cyfrowe do wykorzystania w klasie, a to pomoże nam skupić się na naszym celu. Należy zastanowić się, w jaki sposób dana metoda lub narzędzie zwiększy możliwości uczenia się lub zapewni uczniom więcej korzyści niż tylko przećwiczenie treści lub dokonanie oceny.

5 sposobów, w jaki technologia edytorska pomaga uczniom wykazać się wiedzą

Wykorzystanie narzędzi cyfrowych promuje współpracę, komunikację, kreatywność i wiele innych istotnych umiejętności, a także zwiększa zaangażowanie uczniów w naukę, ponieważ mają oni możliwość wyboru sposobu dzielenia się tym, czego się nauczyli.

Oto pięć sposobów, w jaki uczniowie mogą zademonstrować swoją wiedzę.

  1. Blogowanie

    Blogowanie jest skuteczne na moich zajęciach z języka hiszpańskiego od lat. Dostępne narzędzia cyfrowe ułatwiają uczniom budowanie umiejętności pisania, gdy dzielą się pomysłami z nauczycielem i ewentualnie z rówieśnikami.

    Zaangażowanie uczniów w pisanie bloga pomaga również w rozwijaniu umiejętności obywatelstwa cyfrowego, zwłaszcza jeśli mają oni możliwość odpowiadania kolegom z klasy i przekazywania informacji zwrotnych.

    Jedną z opcji, którą udało mi się wypróbować z moimi uczniami, jest Spaces. Używanie Spaces promuje komunikację i współpracę między nauczycielem a uczniem, może też odbywać się między uczniami i obejmować dźwięk.


    Czytaj więcej: Cyfrowe narzędzia do refleksji, których Twoi uczniowie mogą używać w klasie


  2. Wizualizacja danych

    Możliwość przetwarzania informacji i tworzenia reprezentacji nowych pojęć pomaga uczniom lepiej zapamiętać to, czego się nauczyli. Dla wzrokowców, używanie narzędzi do tworzenia map pojęć lub infografik może pomóc w przetwarzaniu wielu informacji.

    Dzięki narzędziom takim jak Canva czy Piktochart, uczniowie mogą wybierać spośród dostępnych szablonów, które pomogą im rozpocząć projektowanie infografiki. Te i inne narzędzia promują umiejętności krytycznego myślenia i kreatywność, gdy uczniowie decydują, jak najlepiej zilustrować to, czego się nauczyli.

    Istnieją również opcje dla uczniów, którzy wolą nie korzystać z technologii, takie jak rysowanie mapy pojęciowej lub tworzenie szkiców, aby uchwycić to, czego się nauczyli.

  3. Cyfrowe opowiadanie historii

    Czy to na początku nowego działu, czy na końcu, uczniowie mogą stworzyć coś za pomocą jednego z wielu dostępnych narzędzi cyfrowych, co pomoże im dzielić się swoją wiedzą w autentyczny i znaczący sposób. Na przykład, można wybrać wiele zastosowań cyfrowego opowiadania historii lub zachęcić ich do stworzenia filmu wideo.

    Moi uczniowie chętnie korzystają z narzędzi, które oferują opcje multimedialne i biblioteki pełne możliwości wyboru postaci, tła, animacji i innych elementów do opowiadania swoich historii. Niektóre z naszych ulubionych to Buncee, Book Creator, Genially i Story Jumper. Dzięki kilku z nich uczniowie mogą nawet pracować razem, tworząc prezentację lub książkę, którą mogą podzielić się z kolegami z klasy.


    Czytaj więcej: 6 narzędzi do cyfrowego opowiadania historii dla hybrydowych środowisk edukacyjnych


  4. Oceny oparte na grach

    Możesz zachęcać uczniów do ćwiczeń i być w stanie zapewnić im informacje zwrotne oraz bardziej ukierunkowane lekcje, używając niektórych z dostępnych narzędzi cyfrowych do sprawdzania, w jakim punkcie procesu uczenia się znajdują. Możemy wdrożyć kilka praktycznych gier poprzez flashcards, gesty, rozmowy lub wykorzystać narzędzia do nauki oparte na grach, takie jak Blooket, Gimkit, Kahoot!, Quizizz i Quizlet Live!

    Każde z tych narzędzi oferuje różne typy pytań lub tryby gry, które połączą uczniów z treścią i dostarczą nam danych w czasie rzeczywistym, które pomogą nam zaplanować kolejne kroki i dać uczniom znaczącą informację zwrotną.


    Czytaj więcej: 5 Awesome online tools for game-based learning


  5. Lekcje interaktywne

    Korzystanie z narzędzi, które promują zaangażowanie uczniów poprzez różnorodność treści i działań, które można dodać do lekcji, pomaga nauczycielom lepiej zrozumieć postępy uczniów i umożliwia im budowanie samoświadomości w nauce. Dzięki narzędziom takim jak Edpuzzle, Formative, Nearpod czy Pear Deck, nauczyciele mają wiele możliwości dodawania treści i aktywności, które pomogą uczniom rozwijać ich umiejętności.

    To, co naprawdę doceniam w tego typu narzędziach, to fakt, że możemy zapewnić uczniom wiele sposobów na zademonstrowanie swojej wiedzy poprzez otwarte odpowiedzi, ankiety, pytania wielokrotnego wyboru, quizy i wiele innych, w zależności od narzędzia.


    Czytaj więcej: Ocenianie za pomocą wielokrotnego wyboru zamiast wielokrotnego wyboru


    Formative był w zeszłym roku przełomowym narzędziem w naszej klasie, ponieważ mogłam go używać do tworzenia lekcji z filmami i instrukcjami audio, które uczniowie mogli przerabiać w swoim tempie. Mogłam również używać go w klasie do oceniania, co pozwoliło mi na dostarczenie uczniom informacji zwrotnej w odpowiednim czasie i dostosowanie moich lekcji do potrzeb. Te opcje pozwalają nam różnicować nasze instrukcje, jednocześnie promując wybór ucznia w kwestii głosu i nauki.

Zakończenie

To tylko niektóre z wielu sposobów, na jakie możemy sprawić, by nasi uczniowie zademonstrowali, czego się uczą. Ważne jest, by dać uczniom wybór, czy to za pomocą technologii i wielu dostępnych narzędzi ułatwiających komunikację, współpracę i kreatywność, czy też za pomocą tradycyjnych metod.

Kiedy możemy zapewnić opcje, które promują samodzielność w uczeniu się, prowadzi to do bardziej znaczących doświadczeń, które promują rozwój istotnych umiejętności na przyszłość i wzmacniają uczniów poprzez samodzielne uczenie się.

Bądź na bieżąco! Będziemy Cię na bieżąco informować o najbardziej wartościowych wskazówkach i zasobach EdTech. Subskrybuj i nigdy nie przegap! Rachelle Dene PothRachelle

Dene Poth jest nauczycielką języków obcych i STEAM w Riverview Junior/Senior High w Oakmont, PA. Jest również prawnikiem, konsultantem Edtech i autorką sześciu książek o edukacji i edtech. Można ją śledzić na Twitterze pod adresem @Rdene915

  • Kliknij, aby udostępnić na Twitterze (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na LinkedIn (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Pinterest (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Pocket (Otwiera się w nowym oknie)
  • Więcej
  • Kliknij, aby udostępnić na Tumblr (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Reddit (Otwiera się w nowym oknie)

Powiązane posty