Nauczanie studentów wiedzy finansowej z wykorzystaniem technologii edukacyjnych

Jeden na pięciu 15-latków w Stanach Zjednoczonych nie posiada podstawowych umiejętności finansowych - donosi U.S. News. I chociaż dzieci zaczynają kształtować swoje postawy wobec pieniędzy już w wieku sześciu lat, większość rodziców i szkół nie uczy ich zarządzania pieniędzmi (tylko jedna trzecia stanów USA wymaga od uczniów uczęszczania na zajęcia z finansów osobistych, aby ukończyć szkołę średnią). Na szczęście, technologia edukacyjna ułatwia zarówno nauczycielom, jak i rodzicom nauczanie wiedzy finansowej i lepsze przygotowanie uczniów do odpowiedzialności finansowej w dorosłym życiu.

Znaczenie uczenia dzieci, jak budżetować

W 2019 roku tylko 67% Amerykanów ma swoją rodzinę w budżecie, mimo że 25% uważa, że każdy powinien budżetować. Łatwo jest ludziom mieć nadzieję na najlepsze i nie chcieć planować na gorsze, ale brak planowania finansowego może negatywnie wpłynąć na wszystkich na wszystkich etapach życia - zwłaszcza na młodych dorosłych opuszczających dom po raz pierwszy i szukających pożyczek na studia.

Na szczęście jednak, młodsze pokolenia mają bardziej proaktywne podejście do budżetowania. Jak podaje cytowane źródło, 50% osób w wieku do 22 lat i 74% osób w wieku 23-38 lat trzyma się budżetu. A wszystko to dzięki technologii finansowej - w tym programom takim jak Mint, arkuszom kalkulacyjnym Tiller i różnym aplikacjom umożliwiającym śledzenie budżetu w czasie rzeczywistym - która sprawia, że wiedza finansowa jest obecnie bardziej dostępna i atrakcyjna dla młodych ludzi niż kiedykolwiek wcześniej.

Niezwykle istotne jest, aby edukatorzy wykorzystywali technologię finansową do uczenia uczniów znaczenia budżetowania, a także innych kluczowych lekcji dotyczących pieniędzy (takich jak niezbędne vs. zbędne zakupy, różnica między oszczędzaniem a inwestowaniem oraz jak działają kredyty i pożyczki). Badania (takie jak badanie przeprowadzone w 2017 r. przez T. Rowe Price) pokazują, że gdy dzieci nie uczą się wiedzy finansowej w szkole, zamiast tego przyjmują nawyki finansowe swoich rodziców - dobre lub złe.

Korzyści płynące z nauczania finansów za pomocą edtech

Wykorzystanie technologii edukacyjnej do nauczania uczniów umiejętności finansowych może wypełnić luki w wiedzy, które nie zostały zaadresowane przez rodziców w domu - 83% nastolatków kończy nie wiedząc, jak zarządzać pieniędzmi. Technologia edukacyjna pomaga dzieciom uczyć się tych umiejętności w angażujący i wysoce spersonalizowany sposób, co ostatecznie pozwala im uczyć się w ich własnym tempie.

Finanse mogą być złożonym tematem, który onieśmiela zarówno dzieci, jak i dorosłych, ale technologia edukacyjna może uprościć i rozbić temat na łatwe do opanowania kawałki. Ponieważ dzieci mają dostęp do technologii finansowej i narzędzi cyfrowych zarówno w szkole, jak i w domu, mogą poczuć większą kontrolę nad własnym procesem uczenia się.

Z kolei nauczyciele mogą szybko zidentyfikować obszary, z którymi każdy uczeń ma problemy, co jest widoczne w systemie zarządzania nauką. To pozwala im lepiej zapewnić ukierunkowane wsparcie, aby pomóc uczniom w ich podróży edukacyjnej.

Matematyka, nauki społeczne, biznes i informatyka to niektóre z zajęć, które nauczyciele mogą wykorzystać do nauczania wiedzy finansowej. Nauczyciele mogą nawet zadawać uczniom zadania domowe, nakazując im uzupełnianie modułów cyfrowych związanych z finansami.

Gamifikacja procesu edukacji

Technologia edukacyjna może być używana do grywalizacji finansów, co sprawia, że dzieci są bardziej zaangażowane i otwarte podczas procesu uczenia się. Systemy zarządzania nauczaniem zawierają gry dla całej klasy i konfigurowalną tablicę liderów, a także pozwalają uczniom zdobywać punkty i odznaki.

Czytaj więcej: 5 Wskazówek, jak gamifikować swoją klasę

Dzieci mogą również uczyć się wiedzy finansowej dzięki aplikacjom cyfrowym. W szczególności, Celebrity Calamity jest zabawną aplikacją, która wykorzystuje dziecięcą miłość do celebrytów i ich wspaniałego stylu życia. Dzieci mają za zadanie zarządzać budżetami gwiazd i próbować utrzymać je na powierzchni pomimo ich ekstrawaganckich wydatków.

Z kolei Bankaroo to dwujęzyczna (angielski/hiszpański) aplikacja wirtualnego banku przeznaczona dla dzieci w wieku 5-14 lat. Dzieci uczą się, jak oszczędzać pieniądze, wyznaczać cele finansowe i ćwiczyć podstawowe umiejętności księgowe. Aplikacja pozwala również szkołom zarządzać indywidualnymi kontami uczniów na kiermasze książek, pieniądze na lunch i inne.

Uwagi końcowe

Na wypadek, gdybyście mieli jakiekolwiek wątpliwości, nauczanie dzieci wiedzy o finansach rzeczywiście działa - ostatnia metaanaliza 126 badań wykazała, że edukacja finansowa ma znaczący wpływ na zachowania finansowe dzieci i ich wiedzę o finansach. Ważne jest jednak, aby skupić się na umiejętnościach przydatnych w codziennym życiu dzieci, tak aby mogły one rozpocząć odpowiednie rozmowy z rodzicami w domu (na przykład na zrozumieniu różnicy między potrzebami a chęciami oraz budżetowaniem).

Ostatecznie, wykorzystanie technologii edukacyjnej do nauczania uczniów o finansach zapewnia im zabawę, interaktywną i spersonalizowaną naukę, która przygotowuje ich do sukcesu.