Jak przekształcić zajęcia bezpośrednie w kurs online [Część 1]

Ten post został zaktualizowany 23 stycznia 2020 roku.

Zdecydowałeś się podjąć decyzję o przekształceniu swoich zajęć w trybie face-to-face (F2F) w kurs online. To zniechęcające zadanie, nawet dla najbardziej zmotywowanych i obeznanych z technologią nauczycieli. Podzielenie tego projektu na mniejsze kroki i podążanie za każdym z nich z cierpliwością i wytrwałością zaowocuje wspaniałym kursem e-learningowym, który będzie służył Tobie - i Twoim uczniom - przez wiele kolejnych semestrów.

Naturalnie, w Internecie można znaleźć wiele wskazówek dotyczących e-learningu, tak wiele, że czasami może to być przytłaczające, aby wybrać solidny proces, który będzie działał dla Ciebie. Dzisiejszy blog poprowadzi Cię przez kilka pierwszych kroków procesu używanego przez wielu profesjonalistów e-learningu, którzy używają go do systematycznego przekształcania treści F2F w pełni funkcjonalne kursy online. Jest to pierwsza część z trzyczęściowej serii o tym, jak przekształcić zajęcia face-to-face w kurs online.

Przekształcanie zajęć F2F w kurs online: Kroki przygotowawcze

Należy mieć świadomość, że nasze pierwsze trzy kroki są wstępne i przygotowawcze, mogą też wydawać się zbędne, ale ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie przenosimy treści online, ale przeprojektowujemy zawartość zajęć F2F od podstaw, aby stworzyć kurs online, który jest pod wieloma względami ulepszony w stosunku do oryginału F2F - wzbogacony o technologię i ideały samodzielnej nauki.

Krok 1: Kim jest Twoja publiczność?

Po wielu latach nauczania tych samych treści dla setek studentów, możesz myśleć, że ten krok jest oczywisty i prosty. Ale tak nie jest. Podczas opracowywania kursu online ważne jest, aby:

    Rozumiesz technologiczną biegłość swoich studentów; Jakie urządzenia posiadają, aby uzyskać dostęp do materiałów kursu; Jakie prędkości Internetu są dostępne dla Twoich studentów; W jaki sposób preferują oni konsumować treści technologiczne.

Byłoby pouczające rozpocząć moduł F2F w klasie, gdzie twoi studenci burzą mózgów - a do pewnego stopnia nawet współtworzą - zarys nowego kursu, jego cele i funkcje. Będzie to nie tylko stymulujące ćwiczenie samo w sobie, ale także dostarczy ważnych informacji na temat tego, w jakim punkcie znajdują się studenci, jeśli chodzi o ich gotowość, potrzeby i apetyt na treści online.

Krok 2: Co chcesz osiągnąć?

Ponownie, jest to dość proste pytanie, na które odpowiedź może być łatwa, biorąc pod uwagę fakt, że oferujesz zajęcia od prawdopodobnie wielu lat. Jednak kursy online dają możliwość ponownego oszacowania celów nauczania dla tej konkretnej klasy i być może poszerzenia ich o znane rezultaty samodzielnego uczenia się i odwróconej klasy. Efekty te mogą obejmować:

    Zwiększenie zaangażowania uczniów; Tworzenie spersonalizowanych treści; Rozwiązywanie wszelkich innych problemów związanych z klasą, które trudno było pokonać; Zróżnicowane tempo uczenia się poszczególnych uczniów; Brak czasu na dogłębne zbadanie niektórych podtematów; Brak czasu na nagradzanie i zachęcanie do samodzielnej nauki bardziej uzdolnionych uczniów; Brak wglądu w to, co stanowi wyzwanie dla uczniów mających trudności w nauce.

Oczywiście dobrym pomysłem jest również, szczególnie po oferowaniu zajęć przez lata, dokonanie przeglądu własnych celów nauczania w danej klasie i być może przeformułowanie swoich celów, jak również odświeżenie treści w świetle zmieniającego się środowiska, w którym dany przedmiot istnieje.

Krok 3: Wybierz format kursu e-learningowego

Osoby znające się na e-learningu mówią o formatach kursów synchronicznych, asynchronicznych i mieszanych. Są to bardzo wymyślne terminy dla naprawdę dość prostych koncepcji. Prześledźmy je:

    Synchroniczny Dosłownie oznacza "w tym samym czasie" i jest formatem kursu najbardziej zbliżonym do zajęć w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że wszyscy uczestnicy, w tym nauczyciel, są zalogowani na platformie edukacyjnej, a instrukcje i inne interakcje odbywają się "na żywo". Ten rodzaj formatu zazwyczaj wykorzystuje technologie takie jak wideokonferencje, fora internetowe, dwukierunkowe transmisje na żywo, telefonię internetową (np. Skype) oraz fora dyskusyjne typu Instant Messenger. Korzyści płynące z tego formatu obejmują jego społeczny charakter, wysoki stopień interaktywności oraz możliwość odpowiedzi na pytania studentów w czasie rzeczywistym. Asynchroniczny Oznacza "nie w tym samym czasie", formaty asynchroniczne pozwalają studentom zalogować się na kurs w ich własnym czasie i wykonać wcześniej ustalone zadania i aktywności. Kurs jest zazwyczaj wzbogacony o wiele zasobów, które studenci mogą odkrywać i czytać na własną rękę, z własnych urządzeń. Format ten wymaga od indywidualnych uczniów bezpośredniej interakcji z treścią, oferując im większą elastyczność i kontrolę nad czasem i tempem nauki. Należy powiedzieć, że ten format jest bardziej odpowiedni dla korporacji, kształcenia na odległość i dojrzałych studentów, ponieważ brakuje mu dynamiki społecznej i grupowej, z której zazwyczaj korzystają uczniowie w wieku K-12. Blended Dość prosta mieszanka formatów synchronicznych i asynchronicznych, która skutkuje wygodną i logiczną kombinacją instrukcji prowadzonych przez nauczyciela na żywo i modułów, w których studenci wykonują zadania, czytają zadania i prowadzą badania na własną rękę.

Jeśli pierwsze dwa kroki w tym procesie zostały wykonane starannie i z rozwagą, dojście do idealnego formatu kursu online będzie stosunkowo łatwe. Nie tylko będziesz miał jasne wyobrażenie o potrzebach i ograniczeniach swoich studentów, ale także będziesz miał jasne cele dla klasy, a także dla swoich własnych celów nauczania.

Śledźcie uważnie NEO Blog!

W części drugiej tej serii zajmiemy się szczegółowymi informacjami na temat dostępnych i odpowiednich modeli projektowania instruktażowego, jak również zbadamy dostępne technologie, które najlepiej pasują do nowego kursu online. Następnie, w trzeciej i ostatniej części, przedstawimy kluczowe narzędzia online i mechanizmy dostępne dla nauczycieli i jak najlepiej je wykorzystać.