Kampus vs. Online: Gdzie leży przyszłość edukacji?

Czy może istnieć bardziej wzniosły temat niż przyszłość edukacji? Biorąc pod uwagę fakt, że technologia odgrywa coraz większą rolę w edukacji, a w szczególności wykorzystanie narzędzi do nauki online, to, jak wygląda przyszłość edukacji, jest pytaniem, nad którym zastanawia się wielu historyków edukacji.

W szczególności instytucje szkolnictwa wyższego, a zwłaszcza te z silną lub historyczną obecnością fizyczną w postaci kampusów, próbują ustalić, jaką rolę odegra doświadczenie kampusu w edukacyjnym paradygmacie przyszłości.

Zamierzają dalej badać, jaka jest wewnętrzna wartość fizycznych przestrzeni edukacyjnych w kampusie, jak mogą zmaksymalizować swój zasięg - i wpływ - poprzez połączenie materiałów online z rzeczywistym doświadczeniem w kampusie, a także jakie typy studentów mają zastosowanie i przyciągają różne modele.

Tradycyjne instytucje szkolnictwa wyższego stoją w obliczu szybko zmieniającego się krajobrazu edukacyjnego. Podczas gdy kiedyś absolwenci szkół średnich mieli mentalność "College or Bust", dzisiejsi absolwenci szkół średnich mają nadmiar opcji szkolnictwa wyższego. Ta różnorodność jest napędzana przez:

    postępy w projektowaniu systemów nauczania online, szybki rozwój łączy szerokopasmowych na całym świecie, zmieniającą się dynamiką rynku pracy oraz to, co wielu uważa za zaporowo wysoki koszt tradycyjnego dyplomu uczelni wyższej.

Wszystkie te czynniki mają wpływ na znaczenie i atrakcyjność rynkową instytucji. Instytucje są zmuszone do rozważenia kosztów budowy i utrzymania budynków i obiektów w swoich fizycznych kampusach w zestawieniu ze zmieniającymi się potrzebami i demografią swoich studentów.

Kiedy studenci mają alternatywne opcje dla szkolnictwa wyższego

Zdecydowana większość studentów decyduje się na studia wyższe, aby zdobyć umiejętności i kwalifikacje zwiększające ich szanse na rynku pracy. Innymi słowy, aby zdobyć lepszą pracę.

Coraz częściej jest to możliwe bez ukończenia studiów wyższych. Akademie kodowania online są doskonałym przykładem tego, że studenci otrzymują intensywne, wysokiej jakości szkolenie wraz z uznawanymi w branży certyfikatami. Absolwenci mogą osiągnąć sześciocyfrowe pensje na wysoko profilowanych stanowiskach w poszukiwanych firmach programistycznych.

Niektórzy studenci kwestionują wartość spędzenia czterech lat studiów stopnia Computer Science, i są kuszeni przez granular ostrości, elastyczny model, szybki zwrot i niższe koszty robienia specjalistycznych studiów online. Raport 2012 Economic Policy Institute ujawnił, że tylko 40% z USA "inżynierii oprogramowania, programista, lub naukowiec komputerowy" miejsc pracy zostały wypełnione przez absolwentów informatyki.

Pewne jest, że oblicze szkolnictwa wyższego w dziedzinie informatyki zmieniło się diametralnie. A niektórzy mogą twierdzić, że powolne tempo reakcji tradycyjnych uniwersytetów zmarginalizowało ich rolę w tym bardzo ważnym sektorze.

Wchodzenie do sieci: mądry kierunek dla instytucji szkolnictwa wyższego?

W ten sposób dochodzimy do kwestii rachunku ekonomicznego. Trzydzieści lat temu dotacje dla szkół wyższych były hojne, sięgały niekiedy nawet 80%. Dzisiaj ten wskaźnik oscyluje raczej wokół 20%. Oznacza to po prostu, że uniwersytety muszą robić więcej za mniej, a zwiększanie liczby studentów, bez skorelowanego z tym wzrostu kosztów, jest świętym Graalem strategii marketingowej tradycyjnego uniwersytetu.

Nauczanie online jest naturalnie drogą naprzód dla wielu uniwersytetów, które chcą zmaksymalizować istniejące aktywa. Poprzez digitalizację swoich programów nauczania i wdrożenie systemu zarządzania nauczaniem, uniwersytety maksymalizują swoje znaczące inwestycje w kadrę akademicką i rozwój treści. Wystarczy zobaczyć, co zrobiliśmy dla Adler College.

Na rynku, który niestety zawiera wiele drapieżnych, niskiej jakości kursów online, tradycyjne uczelnie oparte na kampusach mają silne marki edukacyjne, które dodają wiarygodności i pewności do swoich produktów online. Ponadto, kursy online, które prowadzą do uzyskania prestiżowego stopnia naukowego, oferują uczelniom możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona odbiorców: seniorów poszukujących urozmaicenia życia, profesjonalistów chcących doskonalić określone umiejętności techniczne oraz studentów z innych części świata.

Pozwala to również uniwersytetom rozwijać produkty edukacyjne, które są bardziej przystępne niż tradycyjne stopnie naukowe w kampusie, tworząc kolejną linię produktów akademickich, która przemawia do szerszego grona studentów.

Podsumowując: łączenie marki "brick-and-mortar" z nauką online oferuje uniwersytetom wiele opcji przychodów, które z dużym prawdopodobieństwem doprowadzą do tego, że wiele uczelni z kampusami będzie łączyć swoje oferty on-campus i online.

Profilowanie studentów musi mieć większą wagę

Innym aspektem do rozważenia w debacie pomiędzy edukacją online i kampusową jest profil studentów. Większość ekspertów w dziedzinie pedagogiki zgadza się, że przewidywalna rutyna, kontrolowane środowisko klasowe i socjalizacja nieodłącznie związane z kampusem murowanym są nieocenione dla młodszych studentów (w wieku od 18 do 25 lat). Jest jednak równie prawdziwe, że dla starszych studentów, tych, którzy być może mają już rodziny i pracę, dotarcie do fizycznego kampusu jest przeszkodą w nauce.

Instytucje szkolnictwa wyższego, dążące do zwiększenia znaczenia i udziału w rynku, muszą brać pod uwagę zmieniające się uwarunkowania demograficzne i profil swoich studentów, a zatem oferować bardziej elastyczne rozwiązania dla bardziej dojrzałych studentów, a jednocześnie dostrzegać wartość młodszych studentów zanurzonych w fizycznej przestrzeni edukacyjnej, która w większości przypadków jest zaprojektowana wokół interakcji i socjalizacji z innymi studentami.

Warto zauważyć, że tylko 15% studentów szkolnictwa wyższego w USA to pełnoetatowi studenci online; reszta studiuje w systemie mieszanym - online i na terenie kampusu. Nie wiadomo jeszcze, czy odzwierciedla to powolne tempo zmian w szkolnictwie wyższym, czy też niezmienną wagę fizycznych przestrzeni edukacyjnych.