Przyszłość K-12: Czy nadal będziemy potrzebować fizycznej klasy?

Ten post został zaktualizowany 23 stycznia 2020 roku.

Edukacja online pozostaje kluczową odpowiedzią na udokumentowane braki w edukacji K-12. Nie ma wątpliwości, że sama ilość rozwiązań i możliwości oferowanych przez narzędzia edukacyjne online nie może być ignorowana przez społeczeństwo dążące do uzyskania lepiej wykwalifikowanych, lepiej przystosowanych, kreatywnych, krytycznie myślących absolwentów.

Przyszłość edukacji z całą pewnością leży w sieci. Ale co z klasą? Czy nadal trzymamy się mglistego, romantycznego spojrzenia na fizyczne przestrzenie do nauki? Czy jest jakiś powód, dla którego powinniśmy zachować fizyczną klasę w przyszłości?

Kilka tygodni temu zastanawialiśmy się, czy kampus uniwersytecki będzie nadal istniał w takiej formie, w jakiej istnieje teraz, w przyszłości. Doszliśmy do wniosku, że istnieje wartość edukacyjna dla fizycznego kampusu, ponieważ w pewnym wieku (18-25 lat) immersyjna, regulowana i społeczna podstawa kampusu uniwersyteckiego była ogromnie korzystna.

Jednakże, uniwersytet online pozostaje nieunikniony z dwóch powodów. Po pierwsze, zróżnicowanie stylu życia i wieku studentów uczelni wyższych wymagało od uczelni dostosowania materiałów dydaktycznych do mediów internetowych, które byłyby dostępne dla studentów o zróżnicowanym harmonogramie i stylu życia. Po drugie, stworzenie obecności nauczania online niezmiennie pomogłoby uniwersytetom stać się bardziej istotnymi, zwiększyć ich zasięg i poprawić ich strumienie przychodów.

Kuszące jest romantyczne postrzeganie edukacji w klasie jako dotykalnej, interaktywnej i w pewnym sensie bardziej "ludzkiej". Jednakże istnieje również szereg problemów bezpośrednio związanych z fizycznie ograniczoną przestrzenią do nauki, przede wszystkim niedofinansowanie i przepełnienie, które zostaną rozwiązane poprzez włączenie większej liczby ram kształcenia online.

Wiele programów online powstało w odpowiedzi na potrzebę przekroczenia ograniczeń czasu i miejsca oraz zwiększenia dostępności kursów dla uczniów szkół wiejskich i miejskich. Dodatkowo, edukacja online ułatwia również krytyczne umiejętności XXI wieku poprzez umożliwienie samodzielnego uczenia się, zarządzania czasem i osobistej odpowiedzialności, wraz z umiejętnościami technologicznymi w kontekście rozwiązywania problemów i globalnej świadomości.

W tym kontekście można zacząć rozwiewać romantyczne wyobrażenia o fizycznej klasie (z jabłkiem na biurku nauczyciela) i zastąpić je równie atrakcyjnym obrazem klasy online. Niektóre z głównych zalet klasy internetowej są odpowiedzią na niektóre z głównych wad klasy fizycznej.

Elastyczność

Poprzez umożliwienie studentom wyboru czasu nauki, a nie wpychanie ich w z góry ustalony harmonogram, nauka online daje im szansę na optymalizację czasu nauki, a nie na dostosowanie się do harmonogramu ustalonego przez szkołę.

Personalizacja

Jak na ironię, fizyczna klasa może osłabić, a nie zwiększyć, spersonalizowaną uwagę nauczycieli. Dzięki modelom nauczania online, w połączeniu z eksploracją danych, nauczyciele mogą szybko uzyskać wgląd w to, kto ma problemy z daną koncepcją i dlaczego. Coś, co w fizycznej klasie może być zrealizowane dopiero po zakończeniu oceniania.

Wolność

Podczas gdy socjalizacja i rozwój umiejętności społecznych są ważnymi czynnikami, które należy rozważyć przy "rezygnacji" z klasy fizycznej, możemy również dodać do kolumny negatywów zastraszanie, piętno społeczne związane z nie noszeniem "odpowiednich" ubrań lub pochodzeniem z "odpowiedniego" środowiska. Uczniowie z lękami społecznymi lub ci, którym nie udaje się skutecznie konkurować w często agresywnych postawach społecznych w szkole średniej, mogą odnieść ogromne korzyści, nie będąc na nie narażeni.

Przyspieszone uczenie się

Dzięki modelowi internetowemu uczniowie zdolni mogą przejąć większą kontrolę nad swoją nauką, bez konieczności czekania, aż reszta klasy nadrobi zaległości. Nauczyciele mogą łatwo dostosować program nauczania do indywidualnego tempa uczenia się.

W wyniku tych i wielu innych problemów związanych z klasą, które są rozwiązywane przez modele online, nauczanie online nadal szybko rozwija się w Stanach Zjednoczonych, ponieważ coraz więcej uczniów, nauczycieli i decydentów zdaje sobie sprawę z ogromnych korzyści płynących z uczenia się bez ograniczeń czasowych i przestrzennych.

Więcej artykułów na ten temat można znaleźć w kategorii K-12.