8 sposobów, w jaki edtech wspiera edukację zawodową

Kształcenie zawodowe wygląda inaczej w różnych krajach. Na przykład w Niemczech absolwenci szkół zawodowych mają większe szanse na zatrudnienie niż ich rówieśnicy z tradycyjną edukacją. Finlandia oferuje bezpłatną edukację zawodową dla wszystkich uczniów, a nawet państwowe stypendia, aby pomóc im w ukończeniu studiów.

Mając to na uwadze, w USA, 95% studentów edukacji technicznej i zawodowej również kończy szkołę średnią. Co może być zaskakujące dla niektórych ludzi jest to, że są one również bardzo zadowoleni z ich pola wyboru.

Oczywiście, istnieje wiele powodów, dla których student może zdecydować się na ten rodzaj szkolenia. Jednak jednego możemy być pewni: tradycyjna ścieżka akademicka nie jest dla każdego. Uczenie się praktycznych umiejętności wcześnie na pewno się opłaca, czy chcą kontynuować szkolenie jako elektryk, projektant krajobrazu, lub licencjonowanej pielęgniarki praktycznej, wśród wielu innych ścieżek kariery.

Nie wspominając o tym, że będą potrzebować tylko dwóch lat edukacji, jeśli dążą do stopnia Associate, z dużo niższych opłat za naukę i szkolenia w miejscu pracy. To ostatnie jest dużym plusem, jeśli chodzi o znalezienie celu. Wiedzą, co im się podoba, a co nie, i czują się gotowi do rozpoczęcia lukratywnej kariery technicznej.

Biorąc pod uwagę praktyczny aspekt tych szkół, należy zadać sobie większe pytania dotyczące roli technologii informatycznych w edukacji zawodowej. Na przykład, w jaki sposób możemy zaoferować takie same możliwości edukacji online dla uczniów szkół zawodowych? Co może zrobić edtech dla uczniów, którzy chcą pracować w bardziej wymagających fizycznie zawodach?

8 sposobów, w jaki edtech wspiera edukację zawodową

Głównym problemem, który obecnie dostrzegam, jest koncentrowanie dyskusji wokół tradycyjnych ścieżek akademickich. Często można spotkać się z badaniami i artykułami, które podkreślają korzyści płynące z edtech, ale zapominają, że edukacja zawodowa wymaga innego podejścia, nawet jeśli używasz tej samej platformy edukacyjnej do nauczania obu typów uczniów.

Dlatego dziś zajmiemy się korzyściami płynącymi z zastosowania technologii edtech w edukacji zawodowej i zobaczymy kilka sposobów, w jaki możemy zachęcić uczniów do udziału w tych zajęciach:

1. Zarządzanie ryzykiem w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa

Kursy zgodności nie są ulubionymi zajęciami wszystkich, ale zarządzanie ryzykiem to nie żarty. W połączeniu ze skłonnością nastolatków do ryzyka, widzimy teraz, jak ważne jest unikanie zagrożeń dla zdrowia i robienie tego na wczesnym etapie.

W rzeczywistości młodzi pracownicy, którzy przeszli szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, są 50 procent mniej prawdopodobne że ulegną wypadkowi przy pracy. Do czasu ukończenia edukacji studenci powinni wiedzieć, jak chronić siebie i innych, co prowadzi do ogólnie lepszego środowiska pracy.

Jedną z największych zalet korzystania z platformy edukacyjnej jest to, że studenci mogą brać udział w kursach zgodności okresowo. Zamiast uczestniczyć w seminariach twarzą w twarz, mogą to robić w swoim własnym tempie i otrzymywać przypomnienia, by ukończyć je na czas.

Co więcej, mogą oni po prostu podnieść swoje telefony i ponownie sprawdzić lekcję przed wykonaniem jakiejkolwiek ryzykownej czynności.

2. Zwiększanie umiejętności cyfrowych

Umiejętności cyfrowe są wymagane we wszystkich rodzajach pracy, ale błędem jest zakładanie, że młodzi ludzie rodzą się z odpowiednimi kompetencjami. Nauczyciele mogą wspierać uczniów w zdobywaniu umiejętności cyfrowych bezpośrednio poprzez platformę edukacyjną. Na przykład, będą oni wiedzieć, jak uzyskać dostęp do zasobów i dzielić się nimi, organizować ważne dokumenty w portfolio, jak łączyć się z rówieśnikami o podobnych poglądach, a nawet przekazywać opinie online. Mogą one być podkreślone jako dodatkowe kompetencje, których nauczą się do czasu ukończenia studiów.

Umiejętność posługiwania się technologiami cyfrowymi jest cenną umiejętnością, która pomoże im szybciej sprostać wysokim wymaganiom. Dzieje się tak, ponieważ pracodawcy obawiają się, że niskie umiejętności techniczne prowadzą do utraty produktywności, klientów i mniejszej liczby kontraktówmiędzy innymi.

Dodatkowo, po rozpoczęciu pracy, z dużym prawdopodobieństwem przejdą na biznesową platformę edukacyjną, którą pracodawcy często wykorzystują do szkolenia pracowników z różnych branż, od specjalistów kulinarnych po techników laboratoryjnych.

3. Branie odpowiedzialności za naukę

W Career and Technical Education, uczniowie są na szybkiej ścieżce do zdobycia pracy. Oznacza to również, że muszą nauczyć się, jak być bardziej proaktywnym w nauce. Nauczyciele mogą to wykorzystać i wyznaczyć cele i ścieżki nauki dla wszystkich uczniów. W ten sposób to oni są odpowiedzialni za swoją edukację, a nie odwrotnie.

Widząc swoje postępy, uczniowie znacznie lepiej rozumieją proces uczenia się. Dodatkowo, oprócz logicznego uporządkowania treści, nauczyciele mogą wzbogacić lekcje o zabawne i interaktywne treści.

Na przykład, ścieżka edukacyjna może zawierać film wprowadzający z najważniejszymi koncepcjami teoretycznymi. Następnie, uczniowie oglądają demonstrację wideo, po której następuje krótki quiz. Po zakończeniu uczniowie otrzymują odznakę i punkty, które dają im poczucie osiągnięcia, co motywuje ich do dalszej nauki i ciekawości.

4. Mieszanie różnych metod nauczania

E-learning otwiera nowy świat możliwości przed studentami korzystającymi tylko z Internetu, a szkoły chętnie przyjmują więcej międzynarodowych kandydatów.

Może to jednak nie wystarczyć w przypadku kształcenia zawodowego, ponieważ wymaga ono nauki nowych umiejętności fizycznych. W związku z tym, może istnieć kompromis pomiędzy podejściem online i face-to-face, w którym lekcje online są dla aspektów teoretycznych, pozostawiając znacznie więcej czasu na szkolenie praktyczne.

Na przykład, jeśli tylko uczniowie mają komputer lub smartfon, mogą zalogować się i przygotować do zajęć poprzez krótkie i wciągające filmy instruktażowe. W ten sposób mogą być bardziej zmotywowani do nauki niż siedząc w klasie na wykładzie.

Oczywiście, będzie to okres przystosowania. Ale po ukończeniu studiów będą musieli pracować w sytuacjach potencjalnie ryzykownych, brać odpowiedzialność za swoje działania i zawsze będzie nowa technologia, z której trzeba będzie nauczyć się korzystać. Lepiej jest zaufać im, że będą zaangażowani w swoją edukację i zrobić to wcześnie.

5. Angażowanie samouczków online

Możesz dowiedzieć się, jak zrobić wszystko online w tych dniach, więc po co zawracać sobie głowę szkołą? Na przykład, mogę iść teraz na YouTube i dowiedzieć się, jak sadzić ogród.

Z wyjątkiem tego, że szkoła oferuje akredytowane kursy i upewnia się, że studenci rzeczywiście nauczyć się umiejętności i wykazać wiedzę. Jest to istotna różnica, której nie należy brać za pewnik.

Podobnie, nie chodzi o to, że uczniowie szkół zawodowych nie lubią e-learningu jako takiego, nie widzą jego znaczenia, jeśli nie jest on dostosowany do ich potrzeb. Jeśli nie lubią siedzieć przy komputerze przez długi czas, lepiej zaoferować im łatwe do wykonania i wciągające samouczki wideo. Dobrym pomysłem jest również rezygnacja z podręczników lub oferowanie tylko tych dostępnych online, do których można sięgnąć w razie potrzeby.

Zamiast zamieszczać dokumentację pisemną, szkoły mogą tworzyć własne filmy wideo, które są istotne i uzupełniają szkolenie w miejscu pracy.


Czytaj więcej: 5 Szybkich i łatwych pomysłów na filmy instruktażowe dla nauczycieli


6. Oferowanie różnych rodzajów ocen

Szkolenie zawodowe wymaga holistycznego podejścia do oceny. Studenci mogą mieć nawet trudny związek z testami i egzaminami, które tak naprawdę nie mierzą tego, czego się nauczyli, zwłaszcza aspektów praktycznych.

Można to jednak naprawić, jeśli nauczą się postrzegać ocenę jako pomiar postępów. Używając platformy edukacyjnej, nauczyciele mogą łatwo przypisać nieszablonowe testy. Na przykład, zamiast esejów, studenci mogą rozwiązywać automatycznie oceniane quizy jako sposób na poszerzenie swojej wiedzy teoretycznej. Mogą być one również używane tylko do ćwiczeń i nie muszą być dodawane do oceny końcowej.

Alternatywnie, zamiast testów papierowych i ołówkowych, mogą przesyłać filmy lub obrazy swojej pracy i otrzymywać opinie od nauczycieli i rówieśników. W ten sposób będą bardziej zmotywowani do interakcji z platformą edukacyjną i wypełniania zadań, które pomogą im stać się bardziej pewnymi siebie.

7. Dodanie symulacji do miksu

Nie wszystkie szkoły dysponują fundusze i zasoby aby zaoferować specjalny sprzęt dla wszystkich uczniów. Ponadto, zawsze jest część zarządzania ryzykiem do rozważenia, więc nauczyciele muszą polegać na innych metodach, aby przygotować uczniów do ich przyszłej kariery.

Wykorzystanie symulacji do zanurzenia uczniów w rzeczywistych scenariuszach jest kolejną najlepszą rzeczą. Jest to niewątpliwie mniej kosztowne i ryzykowne, nie wspominając o tym, że jest to opcja zrównoważona. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość może pokazać, jak wygląda konkretne miejsce pracy, pomóc uczniom uczyć się poprzez praktykę i budować niezbędne umiejętności.

Nic więc dziwnego, że szkolenia VR są bardziej efektywne niż tradycyjne i rozwija zarówno umiejętności twarde, jak i miękkie. Na przykład studenci szkół kulinarnych mogą nauczyć się, jak zarządzać restauracją, lub stażyści pielęgniarstwa uczą się interakcji z pacjentem.


Czytaj więcej: 7 Sposobów na odkrywanie i tworzenie z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością


8. Tworzenie portfolio pracy

Gdy uczniowie skończą szkołę, przejście do pracy może być łatwiejsze lub trudniejsze w zależności od wielu czynników, w tym liczby kandydatów na dane stanowisko.

W związku z tym, uczniowie muszą się wyróżnić i pokazać, czego się nauczyli. Jednym ze sposobów na to jest rozpoczęcie budowania swojego portfolio, co mogą robić przez cały rok szkolny. Na przykład, restauracja może zażądać umiejętności planowania całego menu.

Jednakże, mogą również zaprezentować działania jako szkolenie w miejscu pracy. Uczniowie mogą prowadzić dziennik swoich doświadczeń ze szczegółami dotyczącymi umiejętności, których się nauczyli i jak mogą je zastosować w przyszłości. Mogą również wymieniać kursy, które odbyli w trakcie studiów za pośrednictwem platformy edukacyjnej.

Dlatego też portfolio może działać jako czynnik motywujący do dalszej nauki, a także służyć jako coś, co będzie można wykorzystać podczas przyszłych rozmów kwalifikacyjnych.

Edtech i edukacja zawodowa

Szkoły zawodowe lub Career and Technical Education, lub jakkolwiek są nazywane w różnych obszarach, są istotną częścią systemu edukacji. Przygotowują one uczniów do pracy o wysokim zapotrzebowaniu, wysokich umiejętnościach i wysokim wynagrodzeniu przy znacznie niższych opłatach. Jednak edtech może być równie, a może nawet bardziej przydatny w przypadku studiów zawodowych, o ile uwzględni się ich potrzeby.

Na przykład, mieszanie metod nauczania, oferowanie wciągających samouczków wideo i dostosowywanie metod oceny to tylko niektóre ze sposobów, w jaki instruktorzy mogą motywować studentów do jak najlepszego wykorzystania e-learningu.

Pozostań w pętli! Będziemy Cię na bieżąco informować o najcenniejszych wskazówkach i zasobach EdTech. Subskrybuj i nigdy nie przegap! Ioana

MIoana wierzy, że edukacja w działaniu jest jedynym sposobem na zmianę świata. Kiedy nie pisze o nauce i EdTech, zazwyczaj można ją spotkać czytającą książkę i pijącą dużo kawy.

  • Kliknij, aby udostępnić na Twitterze (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na LinkedIn (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Pinterest (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Pocket (Otwiera się w nowym oknie)
  • Więcej
  • Kliknij, aby udostępnić na Tumblr (Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Reddit (Otwiera się w nowym oknie)

Powiązane posty