Pomaganie uczniom w rozwijaniu umiejętności zawodowych poprzez wykorzystanie technologii informatycznych

Edukacja leży u podstaw każdego społeczeństwa. Ma kluczową rolę w kształtowaniu ludzi, aby stać się silnymi filarami społeczeństwa, zdolne do utrzymania rozwoju w każdej dziedzinie. Ze wszystkimi zmianami, które przyniosła era cyfrowa, konieczne jest dostosowanie podejścia do nauczania do nowych potrzeb.

Sposób, w jaki uczyliśmy studentów w przeszłości, nie jest już odpowiedni i zrównoważony, ponieważ koncentrował się na umiejętnościach wymaganych w innym momencie w czasie. Należy opracować nowe podejście do nauczania, które zakłada zmianę perspektywy w przygotowaniu uczniów do teraźniejszości i do przyszłości.

Ponieważ nie każdy rząd na świecie ma aktualną wizję tego, jak powinno wyglądać nauczanie, edukatorzy odgrywają kluczową rolę w tym, jak podchodzą do nauczania i jak przygotowują uczniów do prawdziwego życia w dzisiejszym społeczeństwie. Muszą nauczyć uczniów zestawu umiejętności, które pomogą im funkcjonować jako przystosowani i zdolni do adaptacji obywatele, którzy ostatecznie przyczynią się do rozwoju całego społeczeństwa.

7 Umiejętności zawodowe, których studenci będą potrzebować w przyszłości

W dzisiejszych czasach brak jakichkolwiek umiejętności komputerowych sprawia, że stajesz się nieprzystosowany. Prawie każda praca wymaga posiadania odrobiny wiedzy technicznej. Nawet nasze codzienne życie obraca się wokół technologii, a posiadanie takich umiejętności stało się koniecznością. Dlatego naszym obowiązkiem jako nauczycieli jest zapewnienie uczniom dobrze zaokrąglonej edukacji, aby pomóc im być aktywną częścią społeczeństwa. Oto siedem umiejętności zawodowych, które uczniowie muszą opanować:

    Umiejętności cyfrowe Posiadanie ważnych umiejętności technologicznych jest równie ważne jak podstawowe umiejętności czytania i pisania. Umiejętności cyfrowe odnoszą się do zbierania, tworzenia i dzielenia się informacjami cyfrowymi w każdym środowisku: w szkole, w domu, w pracy. Umiejętności te są niezbędne nie tylko w zawodach takich jak programista, analityk systemów komputerowych, marketingowiec, ale także w zawodach, które dopiero zostaną wynalezione. Chciałbym również dodać, że posiadanie umiejętności obywatelstwa cyfrowego jest również potrzebne. Czytaj więcej: Umiejętności cyfrowe vs. Umiejętności komputerowe: Uczniowie muszą rozwijać obie te umiejętności W związku z tym, proszę moich uczniów, aby badali różne tematy i tworzyli artykuły na swoje blogi, w których współpracują w dużych zespołach i znajdują rozwiązania, aby organizować i ustalać priorytety swojej pracy online. Technologia ułatwia komunikację, ponieważ zbliża uczniów do siebie, zwiększa współpracę i kształtuje ich cyfrowe zachowania. Skuteczna komunikacja W dzisiejszych czasach wymaga się od nas komunikowania na różne sposoby, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej, twarzą w twarz i online. Umiejętności te są niezbędne w takich zawodach, jak sprzedaż, marketing czy obsługa klienta. Bardzo pomocne są interaktywne systemy komunikacji, które pozwalają uczniom pracować razem i dostosowywać się do cyfrowych konwencji komunikacyjnych. Uczniowie muszą być w stanie przekazywać i dekodować znaczenie w formie pisemnej, nie tylko ustnej. Nauczyciele mogą prosić uczniów o pracę zdalną nad projektami zespołowymi, aby rozwijać umiejętności lepszej komunikacji i współpracy. Możemy również zachęcać uczniów do wypowiadania się, wyrażania swoich opinii i brania pełnej odpowiedzialności za swoje słowa, prosząc ich o tworzenie podcastów i filmów na różne tematy, przeprowadzanie wywiadów z ludźmi ze swojej społeczności, relacjonowanie lokalnych wydarzeń itp. Czytaj więcej: Podcasting w klasie: Cyfrowe narzędzie, którego powinieneś używać Ciekawość i wyobraźnia Mówi się, że z natury rodzimy się ciekawi i kreatywni, ale w jakiś sposób tracimy te umiejętności, gdy osiągamy dorosłość. Niektórzy twierdzą, że winę za to ponosi system edukacji, więc zamiast tego powinien on stworzyć odpowiednie środowisko, które będzie stymulować ciekawość uczniów i pozwoli im puścić wodze fantazji. Dzięki temu uczniowie będą bardziej zaangażowani i zmotywowani do nauki, co z kolei pozwoli im zachować informacje, które mogą później wykorzystać w prawdziwym życiu. W związku z tym, na koniec jednostki lekcyjnej lubię dawać uczniom quizy online, aby pomóc im zweryfikować informacje poprzez wskazanie rzeczy, których nie byli w stanie pojąć. Pozwala mi to na tworzenie kolejnych zadań, które mają na celu wzmocnienie wiedzy, której brakuje moim uczniom. Zazwyczaj pozwalam uczniom wymyślać własne pomysły na kolejne zadania lub wybieram spośród różnych alternatywnych rozwiązań, które zawierają narzędzia cyfrowe. Czytaj więcej: 6 Nowatorskich sposobów, w jaki edukatorzy mogą uczyć kreatywności w klasie Zręczność i zdolność do adaptacji Społeczeństwo, w którym żyjemy, potrzebuje ludzi wszechstronnych i zdolnych do adaptacji, gotowych do zmiany pracy i wykazania się po drodze różnymi umiejętnościami. Szkoły muszą stworzyć uczniom odpowiednie warunki do odkrywania różnych możliwości i angażowania się w działania, które wymagają różnych umiejętności. Radzę uwzględnić urządzenia, z których korzystają uczniowie, wykorzystywać je podczas wykonywania różnych zadań, a także próbować dołączać różne aplikacje do ich rozwiązywania. Poręcznym narzędziem w rozwijaniu zdolności adaptacyjnych u uczniów jest system zarządzania nauczaniem (LMS), który ułatwia korzystanie z technologii na wiele sposobów, wymagając od uczniów dostosowania się do czegoś więcej niż zadania na pióro i papier. Można tworzyć dyskusje, debaty, quizy, eseje, a nawet prosić ich o tworzenie treści wizualnych, dźwiękowych i wideo. Korzystając z LMS, możesz wyznaczać zadania i tworzyć spotkania, o których studenci otrzymują automatyczne powiadomienia. W ten sposób muszą oni być zwinni i przestrzegać terminów i harmonogramów, o które prosiłeś. Czytaj więcej: Top 5 korzyści z LMS dla uczniów K-12 Ocenianie i analizowanie informacji Informacja i dostęp do niej są w dzisiejszych czasach kluczowe. Stała się jak powietrze, którym oddychamy. Ale może być również "zanieczyszczona". W dobie informacji trzeba umieć odróżnić fakty od fikcji, w przeciwnym razie cała "wiedza", którą otrzymujemy, może być bardziej szkodliwa niż nie. Można poprosić uczniów, by poszukali w Internecie różnych punktów widzenia na dany temat i przeanalizowali znalezione dane, oceniając wartość tych treści i ich znaczenie dla ich edukacji. Raz rozwinięta umiejętność pomoże uczniom w procesie uczenia się przez całe życie po ukończeniu szkoły, szczególnie jeśli chodzi o naukę online. Czytaj więcej: Jak możemy zająć się 4 C edukacji online? [Infografika] Krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów Te dwie umiejętności są niezbędne w każdej dziedzinie wiedzy. Sytuacje życiowe wymagają od nas wymyślania rozwiązań i alternatyw w różnych kontekstach, a umiejętność analizowania możliwych dróg jest kluczowa. Wyznaczając precyzyjne zadania, nauczyciele mogą poprosić uczniów o krytyczne podejście do niektórych tematów, a nawet zakwestionowanie niektórych już ustalonych poglądów, proponując swoje osobiste spojrzenie na dany temat z konkretnymi argumentami i uzasadnieniami. Ułatwia to proces uczenia się i rozwija pewność siebie, ponieważ uczniowie widzą, że mogą mieć własne zdanie, które może być zaakceptowane, jeśli zostanie odpowiednio umotywowane. Czytaj więcej: 14 Awesome przykłady krytycznego myślenia EdTech Płytka wiedza specjalistyczna Koncepcja ta odnosi się do tego, co niektórzy nazywają osobą w kształcie litery T, która jest pochłonięta rozwijaniem zestawu głębokich umiejętności w jednym obszarze wiedzy specjalistycznej, a także osiąganiem innego zestawu umiejętności wspierających, zwanych również umiejętnościami miękkimi, takimi jak współpraca z innymi, kreatywność, motywacja, pewność siebie. Te późniejsze umiejętności są tymi, które robią różnicę w miejscu pracy. Możesz posiadać umiejętności twarde (wiedzę) potrzebne do wykonywania pracy, ale umiejętności miękkie dają ci przewagę, której potrzebujesz. Jako nauczyciele możemy dać uczniom szansę wyrażania siebie w taki sposób, w jaki chcą i jak czują się komfortowo, w trybie offline i/lub online, indywidualnie i/lub w zespołach, pod kierunkiem nauczyciela i/lub samodzielnie, przyczyniając się do wzrostu ich poczucia własnej wartości i motywacji. To pozytywne środowisko jest tym, czego potrzebują, by być kreatywnym i odkrywać nowe horyzonty, rozwijając zarówno umiejętności twarde, jak i miękkie. Technologia jest kluczowym narzędziem w tym procesie, ponieważ daje uczniom otwarte drzwi do samopoznania i integracji społecznej w tym cyfrowym świecie. Czytaj więcej: Jak zwiększyć umiejętności uczniów w zakresie gotowości do pracy

Podsumowując

Jako nauczyciele powinniśmy skupić się na rozwijaniu umiejętności wyszukiwania i tworzenia treści cyfrowych, filtrowania informacji poprzez krytyczne podejście do nich oraz rozwiązywania problemów, które wymagają wielu informacji, zmiennych i obliczeń. Ponadto, skupienie się na sposobach ułatwienia komunikacji i współpracy przyczyni się do powstania lepiej przystosowanych dorosłych. W międzyczasie nie powinniśmy zapominać o wykorzystywaniu tych wrodzonych cech uczniów, takich jak kreatywność, wyobraźnia, ciekawość, aby mieć w pełni rozwiniętych obywateli świata rzeczywistego i cyfrowego.