Nauka oparta na wideo: Dlaczego to działa [Część 1]

W moim poprzednim wpisie na blogu omówiłam niektóre z początkowych kroków, które nauczyciele muszą podjąć, aby odwrócić swoje klasy. Jednym z tych kroków jest nabycie wprawy w korzystaniu z wideo. Dzisiaj zamierzam zbadać nie tyle "co" i "jak" tego potężnego narzędzia e-learningowego, ale "dlaczego".

Jako wprowadzenie: Podstawy tworzenia dobrego wideo online są dość proste:

    Pamiętaj, aby zawsze kręcić w poziomie Twórz raczej krótkie filmiki niż długie rozdziały. Skup się bardziej na jakości dźwięku niż na obrazie w wysokiej rozdzielczości Dodawaj pauzy i miejsca, w których uczniowie mogą się zastanowić nad pytaniami w filmie. Trzymaj się ram czasowych 7-8 minut Pamiętaj, by filmować w dobrze oświetlonym miejscu Pracuj na podstawie scenariusza, nie próbuj dowolnie stylizować swojej lekcji Używaj pomocy wizualnych, takich jak screencasting, animacje i referencje wideo z YouTube.

Aby znaleźć dobre wprowadzenie do technicznych aspektów produkcji dobrego wideo e-learningowego, spróbuj tutaj.

Dzisiaj zamierzam zbadać niektóre z naukowych powodów, dla których wideo i złożone treści wizualne działają, i spróbować wydobyć z tego badania solidne wskazówki i triki, które możesz zastosować, aby osiągnąć maksymalną uwagę i retencję.

Ludzki mózg przetwarza obrazy bardzo, bardzo szybko

W 2014 roku naukowcy z MIT odkryli, że badani mogli przetwarzać i przypominać sobie obrazy widziane przez zaledwie 13 milisekund, znacznie szybciej niż w poprzednich badaniach, w których ta liczba spłaszczyła się na poziomie około 50 milisekund. Naukowcy wyświetlali badanym szereg losowych obrazów w szybkim tempie i prosili ich o zidentyfikowanie, kiedy widzą jeden z nich zgodny z frazą podaną przez badaczy, taką jak "uśmiechnięta twarz" lub "piknik" itp.

Bez popadania w przesadę techniczną, wyniki są znaczące, ponieważ mózg nie jest w stanie zobaczyć, przetworzyć i zareagować (pętla sprzężenia zwrotnego) w ciągu 13 milisekund. Oznacza to, że to, co jest w grze, poznawczo mówiąc, jest tym, co naukowcy nazywają pętlą feedforward. Oznacza to, że na głębokim i fundamentalnym poziomie, nasze mózgi trenują same siebie, aby poznawać i rozpoznawać obrazy i dalej kojarzyć z nimi pojęcia, a wszystko to w jednym przebiegu informacji. Jak to ujęli Mary Potter i inni:

"Jednym z powodów użycia tak krótkich czasów trwania było zbadanie możliwości, że system wizualny został skonfigurowany przez doświadczenie do bezpośredniego przetwarzania bodźców scenicznych do abstrakcyjnego poziomu konceptualnego, takiego jak "piknik". W modelach obliczeniowych systemu wzrokowego typu feedforward (Serre, Kreiman, Kouh, Cadieu, Knoblich, & Poggio, 2007; Serre, Oliva, & Poggio, 2007) jednostki, które przetwarzają bodziec wzrokowy są ułożone hierarchicznie: jednostki reprezentujące małe regiony przestrzeni (pola receptywne) w siatkówce zbiegają się, aby reprezentować coraz większe pola receptywne i coraz bardziej abstrakcyjne informacje wzdłuż serii ścieżek z V1 do kory inferotemporalnej (IT) i wyżej do kory przedczołowej. Uważa się, że doświadczenie wzrokowe przez całe życie dostraja tę hierarchiczną strukturę, która działa jak filtr umożliwiający kategoryzację obiektów i scen za pomocą pojedynczego przejścia przetwarzania w przód. W tym modelu, nawet bardzo krótka, zamaskowana prezentacja może wystarczyć do zrozumienia obrazu."

Tak więc, bez całkowitego geekingu, podsumujmy, że informacja wizualna jest nie tylko jednym z najszybszych sposobów przekazywania informacji, ponieważ nasze mózgi są w pewnym sensie zaprojektowane do szybkiego przyswajania treści wizualnych, ale także wykorzystuje potężne zasoby poznawcze.

Jeden punkt dla nauki opartej na wideo.

Jednym z innych kluczowych wniosków z tego i innych badań jest to, że wykrywanie obrazów poprawiło się, gdy polecenie zostało wydane przed sekwencją.

Więc co to wszystko oznacza dla zmęczonego nauczyciela przygotowującego swoje wideo online, pomiędzy ocenami i planami lekcji?

    Przyswajanie złożonych informacji jest wspomagane przez obrazy Tworząc wideo online, spróbuj rzucić wyzwanie uczniom, czego mają się nauczyć, zanim rozpocznie się film. Przygotuj koncepcje i wyzwania przed rozpoczęciem lekcji. Wydaje się, że "ustawienie polecenia" na początku zwiększa prawdopodobieństwo, że uczeń zarejestruje koncepcję, gdy pojawi się ona w trakcie lekcji, w przeciwieństwie do stawiania pytań po odtworzeniu filmu.

Uczenie się jest zmaksymalizowane, gdy treści nauczania są multimedialne

Istnieje długa, długa lista badań przeprowadzonych specjalnie na temat tego, jak projekt treści wpływa na uczenie się. Zagłęb się w gęstą i nieco satysfakcjonującą Teorię Obciążeń Poznawczych, ewentualnie zostań ze mną, aby zapoznać się z ciekawą pracą wykonaną przez doświadczonego profesora psychologii Richarda E. Mayera.

Jednym z głównych celów profesora Mayera jest odkrycie: Jak osoby mogą skutecznie zaprojektować treści wizualne (np. prezentacje PowerPoint), aby towarzyszyły ich prezentacjom słownym i tekstom pisanym, co jest istotnym tematem dla nauczycieli poszukujących wyjątkowych i skutecznych metod nauczania opartych na wideo.

Na początek dr Mayers dokonuje ważnego rozróżnienia pomiędzy zdobywaniem informacji a konstruowaniem wiedzy. Jako nauczyciele nie zajmujemy się wprowadzaniem informacji do umysłów, nie tak działa uczenie się: zajmujemy się tworzeniem zestawów okoliczności, które umożliwiają porównywanie nowych informacji z wcześniejszą wiedzą ucznia, a następnie ich analizowanie, nadawanie im sensu i ostateczne rekonstruowanie jako nowej wiedzy.

Mayer nazywa to "testami transferowymi", w których studenci demonstrują, że potrafią zastosować nową wiedzę w innym scenariuszu, np. twierdzenie Pitagorasa jest informacją, a opracowanie wektora prędkości jest transferem.

Badania dr Mayera wykazały, że poziom transferu wiedzy jest znacznie wyższy, gdy używa się multimediów, i nie chodzi tu tylko o słowa połączone z obrazkami, jego badania wykazały na przykład, że poziom transferu jest nawet znacznie wyższy, gdy używa się narracji połączonej z animacją, czyli wideo.

Wynik dwa dla nauki opartej na wideo.

Jest tego więcej

Dr Mayer ma wiele bardzo interesujących spostrzeżeń na temat tego, jak jego badania wpływają na wizualne prezentacje materiałów dydaktycznych i jestem podekscytowany mogąc przedstawić je Wam w przyszłym tygodniu. Mój kolejny blog poświęcony będzie infografikom, a także definiowaniu, co jest dobrą, a co złą infografiką - w oparciu o zasady opisane przez dr Mayera.