3 nawyki wysoce skutecznych nauczycieli online

Ten post został zaktualizowany 4 marca 2020 r.

Podczas gdy nauczanie bezpośrednie pozwala nauczycielom na wprowadzenie swojej osobowości i tonu do swoich lekcji, to jednak wymaga od nauczycieli zorganizowania i kreatywności. Nauczanie online w środowisku e-learningowym K-12 również przynosi korzyści, gdy nauczyciele są kreatywni, ale efektywne metody e-learningu i e-nauczania wymagają innego i bardziej skoncentrowanego podejścia.

Posunęłabym się nawet do stwierdzenia, że niektórzy nauczyciele, którzy do tej pory wykorzystywali swoje mistrzostwo i osobowość do nauczania, mogą uznać przejście na e-learning za okazję do ponownej oceny swoich treści; zły projekt instrukcji online nie może być zamaskowany przez osobowość, a wady w planie lekcji stają się oślepiająco oczywiste po przetłumaczeniu ich na język online.

Czytaj więcej: Jak przekształcić klasę face-to-face w kurs online: Część 1, Część 2, Część 3

3 nawyki wysoce skutecznych nauczycieli online

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się trzem nawykom skutecznych nauczycieli online, kolejne trzy omówię w następnym poście.

    Skupianie się na celach nauczania Jednym z największych błędów popełnianych przez nauczycieli podczas przeprojektowywania planów lekcji dla środowiska e-learningowego jest zapominanie o celach nauczania i pochłonięcie się "załatwianiem wszystkiego online". Dobrzy projektanci kursów online i nauczyciele rozumieją, że proces "kopiuj i wklej" rzadko przekłada się na żywe, efektywne lekcje online. Podczas gdy ten krok jest z pewnością najbardziej czasochłonny, istotne jest, abyś zaprojektował każdy moduł online - nie jako replikę prawdziwej lekcji, ale jako cyfrowy redesign. Co mam na myśli? Powiedzmy na przykład, że pożądanym efektem lekcji sztuki jest: studenci będą w stanie rozpoznać różnicę między litografią, drzeworytem i akwafortą, i będą w stanie wymienić cechy każdego z nich. Być może lekcja bezpośrednia zawierała konspekty kilku różnych odbitek, jak również szczegółowy opis procesu powstawania każdej z nich. Być może podzieliłeś klasę na grupy, które następnie omówiły i porównały różne odbitki, a może nawet dałeś klasie możliwość stworzenia własnych odbitek jako sposobu na poznanie różnych technik. Przeniesienie danych z lekcji do Internetu za pomocą plików PDF, być może filmu wideo, a następnie tekstu nie oddaje jeszcze dyskursywnego, badawczego elementu oryginalnej lekcji. Wykorzystując pełen zestaw opcji i narzędzi dostępnych w używanym systemie LMS, można dodać do lekcji elementy gry, takie jak gra w porównywanie odbitek, a także poprosić studentów o przesłanie odbitek, które sami znaleźli lub nawet stworzyli, do galerii, gdzie inni studenci będą je komentować, a nawet głosować na swoje ulubione. Chodzi mi o to, że środowisko e-learningowe poszerza, a nie ogranicza możliwości nauczania - a przy wyraźnym skupieniu się na celach nauczania, a nie na technologii, lekcje online mogą zachować dynamikę, współpracę i osobowość oryginalnych zajęć prowadzonych twarzą w twarz. Stymulowanie wcześniejszej wiedzy Zgodnie z konstruktywistycznym podejściem większości modeli blended i e-learningu, dobrzy nauczyciele online wyraźnie wyszukują wcześniejszą wiedzę ucznia i na niej bazują. To wysoce spersonalizowane podejście mogło być przytłaczające, jeśli nie niemożliwe, w dużych klasach typowych dla środowiska face-to-face, jednak używając przyzwoitego LMS, dostosowanie treści do poziomu wyjściowego każdego studenta nie jest takie trudne. Środowisko nauczania online charakteryzuje się cudownie szybkimi i zwinnymi pętlami informacji zwrotnej. Oznacza to, że pytanie wstępne lub quiz mogą łatwo naprowadzić Cię na to, co studenci już wiedzą i którzy z nich mają bardziej zaawansowane zrozumienie, a którzy nie. Kiedy już ustalisz strumienie wcześniejszej wiedzy, możesz użyć scenariuszy rozgałęziających (wbudowanych w większość dobrych pakietów LMS), aby zabrać każdego studenta w wysoce spersonalizowaną podróż, w której będzie on budował na tym, co już wie - niezależnie od tego, jaka jest ta wcześniejsza wiedza. Zapraszaj do odpowiedzi Świetni nauczyciele online potrafią wpleść swoją osobowość i obecność w kursy online, pomimo oczywistego faktu, że nie są w nich fizycznie obecni. Interaktywność jest często wymieniana jako cecha charakterystyczna życia online, jednak w porównaniu do fizycznej klasy, interaktywność online może być nieco wyciszona. Jedną z oczywistych korzyści wynikających z umieszczenia lekcji online jest automatyzacja wielu czasochłonnych procesów, takich jak ocenianie i informacja zwrotna. Oczekiwanie od nauczycieli, że będą musieli obsługiwać terminale LMS, by nieustannie tworzyć dynamiczną klasę w świecie rzeczywistym, byłoby więc bezproduktywne. Nie oznacza to jednak, że nie da się jej stworzyć. Jak więc nauczyciele mogą wprowadzić pewien stopień osobowości i płynności do systemu nauczania, który w większości przypadków jest statyczny? Naturalnie, synchroniczne środowiska nauczania online (gdzie uczenie się i nauczanie odbywa się w czasie rzeczywistym) są bardziej podatne na osobowość nauczyciela. Rozmowa i interakcja jest automatycznie bardziej osobista, a zatem łatwiej wywołać reakcje. Ale co ze środowiskiem asynchronicznym - gdzie studenci mają dostęp do treści w swoim własnym czasie i we własnym tempie? Film otwierający, na każdy moduł, jest doskonałym miejscem, aby zacząć, i nada kursowi twarz i osobowość. Inną sztuczką, którą warto zastosować jest czat. Modelowanie zachowań, które chcesz zobaczyć, jest również ważne w tym przypadku. Zaproś studentów, aby się do ciebie odezwali, upewnij się, że ustaliłeś właściwe oczekiwania co do tego, kiedy odpowiesz i trzymaj się ich. Aby pozostać przystępnym i przyjaznym, warto rozważyć, by nie robić tego za pośrednictwem poczty elektronicznej - która może być nieco zbyt oficjalna i powolna - ale poprzez czat lub aplikację komunikatora systemu LMS. Jeśli studenci czują, że odpowiadasz na ich potrzeby, oni z kolei będą reagować, kiedy zaprosisz ich do przedstawienia swoich opinii, teorii lub pytań.

Śledźcie uważnie NEO Blog!

Następnym razem omówię kolejne trzy nawyki wysoce skutecznych nauczycieli online.